    From: "Andrew" <anbereda@poczta.(nospam).onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nagroda sprzedana na allegro
    Date: Sun, 13 Mar 2005 10:53:18 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@dmx223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    .:pio1:. wrote:
    > Witam,
    >
    > W zeszłym roku dostałem dwie nagrody rzeczowe w pracy:
    > telefon komórkowy i odtwarzacz mp3. Obie sprzedałem od razu na
    > dwóch aukcjach allegro w sumie za ponad 1000zł (800+400).
    > Znalazłem info, że muszę od tego zapłacić 2% podatku.
    > I moje pytanie gdzie wpisać tą kwotę 22zł - wydaje mi się, że w PIT 37
    > w części E pozycja 100 doliczenie do podatku.
    >

    > Pozdrawiam,
    > Pio1

    Owszem 2% podatku, ale nie dochodowego tylko od czynności cywilno-prawnych.
    To po pierwsze. Po drugie ten podatek ciązy solidarnie na obu stronach
    transakcji. A po trzecie i tak go nie musisz płacić, bo jak sam napisałeś to
    były dwie transakcje i obie magicznego 1000 zł nie przekroczyły.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrew

    "(...) przychodzi kiedyś taki czas, gdy trzeba albo srać, albo
    oswobodzić wychodek."
    A. Sapkowski, Pani Jeziora.