  • 11. Data: 2005-08-28 08:37:51
    Temat: Re: Odmowa wydania faktury
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 00:28, gdy Gotfryd Smolik news
    napisał(a) coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    No to niech tamten oddział wystawi.

    (Holandia jest w UE?)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2005-08-28 08:44:32
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > No ale poza tym, że mogę, to co mogę? Onet odmawia.

    Jeżeli jesteś pewien, że zapłaciłes onetowi to zgłoś tą odmowę do US.

    vertret

  • 13. Data: 2005-08-28 08:53:09
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > No to niech tamten oddział wystawi.
    >
    > (Holandia jest w UE?)

    Jak już pisałem. gdy ktoś chce lub już wziął legalnie od ciebie pieniądze za
    jakiś produkt to jest zobowiązany wystawić na to rachunek. A forma rachunku
    jest uzalezniona od prawa jakiemu sprzedawca podlega. Musisz wiec wiedziec u
    kogo kupujesz i co ten ktos ci chce/moze wystawic.

    vertret

  • 14. Data: 2005-08-28 09:23:18
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    vertret wrote:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli jesteś pewien, że zapłaciłes onetowi to zgłoś tą odmowę do US.

    o czxym juz pisalem kilka postow temu w tym watku ;)

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 15. Data: 2005-08-28 11:01:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 10:53, gdy vertret napisał(a) coś na
> [...]

    > rachunku jest uzalezniona od prawa jakiemu sprzedawca podlega. Musisz wiec
    > wiedziec u kogo kupujesz i co ten ktos ci chce/moze wystawic.

    Kupiłem w Onecie i zapłaciłem na konto Onetu. Jednakże onet odmawia
    wystawienia jakiegokolwiek pokwitowania, twierdzi, że pośredniczy tylko w
    kontaktach z Holendrami. Jednakże twierdzi również, że Holendrzy również
    nie wystawią mi faktury VAT, bo tak. W imię zasad.

  • 16. Data: 2005-08-28 11:05:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 10:44, gdy vertret napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli jesteś pewien, że zapłaciłes onetowi to zgłoś tą odmowę do US.

    Jestem pewien. Płaciłem mTransferem i mam:

    Data operacji 06-07-2005
    Data księgowania 06-07-2005
    Numer operacji 1401
    Rodzaj operacji PRZELEW WEWNĘTRZNY WYCHODZĄCY
    Tytuł operacji ZAPŁATA ZA USŁUGI ONET.PL

    Rachunek odbiorcy 70 1140 2004 0000 3602 3364 2030
    Nazwa/imię i nazwisko odbiorcy ONET.PL SPÓŁKA AKCYJNA

    Adres odbiorcy (ulica) UL STAROWIŚLNA 48
    Kod pocztowy, miejscowość odbiorcy 31-035 KRAKÓW POLSKA

    Rachunek nadawcy 28 1140 2004 0000 **** **** ****
    Nazwa/imię i nazwisko nadawcy PRZEMYSŁAW ADAM ŚMIEJEK
    Adres nadawcy (ulica) ******************
    Kod pocztowy, miejscowość nadawcy **-*** ***********

    Kwota operacji 14,06 PLN
    Saldo po operacji ***,** PLN

    Dane do mTransferu wpisuje Onet, więc to nie jest tak, że ja sobie wpisałem
    i teraz udaję, że zapłaciłem Onetowi za jego zgodą. Zresztą zakup połączeń
    OnetSkype odbywa się przez sklep Onetu. Kwota wyżej jest niska, bowiem bez
    faktury nie mam zamiaru korzystać z nich nie-prywatnie. Więc zapłaciłem
    tylko za prywatne rozmowy. Chciałbym jednak używać tego służbowo, łącznie z
    wykupieniem numeru przychodzącego, jednakże bez faktur to mi się średnio
    opłaca.

  • 17. Data: 2005-08-28 16:37:02
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Sun, 28 Aug 2005 13:05:25 +0200, *Tristan Alder*
    <news:des5t7$vhr$2@serwus.bnet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wykupieniem numeru przychodzącego, jednakże bez faktur to mi się średnio

    To dziwne, bo z o2.pl to dostałbyś fakturę (Tlenofon).

    --
    Kaja

  • 18. Data: 2005-08-28 20:36:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 18:37, gdy Kaja napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > To dziwne, bo z o2.pl to dostałbyś fakturę (Tlenofon).

    Wiem, ale to rozwiązanie mi nie odpowiada, bo:

    a) klient jest paskudny, obrzydliwie niewygodny i niedorobiony

    b) jakość połączeń była silnie niezadowalająca. Rwało i opóźnienia się
    robiły dziwne. Skype ma swój opatentowany system oraz technologię p2p,
    która odciąża łącza. Więc u Tlenofon odpada.

    c) nie ma skrzynki głosowej, którą chciałbym mieć, gdybym nabył numer na DG,
    bowiem większość czasu spędzam w terenie.

    To oczywiście tak na boku, bo fakt, że onet kręci jest bezsporny.

  • 19. Data: 2005-08-29 10:08:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to niedziela, 28 sierpnia 2005 10:44, gdy vertret napisał(a)
    >
    > Jestem pewien. Płaciłem mTransferem i mam:

    BTW: napisz co napiszą na zacytowanie kawałka Ordynacji - to co
    pisze vertet jest tu:
    +++
    Rozdział 12
    Rachunki
    Art. 87.
    § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy
    prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie
    kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający
    dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-08-29 14:30:24
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 8/28/2005 1:01 PM, Użytkownik Tristan Alder napisał:

> [...]
    > kontaktach z Holendrami. Jednakże twierdzi również, że Holendrzy również
    > nie wystawią mi faktury VAT, bo tak. W imię zasad.

    Ale o co Ci właściwie chodzi? Poniosłeś koszty, rachunek od Skype możesz
    dostać, jakikolwiek by on nie był wpisujesz w koszty i cześć. Że nie
    wystawiają faktury VAT? Nawet jakby wystawili ichniejszą fakturę z
    ichniejszym podatkiem od wartości dodanej to i tak nic Ci by z tego nie
    przyszło bo nie móglbyś takiej faktury odliczyć a jedynie wystąpić do
    luksemburskiego fiskusa o zwrot.

    --
    gefragt