  • 11. Data: 2006-04-16 23:37:26
    Temat: Re: Odliczenie za Internet i wspolne rozliczenie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciej,

    Monday, April 17, 2006, 12:06:55 AM, you wrote:

    > Przecież to wynika wprost z UoPDoOF

    Czytasz cały wątek czy tylko ostatni post?
    Podobna historia była z odliczeniami remontowymi i budowlanymi i tym,
    na kogo z małżonków ma być wystawiona faktura.

    Chcę się rozliczyć z podatku wspólnie z żoną - prowadzimy wspólne
    gospodarstwo itd. Oboje korzystamy z internetu. I nie rozumiem powodu,
    dla którego w przypadku jednego rodzaju ulgi nie ma znaczenia, na
    którego z małżonków jest wystawiona faktura, a w przypadku innej ulgi
    ma to znaczenie. I dlaczego wysłanie do TPSA idiotycznej noty
    korygującej zmienia stan faktyczny i daje prawo do odliczenia ulgi
    przez oboje małżonków.

    Uprzedzając: mamy osobne komputery, oczywiscie spięte siecią i wspólny
    'serwer'. Korzystamy zarówno z telefonu jak i sieci na równych
    prawach.

    Ja rozumiem - świątynia opaCZności (nie poprawiać) kosztuje sporo i
    budżet musi na to zarobić. Tylko dlaczego w sposób tak idiotyczny?
    Ulga za internet miała być rekompensatą za wprowadzenie VATu. Nie
    dość, że jest to 19 a nie 22%, to jeszcze nie mogę rozliczyć całości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2006-04-17 06:28:02
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Czytasz cały wątek czy tylko ostatni post?
    > Podobna historia była z odliczeniami remontowymi i budowlanymi i tym,
    > na kogo z małżonków ma być wystawiona faktura.

    ani troche nie byla podobna

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 13. Data: 2006-04-17 12:26:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Czytasz cały wątek czy tylko ostatni post?

    *JA* czytam, ale równiez - jezeli zabieram glos - doczytuję (jeżeli nie
    pamiętam) przepisy z tym związane

    > Podobna historia była z odliczeniami remontowymi i budowlanymi i tym,
    > na kogo z małżonków ma być wystawiona faktura.

    wykaż choć jedną wspólną cechę - za wyjątkiem słowa "odliczenie"

> [...]
    > ma to znaczenie. I dlaczego wysłanie do TPSA idiotycznej noty
    > korygującej zmienia stan faktyczny i daje prawo do odliczenia ulgi

    A dlatego, że dzięki kompletnej indolencji (p)osłów wprowadzających ten
    przepis, z odliczenia mogą skorzystać np. studenci wynajmujący w pięciu
    mieszkanie i nie będący swoimi mężami czy żonami :-P

    To, że akurat Ty przegapiłeś (wbrew wielu sygnałom w ubieglym roku)
    możliwość odliczenia w kilka osób nie oznacza, że wszyscy są tacy

    > Uprzedzając: mamy osobne komputery, oczywiscie spięte siecią i wspólny
    > 'serwer'. Korzystamy zarówno z telefonu jak i sieci na równych
    > prawach.

    Przepis nie nakłada obowiazku posiadania ani jednego komputera ;-)

    > Ja rozumiem - świątynia opaCZności (nie poprawiać) kosztuje sporo i
    > budżet musi na to zarobić. Tylko dlaczego w sposób tak idiotyczny?

    Najprościej własną indolencję zrzucić na kogoś innego. Sprawdź może
    najpierw *KIEDY* ten przepis wprowadzono i co z nim wspólnego ma obiekt
    budowlany, na którym sie chcesz wyżywać :-P

    > Ulga za internet miała być rekompensatą za wprowadzenie VATu. Nie
    > dość, że jest to 19 a nie 22%, to jeszcze nie mogę rozliczyć całości.

    Nie każdemu przysługuje pomoc socjalna. Mi na przykład w ogóle i jakoś
    się tym AŻ TAK nie martwię.

    M.

  • 14. Data: 2006-04-17 21:43:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Apr 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Czytasz cały wątek czy tylko ostatni post?
    > Podobna historia była z odliczeniami remontowymi i budowlanymi i tym,
    > na kogo z małżonków ma być wystawiona faktura.

