    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nieodpłatne użytkowanie
    Date: Thu, 24 Apr 2003 23:19:55 +0200

    On Sun, 6 Apr 2003, Wiewióra wrote:

    >+ Użytkownik "ANIOŁ" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Jakie konsekwencje fiskalne i obowiązki rodzi taki układ po stronie
    >+ > użyczającego i po stronie biorącego w nieodpłatne użytkowanie ?
    >+
    >+ Czy taka sytuacja nie powoduje przychodu po obu stronach?

    IMHO nie.

    >+ Firma, która dała ci program powinna wpisać jego oszacowaną wartość
    >+ w przychód

    IMO nie ma podstaw. Firma "dająca" nie ma przychodu, chyba żeby chcieć
    tak kompensować "brak kosztów". To znaczy uznać, że koszty poniesione
    na ów program nie są kosztami uzyskania przychodów (ano, nie są).
    Natomiast *być może* wystąpi komplikacja z VAT: nie mam czasu
    rozważać na kim leży obowiązek odprowadzenia VAT, być może
    na darującym.

    >+ Ale ty też masz przychód - bo nie poniosłeś kosztu tego programu czyli jego
    >+ wartość zyskałeś.

    A to zdecydowanie...

    >+ Tak wywnioskowałam z orzecznictw, które gdzieś tam czytała.

    Jakby jakiś link... ;) to rzuć :)

    pzdr, Gotfryd