  • 1. Data: 2009-01-02 11:40:43
    Temat: Nierząd, czy coś innego?
    Od: armar <a...@p...fm>

    Kobieta zamieniła mieszkanie i ma braki finansowe względem US,
    które są oprocentowane na 14.5% w skali roku, zaś ja
    mam oszczędności oprocentowane ok. 6%, więc bardziej opłaca się
    przelać pieniądze na jej konto...
    Jak mogę przekazać oszczędności kobiecie, by ona nie płaciła podatku?
    Czytałem o możliwościach zapłacenia jej za nierząd
    i produkty runa leśnego (które nie są opodatkowane).
    Ponieważ US zablokował jej konto bankowe i zapewne dobrze
    będzie jej teraz pilnował, to zastanawiam się jak to rozwiązać
    od strony dokumentów.
    Przypuszczam, że będzie jej ciężko udowodnić,
    że zebrała w lesie jagód za kilkadziesiąt tysięcy zł,
    a ja to wszystko zjadłem i teraz płacę za całość...
    więc chyba raczej będziemy zmuszeni wziąć sie za nierząd.
    Są jakieś gotowe wzory umów dla nierządnic?
    Mogę jej zapłacić za nierząd z góry?
    Skąd wziąć stawkę za numerek/godzinę?
    (nie korzystałem z takich usług i się nie orientuję)
    Teoretycznie istnieje możliwość wzięcia ślubu,
    przekazania pieniędzy i złożenia pozwu o rozwód,
    ale to trochę kombinowane...
    Może są jakieś inne metody ominięcia podatku?

    --
    Pozdrawia Marek

  • 2. Data: 2009-01-02 11:42:19
    Temat: Re: Nierząd, czy coś innego?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    armar pisze:

> [...]
    > przekazania pieniędzy i złożenia pozwu o rozwód,
    > ale to trochę kombinowane...
    > Może są jakieś inne metody ominięcia podatku?

    Do 5 osób może jej pożyczyć po 5000zł (czyli razem 25000zł) i to
    wszystko bez podatku PCC.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-02 12:12:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2009 o 12:42:19 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Do 5 osób może jej pożyczyć po 5000zł (czyli razem 25000zł) i to
    > wszystko bez podatku PCC.

    WKF: Podatku (od) CC, lub też CCC ;-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-02 12:13:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > WKF: Podatku (od) CC, lub też CCC ;-)

    A CCC to co to?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-02 12:14:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-01-2009 o 13:13:50 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > A CCC to co to?

    Cena Czyni Cuda :-)

  • 6. Data: 2009-01-02 12:35:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, armar wrote:

> [...]
    > przelać pieniądze na jej konto...
    > Jak mogę przekazać oszczędności kobiecie, by ona nie płaciła podatku?

    A nie możesz zwyczajnie za to kupić udziału w mieszkaniu?
    Albo pożyczyć.
    Może byś jeszcze googla nakarmił hasłem "weksel"...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-02 12:45:54
    Od: armar <a...@p...fm>

    Liwiusz pisze:

    > Do 5 osób może jej pożyczyć po 5000zł (czyli razem 25000zł) i to
    > wszystko bez podatku PCC.

    Jeśli dobrze rozumiem, to mogę dokonać darowizny (umową) na
    rodziców i rodzeństwo, a oni później pożyczą te pieniądze?
    Czy termin spłaty pożyczki może być określony na np 10 lat?
    O ile dobrze rozumiem, to dopiero za 3 lata mogłyby nastąpić
    kolejne pożyczki, a przy ograniczeniu do 25 000,
    to jeszcze trochę brakuje... :(
    Czy dziecko również może otrzymać taka pożyczkę,
    którą podpisałaby matka dziecka?
    Jeśli tak, to czy matka dziecka może podpisać 10 pożyczek
    (5 własnych i 5 jako pełnomocnik dziecka)?
    Czy taką pożyczkę można umorzyć bez konsekwencji podatkowych?

    --
    Pozdrawia Marek

  • 8. Data: 2009-01-02 12:48:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    armar pisze:

> [...]
    > (5 własnych i 5 jako pełnomocnik dziecka)?
    > Czy taką pożyczkę można umorzyć bez konsekwencji podatkowych?

    Zasada jest taka, że w ciągu 5 lat od 5 osób można pożyczyć po 5000zł
    bez podatku. Termin spłaty pożyczki może być dowolny. Czy w ogóle jesteś
    spokrewniony z tą osobą? Ile brakuje ponad 25000zł?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-01-02 13:18:07
    Od: armar <a...@p...fm>

    Liwiusz pisze:
    > Zasada jest taka, że w ciągu 5 lat od 5 osób można pożyczyć po 5000zł
    > bez podatku.

    Tutaj znalazłem, że w ciągu 3 lat:
    http://tnij.org/3_lata_25tys

    > Czy w ogóle jesteś spokrewniony z tą osobą?

    Właśnie nie.

    > Ile brakuje ponad 25000zł?

    Ponad drugie tyle, ale już jest to mniej,
    niż kwota samonapędzającego się długu
    (będą ściągać z pensji więcej niż przyrost długu z odsetek)
    - czyli zachowa to mieszkanie.

    --
    Pozdrawia Marek

  • 10. Data: 2009-01-02 15:19:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    armar wrote:

> [...]
    >
    > Ponad drugie tyle, ale już jest to mniej,
    > niż kwota samonapędzającego się długu
    > (będą ściągać z pensji więcej niż przyrost długu z odsetek)

    2% PCC przy pożyczce 50 tys to nawet 1000 zł nie wyjdzie.
    Nie wiem, po co kombinujesz, skoro można to zrobić bez problemu samemu.