  • 11. Data: 2007-08-31 09:21:08
    Temat: Re: Nazwa firmy w DG
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    BTw jak ktoś mi kiedys powiedział: "PPHU to syndrom gnojówki"
    - produkuje, handluje i usługuje - wszytsko i nic - taki kiosk z parówkami,
    kalesonami, latarkami i kasetami disco polo :)

  • 12. Data: 2007-08-31 14:44:00
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    t...@o...pl pisze:
    > BTw jak ktoś mi kiedys powiedział: "PPHU to syndrom gnojówki"
    > - produkuje, handluje i usługuje - wszytsko i nic - taki kiosk z parówkami,
    > kalesonami, latarkami i kasetami disco polo :)

    Odnośnie ciekawych nazw, to kiedyś miałem okazję sprzedawać czemuś co
    się nazywało "Sklep Artykułami Przemysłowymi" (bez "z"), a całkiem
    niedawno przyszło zamówienie na firmę "XXX YYY Spółka z ograniczoną
    odpowiedzialnością Sp. J.". Zamiast XXX YYY dwa angielskie wyrazy,
    reszta dokładnie jak napisałem. Zastanawiam się, co to za twór - może
    być spółka zoo i jawna równocześnie?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 13. Data: 2007-08-31 14:51:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-08-2007 o 16:44:00 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzialnością Sp. J.". Zamiast XXX YYY dwa angielskie wyrazy,
    > reszta dokładnie jak napisałem. Zastanawiam się, co to za twór - może

    Może chodzi o spaniele jamajskie?

  • 14. Data: 2007-08-31 18:57:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > dokładnie jak napisałem. Zastanawiam się, co to za twór - może być spółka

    Spółka z o.o. jako OSOBA prawna może uczestniczyć w innych spółkach na tej
    samej zasadzie jak osoba fizyczna.

  • 15. Data: 2007-08-31 19:05:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Friday, August 31, 2007, 8:57:28 PM, you wrote:

    > Spółka z o.o. jako OSOBA prawna może uczestniczyć w innych spółkach na tej
    > samej zasadzie jak osoba fizyczna.

    A może istnieć jednoosobowa spółka jawna? Bo tak sugeruje nazwa. Być
    może powinno być:

    XXX YYY sp. z o.o. i s-ka, spółka jawna - bo taki twór już widziałem
    kiedyś ale tutaj widać, że w skład spółki jawnej wchodzi co najmniej
    jedna osoba poza sp. z o.o.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2007-08-31 20:27:01
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Ja też muszę! :))

    Dnia Fri, 31 Aug 2007 21:05:20 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

> [...]
    >
    > XXX YYY sp. z o.o. i s-ka, spółka jawna - bo taki twór już widziałem
    > kiedyś ale tutaj widać, że w skład spółki jawnej wchodzi co najmniej

    Może być tak XXX YYY sp. z o.o. sp.j. :)
    w KSH mamy:

    Art. 24. § 1. Firma spółki jawnej powinna zawierać nazwiska lub firmy
    (nazwy) wszystkich wspólników albo nazwisko albo firmę (nazwę) jednego albo
    kilku wspólników oraz dodatkowe oznaczenie "spółka jawna".
    § 2. Dopuszczalne jest używanie w obrocie skrótu "sp. j."

    i tyle :))

    Choć "spaniele jamajskie", o których pisał tommy spowodowały u mnie wybuch
    radości <rotfl>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 17. Data: 2007-08-31 20:47:52
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    artur napisał(a):

    > Moze i ja sie dolacze w nieco innej sprawie (ale zblizonej :) )
    > Spolki musza do swojej nazwy dodawac oznaczenia typu SA, s.j.
    > Czy os. fiz. z DG ma obowiazek dodawac oznaczenia typu PPHU ?
    > Spotakalem sie z wieloma takimi przypadkami i nie wiem czy to
    > obowiazek czy kaprys "wlasciciela" :)

    Raczej kaprys, nieobowiązkowy. Jako ciekawostkę natomiast podam, że
    spotkałem się z firmą "XXX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
    S.A.", która była faktycznie S.A. Nie wiem na ile to jest zgodne z
    prawem, ale taka firma faktycznie istnieje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2007-08-31 21:34:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 31 sierpnia 2007 11:13
    (autor artur
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <1...@i...googlegroups.c
    om>):

    > Czy os. fiz. z DG ma obowiazek dodawac oznaczenia typu PPHU ?
    > Spotakalem sie z wieloma takimi przypadkami i nie wiem czy to
    > obowiazek czy kaprys "wlasciciela" :)

    Kaprys....

    Ludzie w ogóle lubią sobie życie utrudniać... Zamiast nazwać neutralnie,
    nazywają np. ,,centrala rybna'' i się dziwią, że potem jak sprzedają
    komputery, to nazwa ludzi dziwi.

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 19. Data: 2007-09-01 11:50:31
    Od: "Piotr Skawiński" <b...@o...pl>

    > firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko
    > AFAIR zapis w prawo administracyjne..

    Rozumiem kazda firme jako cos unikatowego i indywidualnego zarowno z punktu
    widzenia klientow jak i US i tak chyba powinno byc...
    Obowiazek dodowania imienia i nazwiska wcale tego nie zapewnia, dlaczego?
    otoz, moga byc dwie firmy w duzym biurowcu ktore tak samo sie nazywaja i
    maja ten sam adres np: 1) KOWAL Jan Kowalski ul. Wzorowa 3 81-000 Gdansk i
    druga firma 2) KOWAL Jan Kowalski ul. Wzorowa 3 81-000 Gdansk jedyna rzecza
    jaka bedzie ich roznic to NIP i to wlasnie tylko NIP powinien byc
    obowiazkowy na kazdej fakturze i w dokumentach.
    Uwazam obowiazek dodawania imienia i nazwiska jako bez sensu, NIP i tylko
    NIP sie liczy az do smierci jest jeden... nazwisko mozna zmienic ale NIP'u
    nie :)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2007-09-01 12:04:17

    Dnia 01-09-2007 o 13:50:31 Piotr Skawiński <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Uwazam obowiazek dodawania imienia i nazwiska jako bez sensu, NIP i tylko
    > NIP sie liczy az do smierci jest jeden... nazwisko mozna zmienic ale

    Czekaj czekaj, chyba czytałeś KC do góry nogami :)

    Bo nie dość że nie ma obowiązku dodawania, tylko możliwość,
    to jeszcze imienia i nazwiska się nie da dodać, bo one są obowiązkowo :)