  • 11. Data: 2007-02-22 09:52:53
    Temat: Re: Program do pełnej księgowości?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

    >> (już wiecie, dlaczego ciągle spod pine)
    >
    > To spróbuj 40Tude...

    Dokładam do kolekcji "sprawdzić", thx :)

    > (Tak wiem, że to pod Windows) ;-)

    Tia... ;)

    pzdr, Gotfryd
    (pine spod czego popadnie - windows, linux...)

  • 12. Data: 2007-02-22 10:09:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, Cavallino wrote:

    > Jak kto lubi.
    > Jak dla mnie zastanawianie się w każdym programie z osobna, jakie klawisze
    > obsługują jakie funkcje,

    Sprzeciw. W moim poście zaznaczyłem:
    "dla często używanego programu"
    Oczywiscie dla programów używanych "nie na co dzień" myszkologia ma same
    zalety. Ale jak dane operacje robi się raz-za-razem, to dostępność
    PROSTYCH klawiszy sterujących w standardowych operacjach jest wręcz
    krytyczna.
    Może jakiś przykład: GIMP i spacja (zerżnięte bodaj z PS) przełączająca
    zaznacz/przesuń.

    > w połączeniu z nieprzejrzystością interfejsu usera w dosowych (znakowych)
    programach,

    Ale ja nie odnosiłem się DOSa :)
    Problemem jest to, iż wiele programów *pod Windows* nie umożliwia użycia
    skrótów klawiszowych do *wszystkich* operacja. Dopóki takiego programu
    używa się raz na dwa tygodnie można przeżyć, jak codziennie, to już
    jest problem.
    Pomijam taki szczegół jak zarzut "nieprzejrzystości" np. w odniesieniu
    do Norton Commandera ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-02-22 14:38:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Sprzeciw. W moim poście zaznaczyłem:
    > "dla często używanego programu"

    Z mojego punktu widzenia bez sensu, nie jestem księgowym, więc często używam
    wielu programów.
    Zaleta że w każdym z nich robi się podobne rzeczy tak samo jest dla mnie
    niepodważalna, żadne przyzwyczajenia starych userów clippera tego nie
    zmienią.
    Wręcz przeciwnie - konieczność używania własnych (dla danego programu),
    egzotycznych skrótów klawiaturowych to dla mnie spory minus.

> [...]
    > zalety. Ale jak dane operacje robi się raz-za-razem, to dostępność
    > PROSTYCH klawiszy sterujących w standardowych operacjach jest wręcz

    Np. Insert na dodanie faktury, Esc na Anuluj, Enter na ok, czy Tab na zmianę
    edytowanego pola?
    W Optimie rzadko potrzeba czegoś więcej.
    Ale możliwości jest więcej, znacznie więcej.
    I to właśnie klawiaturą.

    > Ale ja nie odnosiłem się DOSa :)

    Ja też nie tylko - stąd nawias.

    > Problemem jest to, iż wiele programów *pod Windows* nie umożliwia użycia
    > skrótów klawiszowych do *wszystkich* operacja.

    Wszystkie lepsze mają.
    Tyle że zazwyczaj userzy nie mają o nich pojęcia, bo nikt na ekranie nie
    wyrypał wielkimi bukwami - F4 edycja.
    A zajrzenie do dokumentacji to poniżej ich godności.

    I płacze wtedy jeden z drugim jak to mu niewygodnie.

> [...]
    > jest problem.
    > Pomijam taki szczegół jak zarzut "nieprzejrzystości" np. w odniesieniu

    i długich nazw plików.....

    To co było dobre lat temu naście, dziś już dobre nie jest.

  • 14. Data: 2007-02-22 17:58:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Dokładam do kolekcji "sprawdzić", thx :)

    Tu: <http://www.40tude.com/files/dialog-exe-2-0-15-41.zi
    p> masz ostatnią
    dostępną publicznie wersję -- freeware do użytku domowego (tej używam).

    I nie krępuj sie pytać na alt.pl.niusy.czytniki.dialog

    > (pine spod czego popadnie - windows, linux...)

    Podobno pod wine 40Tude działa, ale nie sprawdzałem ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2007-02-22 22:32:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > i długich nazw plików.....

