    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: Jakie konsekwencje nie wystawienia faktury?
    Date: Wed, 5 Mar 2008 10:52:12 +0100

    On Wed, 5 Mar 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    > Tobie - żadne.
    > Skoro nie prowadzisz DG (no chyba że prowadzisz, ten rabat może na to
    > wskazywać, jeśli sprzedajesz często to co kupiłeś)

    W poście obok postawiłem tezę, że co najmniej w rozumieniu przepisów
    o VAT taką działalność prowadzi.
    Po prawdzie nie napisał tego czarno na białym, ale można podejrzewać,
    że zakupu w sklepie dokonał dopiero *po* aukcji. Czy to prawda?
    Czyli zakup miał *na celu* dokonanie sprzedaży.
    Czyli całość była "zorganizowana".
    Przypomnę, ze po prawdzie jeszcze za "starej" ustawy, ale NSA zgodził się
    z US, który "łupnął" podatnika na podstawie dowodu iż najpierw umawiał
    się ze swoim kupującym, a dopiero potem nabył towar (samochód, dowodem
    było ustalenie koloru karoserii).

    Pasuje? BTW: coś ostatnio widziałem w prasie, że USy będą się również
    aukcjom przyglądać.

    W takim układzie dochodzi jeszcze jeden komentarz: sklep jak rozumiem
    *wystawił paragon*. Allegrowicz jak mniemam dlatego nie chce ew.
    f-ry nie dlatego, że "sklep nie może wystawić" (po zwrocie paragonu),
    tylko że kwota byłaby inna niż na aukcji :>
    No, chyba że ktoś tu dokonał przekrętu podatkowego i nawet paragonu
    nie było. Ale to już grozi większą aferą.
    Dobrze gadam?

    > Zwykły rachunek - potwierdzenie tejże umowy k-s i owszem.

    Zgoda.

    Tak czy siak, potrzebna jest co najmniej ewidencja VAT (do zwolnienia)
    i opodatkowanie przychodu podatkiem osobowym - "przepisy wymagają",
    prawda?
    Jak kupujący nie dostanie "dowodu" (choćby w postaci rachunku), a zechce
    zrobić awanturę (i to już nieważne, czy ma rację czy nie), to ew.
    skarga do US może okazać się... skuteczna (nie w sensie że ów kupujący
    coś zyska, tylko że pośrednik oberwie!)

    > Ale po co sobie i sklepowi problemów szukasz

    Takoż (zgoda).

    pzdr, Gotfryd