    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nowa DG a zaliczka na podatek dochodowy
    Date: Wed, 2 Apr 2008 10:39:07 +0200

    On Tue, 1 Apr 2008, m_kola wrote:

> [...]
    [...]
    > OK ale jeśli nie chcę aby pracodawca wiedział, że prowadzę działalność

    Nie tak. Że uzyskujesz inne dochody, identycznie jest jeśli komuś
    coś wynajmiesz (mieszkanie albo samochód).

    > i nie chcę wycofać tego to chyba nie ma problemu?

    Jest problem.

    > W takim razie nie mam kwoty wolnej, tak?

    AFAIK nie ma takiej opcji.
    Prawo do korzystania z odliczenia 1/12 podstawy opodatkowania nie
    powodującej płacenia podatku (zwanej myląco "kwotą wolną") przysługuje
    tylko jeśli pracownik NIE rozlicza podatku sam.
    Jak rozlicza się sam, to *podatek liczy wg skali* - a "kwota wolna" to
    potoczne określenie, wywiedzione przy pewnych założeniach ze skali
    właśnie.
    Więc ma ją tam (we własnym rozliczeniu) i nie ma prawa korzystać już
    z niej u pracodawcy.

    pzdr, Gotfryd