  • 1. Data: 2007-08-08 14:30:24
    Temat: wspolne rozliczanie malzonkow jeszcze raz
    Od: b...@w...pl

    Witam,

    Oboje osiagniemy drugi prog podatkowy ale czy moge zlozyc oswiadczenie
    u swojego pracodawcy ze bede sie rozliczac z malzonka (aby doplate do
    podatku zaplacic dopiero w kwietniu). Analogicznie malzonka zlozylaby
    takze takie oswiadczenie u swojego pracodawcy...
    Pytam sie bo dostalem z HR takie pismo do wypelnienia gdzie jest
    zdanie:
    UWAGA: OSOBA SKŁADAJĄCA POWYŻSZE OŚWIADCZENIE MUSI SPEŁNIAC WSZYSTKIE
    WARUNKI. W RAZIE FAKTYCZNEJ ZMIANY STANU UPOWAŻNIAJĄCEGO DO
    ZMNIEJSZANIA ZALICZEK LUB UTRATY MOŻLIWOŚCI WSPÓLNEGO OPODATKOWANIA,
    PRACOWNIK JEST ZOBOWIĄZANY NIEZWŁOCZNIE POINFORMOWAĆ O TYM FAKCIE
    ZAKŁAD PRACY POPRZEZ ZŁOZENIE STOSOWNEGO OŚWIADCZENIA

  • 2. Data: 2007-08-08 14:58:54
    Temat: Re: wspolne rozliczanie malzonkow jeszcze raz
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    b...@w...pl w <news:1186583424.877892.236200@22g2000hsm.googlegrou
    ps.com>:

> [...]
    > PRACOWNIK JEST ZOBOWIĄZANY NIEZWŁOCZNIE POINFORMOWAĆ O TYM FAKCIE
    > ZAKŁAD PRACY POPRZEZ ZŁOZENIE STOSOWNEGO OŚWIADCZENIA

    Idź i przeczytaj art. 32. ust 1a ustawy o PDOF

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-08-09 06:21:10
    Od: b...@w...pl

    On 8 Sie, 16:58, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > b...@w...pl w <news:1186583424.877892.236200@22g2000hsm.googlegrou

    > Idź i przeczytaj art. 32. ust 1a ustawy o PDOF

> [...]

    ...a czy moge miec klopoty w skarbowce gdy zloze takie oswiadczenie
    mimo ze razem z malzonka przekroczymy limity na I prog podatkowy?

  • 4. Data: 2007-08-09 06:38:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    b...@w...pl w <news:1186640470.867888.91940@d30g2000prg.googlegrou
    ps.com>:

> [...]
    ps.com> > Oboje osiagniemy drugi prog podatkowy ale czy moge zlozyc oswiadczenie
    > ...a czy moge miec klopoty w skarbowce gdy zloze takie oswiadczenie
    > mimo ze razem z malzonka przekroczymy limity na I prog podatkowy?

    A teraz idź poczytać Kodeks karny skarbowy, Art. 56.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-08-09 13:29:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2007, b...@w...pl wrote:

    > ...a czy moge miec klopoty w skarbowce gdy zloze takie oswiadczenie
    > mimo ze razem z malzonka przekroczymy limity na I prog podatkowy?

    Ty się naprawdę prosisz....
    Co ma *JAKIŚ PRÓG* do tego?
    Przeczytałeś w końcu wskazny przepis? - wygląda, że nie.
    Tu masz link "pod nos":
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i przeczytaj sobie *dowolny* z punktów wskazanego ust.1
    Tylko *dokładnie*.
    Z naciskiem na słowa "nie uzyskują". Profilaktycznie przetłumaczę Ci to
    na polski: "wcale".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-08-10 07:21:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 15:29:10 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Tylko *dokładnie*.
    > Z naciskiem na słowa "nie uzyskują". Profilaktycznie przetłumaczę Ci

    Chyba przesadziłeś.....

    2) dochody podatnika przekroczą górną granicę pierwszego, drugiego lub
    trzeciego przedziału skali, a odpowiednio małżonek lub dziecko nie
    uzyskują żadnych dochodów z wyjątkiem renty rodzinnej lub dochody małżonka
    mieszczą się w niższych przedziałach skali - zaliczki wynoszą:

    Zwracam uwagę na słowa "dochody małżonka mieszczą się w niższych
    przedziałach skali".

  • 7. Data: 2007-08-11 08:58:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2007, jureq wrote:

    > Chyba przesadziłeś.....

    Hm... przesadziłem, odszczekuję i dziękuję za zwrócenie uwagi!
    A wszędzie piszą, żeby czytać cały przepis :[

    > Zwracam uwagę na słowa "dochody małżonka mieszczą się w niższych
    > przedziałach skali".

    Ta jest!

    pzdr, Gotfryd