eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ? › Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu
    przerejestrowania ?
    Date: Fri, 6 May 2005 04:26:43 +0200

    On Thu, 5 May 2005, Kriss wrote:

    >+ >> > Bez cytowania bo mi się nie chce.
    >+ > > Dyskusja jest akademicka.
    >+ > >
    >+ > Jeśli nawet, to nie usprawiedliwia wprowadzania ludzi w błąd przy jej
    >+ > okazji. A to właśnie robisz.
    >+ Sugestia co do alternatywnej zgodnej z przepisami metody zapisu zdarzenia
    >+ gospodarczego jest wprowadzaniem w bład ?

    Sugestia powiadasz ?
    ++++ cytat +++
    Wpis do wyposażenia OK , pod
    warunkiem,że okres użytkowania nie przekroczy 1 roku.Jeśli przekroczy
    z automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą
    ^^^^^^^^^^^^
    KUP w dacie zakupu.
    ----

    To było stwierdzenie faktu :)

    >+ No to wylicz kolego (wymierne)
    >+ skutki tego błedu dla pytającego w kontekście przekroczenia przepisów ,

    Finansowe i karne - żadne.
    W razie zainteresowania się przez kontrolera niewątpliwie drobiazgowa
    kontrola - zachodząc w głowę o co chodzi usiłowałby dojść co też
    podatnik usiłował zrobić "naprawdę" ;)

    >+ ewentualnych strat pytającego w tym finansowych

    Czekaj, czekaj.
    Ty się zaraz domagasz żeby "wprowadzenie w błąd" polegało na posłaniu
    do więzienia. Bez przesady !
    Wprowadzeniem w błąd jest *każde* wprowadzenie w błąd :)
    Jak ktoś cię zmanipuluje że "tylko" niepotrzebnie przejedziesz się
    do urzędu i z powrtoem - to to *też* będzie wprowadzenie w błąd,
    choć karą ci nie grozi :|

    >+ lub powodujących zaniżenie lub
    >+ zawyżenie zobowiązania podatkowego lub chociażby wykaż wyższość lansowanej
    >+ przez siebie metody ze wskazaniem o ile (wymiernie)jest skuteczniejsza.

    Brak zrozumienia - my się awanturujemy *TYLKO* o to, że usiłujesz
    być gorszy (dla podatnika) niż ustawodawca :]
    W tych miejscach w których podatnik MOŻE sobie zrobić jak chce piszesz
    że "powoduje to konsekwencje", automatycznie sugerując że NIE MOŻE
    sobie wybrać.
    Tyle i tylko tyle.

    >+ > robić. Masz prawo takiego składnika majątku nie zaliczyć do ŚT *trwale*.
    [...]
    >+ Sęk w tym,że piszesz dokładnie to co ja

    Ależ nie - ty WYKLUCZYŁEŚ możliwość *TRWAŁEGO* niezaliczenia do ST.
    Patrz cytat z twojego postu wyżej - o "konsekwencjach".
    Moje określenie "próg dopuszczalności niezaliczenia w ST" nazwałeś
    nowomową itepe itede - mi tam nie zależy, ale tego że powołałeś się
    na algorytm wskazujący że *mylisz pojęcia* nie odpuściłem.
    Wot i tyle...

    >+ występując jednocześnie z pozycji
    >+ antagonisty i krytyka.W ewidencji WP są określone rubryki w których masz

    Ewidencje mamy EW i EST - wyposażenia i środków trwałych, jak
    rozumiem z rozpędu wtykasz gdzieś wartość początkową tylko przez
    to nie wiem co miałeś *w tej chwili* na myśli: samochód za
    3000 zł *można* wpisać do EW. Trwale - czyli "raz a dobrze".
    Że *inne* powody mogą przemawiać przeciw - to sprawa uboczna.

    >+ obowiązek dokonywania odpowiednich zapisów aktualizujących.

    CZEGO ???

    >+ Przedmiotowy
    >+ samochód z upływem roku nie jest wyposażeniem-podlega to odnotowaniu w EWP.

    No ty swoje w koło Macieju.
    Po wprowadzeniu "materialnego składnika" o wartości mniejszej niż
    3500 zł do EW *nic* nie trzeba "odnotowywać". Uprócz sprzedaży,
    darowizny lub likwidacji.
    Zastrzegam - wolno ci pisać. Pisz co chcesz.
    Ale przyjmij do wiadomości że my TEŻ mamy prawo pisać co chcemy - i że
    piszemy ci iż *WPROWADZASZ W BŁĄD*.
    Ja tam zakładam iż statystyczny podatnik zapodane dwa ustępy ustawy
    przeczytać umie to sam sobie wyczyta kto ma rację :| - tyle że część
    trzeba jakoś zachęcić żeby przeczytali ;)

    >+ Co do ostatniego akapitu - nie zakładam ,że wytrzyma tylko przewiduję okres
    >+ używalności.Oznacza to ,że mogę kupić samochód za 10000,00 i przyjąc na WP
    >+ sprzedać po 11 miesiącach z zerowymi konsekwencjami w zakresie PDOF.

    Ale samochód za 3000 zł (a o takim cały czas mowa) można wpisać do EW
    i tak ZOSTAWIĆ. Aż do sprzedaży lub złomowania.

    >+ Nie wiem dlaczego mnie obrażasz wygłaszając teksty o wprowadzaniu w bład

    Problem w tym że ty uważasz to za "obrażanie" :(
    Napisałeś coś co w omawianym przypadku prawdą *nie jest* i czujesz
    się *obrażony* że protestujemy ? Znaczy mamy siedzieć cicho żeby
    cię nie urazić ?
    Przesadzasz....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd