    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: OT ZUS - i szlag mnie trafi!
    Date: Thu, 24 Oct 2002 14:27:18 +0200

    Widziałam jak wygląda w praktyce sprawdzanie poprawności dokumentów przez
    "dział informatyczny" w moim oddziale ZUS. Hala na kilkadziesiąt komputerów,
    radio gra, rozmowy towarzyskie się toczą, a w tle od niechcenia stuka się w
    klawiaturę nie zawsze tam, gdzie powinno się stuknąć. Kiepskiej
    rozdzielczości skaner powoduje, że dokumenty sprawdzane są mało czytelne.
    Ponadto premiowana jest wydajność pracy, czyli im więcej tzw. wsadów się
    sprawdzi tym wyżej się jest na liście premiowej. Niektóre panienki (opinia
    pracującej w tymże dziale kuzynki) mają dokładnie w nosie całą tę robotę i
    poprawiają nieczytelne wpisy jak im się podoba. System pozwala na
    poprawianie pól, które powinny być niedostępne, więc nierzadko pewnie
    trafiają się poprawki tam, gdzie w żaden sposób nie powinno się ingerować. .
    No i wychodzi niezły pasztet.
    Graszka