    From: Wwieslaw <u...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem, ryczałt a podatek na zasadach ogólnych
    Date: Tue, 29 Jan 2008 22:42:54 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ważne jest, czy jest to jedno "źródło przychodu".
    > Jeśli oba mieszkania są najmowane w ramach DG lub oba są najmowane
    > "poza DG", to oczywiście nie odlicza się straty od dochodów!
    > Po prostu ŁĄCZNIE traktuje się PRZYCHODY oraz WYDATKI.

    Odswiezam watek, bo wlasnie moja lepsza polowa bedzie miala podobna
    zagwozdke.

    Posiada mieszkanie nabyte w drodze darowizny oraz drugie nabyte na
    kredyt hipoteczny. Obydwa sa przedmiotem najmu (bez DG).

    I dwa manewry ktore chcemy przeprowadzic:

    1) korzystac z ulgi odsetkowej na mieszkanie nowe
    2) mieszkanie stare (powyzej 20 lat) amortyzowac stawka taka zeby
    podatek z najmu sprowadzic do 0 :)

    Oczywiscie nie zamierzamy ta amortyzacja obnizac podatku tytulem umowy o
    prace. Chodzi tylko o to, ze wartosc starego mieszkania (niski czynsz
    najmu) polaczona z przyspieszona amortyzacja pozwalalaby wyeliminowac
    wplyw nowego mieszkania (nizsza cena, amortyzacja standard, wysoki
    czynsz najmu)

    Czy sa jakies przeciwwskazania?

    Pozdrawiam
    Wwieslaw