  • 1. Data: 2007-08-30 20:19:37
    Temat: kontrola i zalegla faktura:(, pilne!
    Od: "ja5452" <m...@p...onet.pl>

    witam

    dostalem wezwanie do stawienia sie z dokumentami wskazujacymi przychod
    (faktury), oraz skladkami zus odliczonymi. szykuje dokumenty i okazuje sie ze
    nie zaksiegowalem 1 faktury:(. co mam robic w tej sytuacji? czy czynny zal przed
    zaniesieniem dokumentow ma sens, czy jest to juz kontrola, kiedy czynny zal juz
    nie dziala? jakich sie spodziewac kar? w sumie mialem dochod 53000 a wpisalem
    48800. sprawa dosc pilna bo jutro musze cos wymyslac, a zataic faktury chyba nie
    ma sensu?

    pozdr

    mat

  • 2. Data: 2007-08-30 22:01:32
    Temat: Re: kontrola i zalegla faktura:(, pilne!
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-08-2007 o 22:19:37 ja5452 <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wpisalem
    > 48800. sprawa dosc pilna bo jutro musze cos wymyslac, a zataic faktury

    A pisało coś o kontroli? Bo jeśli nie to raczej czynności sprawdzające.
    Co do czynnego żalu, to póki organ nie ma wyraźnie udokumentowanego czynu
    zabronionego,
    to to działa - także IMHO śmiało.
    Tak czy siak to tylko wykroczenie, nawet bez czynnego przeżyjesz ;)

  • 3. Data: 2007-08-31 05:36:38
    Od: "ja5452" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabronionego,
    > to to działa - także IMHO śmiało.
    > Tak czy siak to tylko wykroczenie, nawet bez czynnego przeżyjesz ;)

    dokladnie jest tak:

    na podst art 155 w zwiazku z art 272 pkt 2i3 oraz art 280 ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 ordynacja podatkowa, naczelnik urzedu skarbowego uprzejmie prosi o
    zgloszenie sie do pokoju w fodz..., w ciagu 5 dni od daty doreczenia wezwania,
    celem dostarczenia ewidencji przychodow za rok 2006, wszystkich dokumentow
    zwiazanych z uzyskanymi przychodami i dokonanymi odliczeniami w zeznaniu pit 28,
    a takze wplaty podatku zryczaltowanego.
    w przypadku udaremnienia lub utrudnienia wykonania czynnosci sluzbowych, strona
    postepowania moze poniesc odpowiedzialnosc karno skarbowa na podstawie art 83 kks.

    no i teraz co robic z ta przekleta faktura???

  • 4. Data: 2007-08-31 07:31:28

    Dnia 31-08-2007 o 07:36:38 ja5452 <m...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > art 83 kks.
    >

    > no i teraz co robic z ta przekleta faktura???

    No to co - ordynacja w dłoń i czytamy :)
    (hint: czynności sprawdzające).

    A z fakturą zrobić tak, że dopisać ją do ewidencji przychodów
    i złożyć korektę zeznania i dopłacić podatek. Czynny żal też nie zaszkodzi
    aczolwiek IMVHO nie jest potrzebny.