  • 11. Data: 2002-01-17 23:02:22
    Temat: Re: Obligatoryjne odsetki dla malych firm?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002, JerryU wrote:

    >+ Ustawa w założeniu ma chronić małe firmy przed wykorzystywaniem ich przez
    >+ kontrahentów. Skutek jest dokładnie odwrotny.

    ...jak wszystkie ustawy chroniące lokatorów/inwalidów/kobiety
    ciężarne/[...dopisać...] bez zapewnienia odszkodowania przez
    stanowiącego ustawę :(
    Tu na szczęście "obligacji" nie ma, jednak :)
    Nie wywalaj umów z "małymi" do kosza !

    >+ Pozdr. dla "małych" i ich obrońców

    ...chciałeś rzec "obrońców"...

    >+ JerryU

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-01-31 18:58:24
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:a26c0d$rmd$1@druid.ceti.com.pl...
> [...]
    > po spełnieniu swego świadczenia niepieniężnego i doręczeniu dłużnikowi
    > faktury lub rachunku - do dnia zapłaty, ale nie dłuższy niż do dnia
    > wymagalności świadczenia pieniężnego.
    > 2. Nie można przez czynność prawną wyłączyć lub ograniczyć roszczenia, o
    > którym mowa w ust. 1.
    >
    > Jeżeli w ustawie jest, że wierzyciel może żądać to chyba nie znaczy, że
    jest
    > to obligatoryjne. Czy czegoś nie doczytałam? Proszę o pomoc.
    > Kasia
    >
    >Odsetki są fakultatywne, a nie obligatoryjne. Doczytałaś dobrze Kasiu.
    Pozdrawiam.