    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oddzielna numeracja rachunków
    Date: Thu, 09 Aug 2007 23:47:15 +0200

    Wrak Tristana napisał(a):

    > No to jak się to ma do obowiązku kolejnych numerów na fakturach?
    > Nie korzystam z TPSA, więc nie wiem jak robią.

    Interpretujesz "kolejny numer" jako "kolejną liczbę naturalną". Zapewne
    to nadintepretacja, bo praktyka numerowania różnych dokumentów,
    stosowana od dawna przez księgowych, archiwistów itp dowodzi, że ten
    "numer kolejny" jest interpretowany raczej jako "kolejne, unikalne
    oznaczenie", gdzie oprócz cyfr umieszcza się inne symbole, które mają
    usprawnić i zwiększyć przejrzystość numeracji. USy pewnie skłaniają się
    ku takiej właśnie interpretacji, ale na wszelki wypadek lepiej zapewnić
    czytelną zasadę numeracji i ciągłość w ramach osobnych oznaczeń oraz
    mieć jakieś sensowne uzasadnienie, że to w taki czy inny sposób służy
    ułatwieniu pracy :)
    Np. jak masz kilku sprzedawców równolegle rozwożących towar i od razu
    wystawiających faktury, to osobne ciągi numeracji dla każdego z nich są
    jedynym sensownym rozwiązaniem (chyba że w momencie wystawiania faktury
    podczepiają się do firmowej bazy danych i dostają kolejne numery z
    jednego ciągu).
    Andrzej
    www.album.radom.pl