  • 1. Data: 2007-08-08 20:20:13
    Temat: Oddzielna numeracja rachunków
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Cześć,

    Czy prawidłowa jest oddzielna numeracja rachunków
    dla każdego kontrachenta? np.:
    kontrachent 1 dostaje rachunki: K1/1/2007, K1/2/2007, K1/3/2007
    kontrachent 2 dostaje rachunki: K2/1/2007, K2/2/2007, K2/3/2007

    Piotr

  • 2. Data: 2007-08-08 20:51:56
    Temat: Re: Oddzielna numeracja rachunków
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontrachent 1 dostaje rachunki: K1/1/2007, K1/2/2007, K1/3/2007
    > kontrachent 2 dostaje rachunki: K2/1/2007, K2/2/2007, K2/3/2007

    ja tak robie od kilku lat, w momencie wprowadzenia rownoleglej numeracji
    (na samozatrudnieniu, moj 'pracodawca" zarzucał mi ze robie boki i go
    okradam, bo w maju zamiast 05/2002 bylo 7/2002 :-), i wtedy powstał pomysl
    wprowadzenia dodatkowej numeracji, on ma 07/2007, a inni maja 98/P/2007)
    musialem tylko napisac "sam sobie", ze od dnia .... zostaje wprowadzona
    dodatkowa numeracja z symbolem P, z celu podzialu i lepszej identyfikacji
    kontrahenta)

    nie mam z tym zadnych problemow z US.

    pozdr.
    MC

  • 3. Data: 2007-08-09 19:40:44
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 22:51
    (autor Marsjusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f9da9q$7gl$1@achot.icm.edu.pl>):

> [...]
    > musialem tylko napisac "sam sobie", ze od dnia .... zostaje wprowadzona
    > dodatkowa numeracja z symbolem P, z celu podzialu i lepszej identyfikacji

    Dla mnie to zaburza ideę numeracji. Po po to ona jest, żeby nie strzelać
    wałków. W układzie Twoim jeszcze od biedy można olać temat, ale Piotr chce
    oddzielną numerację dla każdego kontrahenta. W tym układzie może wystawić
    100 faktur o numerze 1. Potem 100 o numerze 2 i kolejne 40 o numerze 1.

    > nie mam z tym zadnych problemow z US.

    A sprawdzali?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 4. Data: 2007-08-09 21:05:43
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > Dla mnie to zaburza ideę numeracji. Po po to ona jest, żeby nie strzelać
    > wałków. W układzie Twoim jeszcze od biedy można olać temat, ale Piotr chce
    > oddzielną numerację dla każdego kontrahenta.

    Np. na fakturach TPSA tak jest - coś tam/numer klienta/miesiąc/rok bodajże.
    ERA ma podobnie, tyle że same cyfry pisane jednym ciągiem.
    Skoro oni tak robią, to może mniejszym też wolno :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2007-08-09 21:21:19
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 9 sierpnia 2007 23:05
    (autor ajt
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f9fvsi$4f2$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Np. na fakturach TPSA tak jest - coś tam/numer klienta/miesiąc/rok
    > bodajże.

    No to jak się to ma do obowiązku kolejnych numerów na fakturach?
    Nie korzystam z TPSA, więc nie wiem jak robią.

  • 6. Data: 2007-08-09 21:47:15
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > No to jak się to ma do obowiązku kolejnych numerów na fakturach?
    > Nie korzystam z TPSA, więc nie wiem jak robią.

    Interpretujesz "kolejny numer" jako "kolejną liczbę naturalną". Zapewne
    to nadintepretacja, bo praktyka numerowania różnych dokumentów,
    stosowana od dawna przez księgowych, archiwistów itp dowodzi, że ten
    "numer kolejny" jest interpretowany raczej jako "kolejne, unikalne
    oznaczenie", gdzie oprócz cyfr umieszcza się inne symbole, które mają
    usprawnić i zwiększyć przejrzystość numeracji. USy pewnie skłaniają się
    ku takiej właśnie interpretacji, ale na wszelki wypadek lepiej zapewnić
    czytelną zasadę numeracji i ciągłość w ramach osobnych oznaczeń oraz
    mieć jakieś sensowne uzasadnienie, że to w taki czy inny sposób służy
    ułatwieniu pracy :)
    Np. jak masz kilku sprzedawców równolegle rozwożących towar i od razu
    wystawiających faktury, to osobne ciągi numeracji dla każdego z nich są
    jedynym sensownym rozwiązaniem (chyba że w momencie wystawiania faktury
    podczepiają się do firmowej bazy danych i dostają kolejne numery z
    jednego ciągu).
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2007-08-09 21:49:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor ajt
    >
    > No to jak się to ma do obowiązku kolejnych numerów na fakturach?

    ...AFAIK prawidłowo. Akurat nie chce mi się wyciągać f-r, ale zdaje
    się że zmienili numerację - niemniej tylko tak, że jednego slasha nie ma
    :)
    Nie ma zakazu stosowania "ciągów" pod dającymi się wskazać kryteriami.
    Tak na początek rozważ sobie sieć sklepików - coś na skalę kiosków
    RUCH, żeby uzmysłowić że nie każdego stać na łącze światłowodowe.
    Co, mają wysyłać do centrali zamówienie na wystawienie f-ry
    (i wystawiać centralnie)?
    :)

    pzdr, Gotfryd