  • 1. Data: 2006-11-17 23:07:37
    Temat: Notebook na firme
    Od: "Zi3lu" <z...@g...pl>

    Witam.
    Rozpoczalem jednoosobowa DG i rozliczam sie na zasadach oglnych ksiega
    przychodow i rozchodow.Nie jestem platnikiem VAT-u.Planuje zakup notebooka
    na firme i w zwiazku z tym mam pytanie.Czy cena notebooka ma byc 3500netto
    czy brutto zebym mogl sobie wrzucic w koszty w tym samym miesiacu?
    Pozdrawiam i licze na pomoc.

  • 2. Data: 2006-11-18 05:33:09
    Temat: Re: Notebook na firme
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    3499 netto
    Jacek

  • 3. Data: 2006-11-18 06:47:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > 3499 netto

    Ale on nie jest VATowcem -
    zatem netto w okolicy 2868

  • 4. Data: 2006-11-18 07:49:47
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Ale on nie jest VATowcem -
    > zatem netto w okolicy 2868

    Podaj podstawę prawną,dlaczego ma wpisać w koszty wartość netto nie będąc
    vatowcem a nie całość w kwocie brutto,
    pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2006-11-18 07:54:26
    Temat: Re: Notebook na firme/sprostowanie
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Ale on nie jest VATowcem -
    > zatem netto w okolicy 2868
    p.s przepraszam za poprzedni post żle przeczytałam:(w koszty oczywiście
    watośc brutto nie przekraczająca 3499 u podatnika zwolnionego z vat,
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2006-11-18 09:23:58
    Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l>

    Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Zi3lu" <z...@g...pl>
    grzmiąc na głowami przerażonych istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

> [...]
    >na firme i w zwiazku z tym mam pytanie.Czy cena notebooka ma byc 3500netto
    >czy brutto zebym mogl sobie wrzucic w koszty w tym samym miesiacu?

    do 3499 brutto
    powyzej 3500 jest to srodek trwaly i jako taki podlega amortyzacji

    pozdrawiam
    Mariusz

    -------------------------
    //(\ /)\\ Klapuch
    (/: ' ' :\) gg: 3736633
    ^.---.^
    : '._.' : "Wypowiedzieli wojnę biedzie i bieda wygrała."

  • 7. Data: 2006-11-18 10:18:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, Zi3lu wrote:

    > przychodow i rozchodow.Nie jestem platnikiem VAT-u.Planuje zakup notebooka
    > na firme i w zwiazku z tym mam pytanie.Czy cena notebooka ma byc 3500netto
    > czy brutto zebym mogl sobie wrzucic w koszty w tym samym miesiacu?

    Rozumiem że masz świadomość iż formalnie "wrzucenie w koszty" oraz
    "poddanie jednorazowej amortyzacji" wiążą się z wpisami do innych
    ewidencji i skutkami ubocznymi, nawet jeśli "efekt kosztowy" jest
    podobny?
    Zresztą ciekawie jak wyjdzie z "ulepszaniem" przy nowych zasadach :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-11-18 10:44:19
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Zresztą ciekawie jak wyjdzie z "ulepszaniem" przy nowych zasadach :)

    Nowych?
    Coś mi umknęło? :)
    Andrzej

  • 9. Data: 2006-11-19 16:06:33
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    > do 3499 brutto
    > powyzej 3500 jest to srodek trwaly i jako taki podlega amortyzacji

    brutto, netto, jeden pies ;> ale może jednak netto ;)

    pozdr

  • 10. Data: 2006-11-20 22:14:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Nov 2006, ajt wrote:

    > Nowych?
    > Coś mi umknęło? :)

    Tak :)
    "zbiorczy" limit na odpowiednik jednorazowej amortyzacji, czyli prawo
    do zaliczenia w koszty wydatków inwestycyjnych do 50 000 zł rocznie
    liczone per podatnik.
    Ustawy jeszcze nie czytałem, ale ciekawe czy pomyśleli o przypadku
    S.C. z nierównymi udziałami :)

    pzdr, Gotfryd