  • 1. Data: 2002-10-23 10:18:22
    Temat: Niezapłacony podatek
    Od: "RIDDLER" <r...@w...pl>

    Witam,
    jestem na tej grupie po raz pierwszy i nie bardzo wiem czy dobrze trafilem.

    Mam nastepujacy problem.

    W 97 roku byl do zaplaty podatek drogowy.Nie zostala zaplacona zadna z 2
    rat.Teraz moje pytanie jest nastepujace,czy istnieje jakis przepis, ktory
    stanowi, ze niezaplacone rachunki po jakims czasie(jakim) ulegaja
    przedawnieniu?

    Jezeli tak to czy jezeli urzad skarbowy nie odzywal sie przez te 5 lat moze
    jeszcze rzadac zaplaty tego podatku wraz z odsetkami?

    Dzieki za pomoc
    RIDDLER

  • 2. Data: 2002-10-23 10:58:59
    Temat: Re: Niezapłacony podatek
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

> [...]
    moze
    > jeszcze rzadac zaplaty tego podatku wraz z odsetkami?

    no jesli w 97 to chyba jedna 2-ga rata ?Chyba że wcześniejsze lata jeszcze
    dochodzą?
    jeśli te 5 lat naprawdę się nie upominali to powinno się przedawnić
    ale jeśli poszedł jakiś polecony to juz może być inaczej bo wtedy jest już
    10 lat
    zawsze możesz napisać o umorzenie - mi umorzyli w całości :)

    --
    usuń ! z adresu
    www.paszkowiak.prv.pl

  • 3. Data: 2002-10-23 11:19:52
    Od: "RIDDLER" <r...@w...pl>

    > no jesli w 97 to chyba jedna 2-ga rata ?Chyba że wcześniejsze lata jeszcze
    > dochodzą?

    Chodzi tylko o 97 rok.Byl do zaplaty podatek podzielony na dwie raty.

    > jeśli te 5 lat naprawdę się nie upominali to powinno się przedawnić
    > ale jeśli poszedł jakiś polecony to juz może być inaczej bo wtedy jest już
    > 10 lat

    Polecony dopiero przyszedl 3 tygodnie temu.Czy w takiej sytuacji moge sie
    odwolywac?Czy ta sytuacja podchodzi pod przedawnienie?Jezeli tak tomoze
    mozesz mi podac jaki przepis o tym stanowi?

    > zawsze możesz napisać o umorzenie - mi umorzyli w całości :)

    W takim razie do nich napisze o umorzenie, bo mam do zaplaty z odstekami
    prawie 3 tys zl.

    Dzieki za pomoc

    Pozdr
    RIDDLER

  • 4. Data: 2002-10-23 11:35:13
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

    > Polecony dopiero przyszedl 3 tygodnie temu.Czy w takiej sytuacji moge sie
    > odwolywac?Czy ta sytuacja podchodzi pod przedawnienie?Jezeli tak tomoze
    > mozesz mi podac jaki przepis o tym stanowi?

    tutaj :
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_000724/p
    rawo/prawo_a_5.html
    znalazłem coś takiego :
    ''Termin płatności, od którego zależy bieg okresu przedawnienia, gdy chodzi
    o podatek dochodowy od osób fizycznych, płacony na zasadach ogólnych (według
    skali podatkowej), upływa 30 kwietnia następnego roku, a w wypadku ryczałtu
    od przychodów ewidencjonowanych - 31 stycznia następnego roku. Oznacza to,
    że podatek dochodowy za 1999 r. przedawni się dopiero 1 stycznia 2006 r., a
    za 2000 r. - 1 stycznia 2007 r. Tak więc praktycznie sześć lat licząc od
    roku, którego podatek dotyczy, może być wydana przez urząd decyzja o
    wysokości tej daniny albo określającą ją jako wyższą od zapłaconej, jeśli
    podatnik zaniżył podatek, dopuszczając się czynów zabronionych przez
    kodeks.''

    więc kiepsko to wygląda

    na ww stronie są też odp. artykuły ordynacji podatkowej, kodeksu karno-
    skarbowego itp. wiec warto tam poszukać

    tu są wszelkie akty prawne:

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    przepraszam ale nie bardzo mam czas na wyszukiwanie poszczególnych artykułów

    swoją drogą to polityka urzędów polegajaca na przeczekaniu i ''dosoleniu''
    dłużnikowi maksymalnie dużych odsetek to wg mnie powinno być jakoś ścigane
    !! ze mna było to samo - nie odzywali się a jak przyszły terminy
    przedawnienia to od razu im się ''przypomniało''. Inna sprawa - podatki
    płacić trzeba ;)

  • 5. Data: 2002-10-23 12:01:16
    Od: "RIDDLER" <r...@w...pl>

    > przepraszam ale nie bardzo mam czas na wyszukiwanie poszczególnych
    artykułów

    Nie przepraszaj.Dzieki za wielka pomoc.Troszke poczytam, poszukam, moze cos
    sie jeszcze uda zrobic.

    Pozdr
    RIDDLER

  • 6. Data: 2002-10-24 23:04:50
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego o podatek drogowy upomniał się Urząd
    Skarbowy.
    Nie podajesz też, co Ci - i kto - przysłał.
    Termin przedawnienia zobowiązania podatkowego - w tym podatku drogowego -
    wynosi lat 5, i biegnie od końca roku, w którym upłynął termin płatności
    podatku.
    W tym przypadku upływa 31.12.2002r.
    Jak napiszesz, kto i co Ci przysłał - te 3 tys. z odsetkami - to można
    będzie wtedy myśleć.
    Pozdrawiam
    Stanisław

    RIDDLER <r...@w...pl> napisał(a) w artykule