    Dobrze wiesz, że chodziło mi wyłącznie o "przejrzystość" - nic nie wadzi
    aby pod Windows używać Total Commandera (a pod DOSem Volkov Commandera
    wraz z LFN :>)
    "Przejrzystość" TC i NC (z ograniczeniami DOSa, nie programu) jest taka
    sama. Małe czy wielkie litery w nazwach zbiorów są POZA tą częścią
    interfejsu.

    > To co było dobre lat temu naście, dziś już dobre nie jest.

    Tia... ale ja TC nie wyrzucę dlatego ze niemodny :>

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-02-22 23:03:31
    Temat: OT: Program [...inny :)...]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

    > Tu: <http://www.40tude.com/files/dialog-exe-2-0-15-41.zi
    p> masz ostatnią
    > dostępną publicznie wersję -- freeware do użytku domowego (tej używam).

    Na szybko dostałem "nie znaleziono 4dmf.dll".
    Przyznam że screenshoty mnie nie zachęcają :) (wygląda na "klikalne"),
    ale chciałem mu zapodać test wygody szukania po którymś folderze ;>

    > I nie krępuj sie pytać na alt.pl.niusy.czytniki.dialog

    Do upartego walczył nie będę :) - jak znajdę czas to obejrzę
    czy uda mi się odpalić.

    > Podobno pod wine 40Tude działa, ale nie sprawdzałem ;-)

    Nie w tym problem - *ja* nie mam u siebie linuxa (wcale). Ale
    mogę sobie wziąć zbiory pine tak gdzie mają linuxa, wrzucić
    pod Netscape jak trzeba itp... no i "szukaj" (oraz "zapisz"
    i parę podobnych) musi błyskawicznie reagować na prosty
    skrót klawiszowy - całkiem sporo programów wyłożyło się
    (dla mnie) na próbie otwarcia nowego okna (dyskwalifikacja!).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-02-23 07:09:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702222324160.1344@athlon64...

    > Dobrze wiesz, że chodziło mi wyłącznie o "przejrzystość"

    No mnie też.
    Zwłaszcza o to, że czym więcej informacji musisz wyświetlać tym gorzej
    wychodzi to programom znakowym.
    A przeważnie tak jest, że albo widzisz połowę tego co potrzebujesz, albo
    musisz się naklepać po klawiaturze żeby to zobaczyć.
    Oba rozwiązania to minusy trybu znakowego.
    Potężne minusy.

    > Tia... ale ja TC nie wyrzucę dlatego ze niemodny :>

    A co do tego mnie nie przekonuj, IMO bez TC nie ma pracy.
    Jak klient nie ma TC to uruchamiam ze swojego pendrive. ;-)

  • 18. Data: 2007-02-23 08:05:19
    Temat: Re: OT: Program [...inny :)...]
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > Na szybko dostałem "nie znaleziono 4dmf.dll".

    :)
    Tam jest tylko exe, który podmienisz po pełnej instalacji. Instalka leży tu:
    <http://www.40tude.com/dialog/ddl.cgi/4d2b38.exe?loc
    =germany>

> [...]

    > skrót klawiszowy - całkiem sporo programów wyłożyło się
    > (dla mnie) na próbie otwarcia nowego okna (dyskwalifikacja!).

    Praktycznie pod wszystko co możesz "wyklikać" z menu, możesz "oskrótować"
    <http://mat2.neostrada.pl/INT15/40shortcut.png>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2007-02-25 10:26:26
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    hej!
    napisz cos wiecej o Optimie jesli mozesz, mam zamiar ja zakupic niedlugo;)
    obecnie mam maly i prosty programik MikroSubiekt, ale rozwoj firmy (uslugi
    rozszerzam o sprzedaz)
    zmusza mnie do zakupu jakiegos kombajnu (mysle nad paroma: Optima,
    SubiektemGT i Enova)
    jestem na KPiR

    pozdrawiam serdecznie
    Wojtek

  • 20. Data: 2007-02-26 10:55:00
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Wasyl" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > hej!
    > napisz cos wiecej o Optimie jesli mozesz

    Nie wiem czy do mnie, ale piszę: "Coś więcej".

    A na przyszłość cytuj swojego przedpiszcę, żeby było wiadomo komu
    odpowiadasz, oraz staraj się konkretyzować pytania..