    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota korygująca
    Date: Sat, 23 May 2009 10:57:49 +0200

    On Sat, 23 May 2009, 'Tom N' wrote:

    > No właśnie o to idzie:
    >
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    > oraz ich adresy;
    >
    > Nie ma tu nic o tym, że mają być wyrazy Nabywca/Sprzedawca ;-)

    Przeczytaj co napisałeś - ja się nie czepiam tego o czym myślisz,
    lecz tego co czytam ;)
    "z treści ma wynikać, kto wystawia i komu".
    Gdzie widzisz takie zobowiązanie w cytacie z przepisu?

    > Podobnie z:
    > 2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy,
    >
    > Czyli jak wpiszmy XXX-XXX-XX-XX pod nazwą nabywcy oraz YYY-YYY-YY-YY pod
    > nazwą sprzedawcy to powinno wystarczyć, nie trzeba pisać np. skrótu NIP

    Oczywiscie.
    Tyle że problem sposoby *oznaczenia* nabywcy i sprzedawcy (o co Ty
    się kłócisz z kontrahentem) nie ma *nic* do problemu "wystawca
    a odbiorca"!
    Wplątałeś uwagę o wystawcy i odbiorcy, co skutecznie zamazuje
    problem :) no i tego się przyczepiłem.

    > Ale wtedy wymagana jest "podkładka" w formie umowy i konieczność
    > poinformowania USu

    Owszem, ale nie ma sensu przyjmowanie założenia, że przepis
    dotyczący danych nabywcy i sprzedawcy ma cokolwiek wspólnego
    z wystawcą i odbiorcą - bo nie ma :)
    Korelacja istnieje, ale poza treścią faktury (w zakresie wymaganym
    podanym przepisem).

    > Przez x lat nie gryzł innych, bo wszelkie wymagane informacje na fakturze
    > znajdował :D

    "zmieniła się księgowa"?

    No i IMVHO można bardzo naciągać tezę (patrz przykład który podałem)
    że opis "zamawiający" jest nie na temat, wprowadza w błąd i może
    prowadzić do tezy, iż skoro podano zamawiającego to nie wiadomo czy
    są dane nabywcy (skoro nabywca MOŻE być inną osobą, niż zamawiający).

    pzdr, Gotfryd