    Sprawdź w ustawie.
    Na samym początku (przy określaniu zasad odliczania) wyraźnie wymienili
    iż ulgi (tu podany artykuł) odlicza się PRZED "uwspólnieniem" rozliczenia
    małżonków, a w opisie ulgi jest iż dotyczy "podatnika".
    Zero pola manewru...

> [...]
    > dla którego w przypadku jednego rodzaju ulgi nie ma znaczenia, na
    > którego z małżonków jest wystawiona faktura, a w przypadku innej ulgi

    Bo istotne jest czy odliczenie dokonywane jest PRZED operacją
    "uwspólnienia" rozliczenia czy PO.
    Owo "uwspólnienie" to jeden z kroków rozliczania :]

    > Ulga za internet miała być rekompensatą za wprowadzenie VATu.

    No już ją próbowano skasować...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-04-20 12:04:35
    Od: Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Że zapytam - macie różne nazwiska z żoną?
    > Nie to żeby było to niemożliwe (bo jest możliwe) ale .... rzadko spotykane.

    Czemu sie czepiasz?
    To chyba oczywiste, ze piszac w tym kontekscie "nazwisko", mam na mysli
    kompletny atrybut "cn" danej osoby, czyli imie + nazwisko (+ ewentualnie
    drugie imie jezeli dana osoba go uzywa, itd. itp.)
    A akurat tak sie sklada, ze samo nazwisko, w sensie atrybutu "sn",
    faktycznie mamy rozne, ale to akurat w tym przypadku nie ma nic do rzeczy...
    --
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

  • 16. Data: 2006-04-20 12:06:21
    Od: Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl>

> [...]
    > ma to znaczenie. I dlaczego wysłanie do TPSA idiotycznej noty
    > korygującej zmienia stan faktyczny i daje prawo do odliczenia ulgi

    Czyli jednak jakas mozliwosc odliczenia przez oboje istnieje... O co
    chodzi z ta nota korygujaca? Sorry, ale na tych handlowych terminach (bo
    na taki mi to wyglada) to ja sie nie znam... I czy to dotyczy tylko TPSA
    czy tez innych providerow?
    --
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

  • 17. Data: 2006-04-21 11:09:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Apr 2006, Jarosław Rafa wrote:

    > O co chodzi z ta nota korygujaca?

    To jest dokument za pomocą ktorego ODBIORCA faktury może poprawić
    dane - za wyjątkiem wpływających na kwoty.
    Czyli jak np. jest literówka w adresie to można wystawić notę
    i poslać wystawcy f-ry - już nie pamiętam jak z "telekomunikacyjnymi",
    czy muszą być podpisane.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-04-21 11:38:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Czyli jak np. jest literówka w adresie to można wystawić notę
    > i poslać wystawcy f-ry - już nie pamiętam jak z "telekomunikacyjnymi",

    Zawsze musza być.
    A Telekomuna lubi czasem nie odsyłać, mi odsyła tak 2 na 3.

    I jedna sprawa, nie jestem pewna czy takie "dopisanie" drugiego nabywcy
    nota korygującą będzie skuteczne. Telekomunikacja się przecież nie
    pomyliła (a nota koryguje pomyłki wystawcy faktury), chyba że umowa na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych czy stricte dostepu do internetu
    jest podpisana z dwoma osobami.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2006-04-21 14:27:05
    Od: Jarosław Rafa <r...@a...krakow.pl>

> [...]
    > Czyli jak np. jest literówka w adresie to można wystawić notę
    > i poslać wystawcy f-ry - już nie pamiętam jak z "telekomunikacyjnymi",

    Czyli powinienem wyslac do providera taka note korygujaca, zmieniajaca
    dane odbiorcy faktury z mnie samego na mnie z zona?
    A jest gdzies moze dostepny jakis wzor, jak takie cos powinno wygladac,
    jak nalezy to sformulowac?
    --
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

  • 20. Data: 2006-04-21 20:33:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Rafa napisał(a):

    > Czyli powinienem wyslac do providera taka note korygujaca, zmieniajaca
    > dane odbiorcy faktury z mnie samego na mnie z zona?

    Możesz, jeżeli faktura jest niezgodna z umową, czyli - w tym konkretnym
    przypadku - w umowie figurują dwie osoby, a na fakturze jedna.

    Dz.U. Nr 95/2005, poz. 798, § 18

    M.