  • 41. Data: 2010-03-30 14:14:19
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:

    > a z czego niby ma zwalniać, pokaż mi na czym się opierasz twierdząc,
    > że to aj mam czuwać nad odprowadzeniem zaliczki (mimo że podatek
    > defacto mój), pokaż mi narzedzia, którymi mogę kontrolować
    > zleceniodawcę, pokaz mi sposób wpłaty zaliczki od umowy o dzieło,
    > które mam wykonać z mojej strony, jaki formularz mam do tego
    > wykorzystać i jaki tytuł zastosowac...

    po to dostajesz pit-11 zebys mial dokument i możliwosc kontroli ile
    zaliczek zostało odprowadzonych.
    I na tej podstawie pomniejsza podatek do zapłaty.
    Nie masz pit-11, to sie pofatyguj do US, ze go nie dostałes. Szybko
    firme wyprostują.

  • 42. Data: 2010-03-30 14:16:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:

    > na szczęście mój US widzi, nie widzi za to problemów, które ty
    > widzisz... ;-)

    zobaczysz jaka go ślepota ogarnie w czasie kontroli.

    > te warunki mam czytelnie zawarte w umowach i sę one zgodne z tym co
    > jest w rzeczywistości... i co, dalej twierdzisz, że prowadzę
    > niezarejestrowana działalność gospodarczą?... :-)

    a ja slyszalem, ze nie masz umow.
    To moze sie w koncu zdecydujesz na jakas wersje.

  • 43. Data: 2010-03-30 14:21:47
    Od: <s...@a...pl>

    > przecież ja nie ryzykuję, to firma ma
    > obowiązek odprowadzania zaliczki, ja choćbym chciał i miał
    > wątpliwości, że ona tego nie robi, to nie mam w tym wzgledzie ruchu,
    > sam nie mam tytułu do zapłaty, a firmy nie zmuszę, mogę donieść do US,

    Obowiązek zapłacenia podatku spoczywa na *Tobie*! To Ty jesteś podatnikiem.
    Rozróżnij podatek od zaliczki na podatek.
    Zgodnie z prawdą powinieneś rozliczyć swoje dochody do końca kwietnia. Składajac
    PIT masz też tytuł do zapłaty.

  • 44. Data: 2010-03-30 16:01:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-03-2010 o 15:14:22 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > czynności
    > prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny pomiędzy zlecającym
    > wykonanie
    > czynności i wykonującym zlecane czynności co do warunków wykonywania
    > tych
    > czynności, wynagrodzenia i odpowiedzialności zlecającego wykonanie
    > tych czynności."
    >
    > te warunki mam czytelnie zawarte w umowach i sę one zgodne z tym co
    > jest w rzeczywistości... i co, dalej twierdzisz, że prowadzę
    > niezarejestrowana działalność gospodarczą?... :-)

    A co to ma wspólnego z niezarejestrowaną działalnością gospodarczą ??

    --
    Tomek

  • 45. Data: 2010-03-30 17:41:14
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A co to ma wspólnego z niezarejestrowaną działalnością gospodarczą ??

    no jak to co, witek mi zarzuca , że robiąc to co robię na umowę o
    dzieło, prowadzę de facto DG, a skoro nie zgłaszałem takiego faktu w
    urzędach więc ta DG jest niezarejestrowana, a ja daje podstawę,
    prawną, która jasno i dosłownie mówi, że forma wykonywanej przeze mnie
    działalności NIE jest DG w rozumieniu ustawy,
    nie wiem czego tu nie rozumiesz...

    pozdrawiam
    s_13

  • 46. Data: 2010-03-30 17:51:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Rozróżnij podatek od zaliczki na podatek.
    > Zgodnie z prawdą powinieneś rozliczyć swoje dochody do końca kwietnia. Składajac

    i ja ten podatek płacę, od uzyskanego przeze mnie dochodu, ale nie
    widzę powodu, żeby płacić go podwójnie, bo już raz zapłaciłem,
    nieważne komu, rozróżniam zaliczkę od podatku, ale z mojego punktu
    widzenia, to ta sama kasa z tego samego portfela, tylko pod innym
    tytułem... takie moje poczucie sprawiedliwości. Jeśli on kombinuje,
    jego sprawa, potępiam to i nie chcę czerpać z tego zysku w postaci
    jakiejś tam części tego nieodprowadzonego podatku, ale nie ma jeszcze
    w Polsce obowiązku (poza moralnym może), donoszenia o przekrętach
    kolegów...

    pozdrawiam
    s_13

  • 47. Data: 2010-03-30 17:59:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 30 Mar, 16:16, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > zobaczysz jaka go ślepota ogarnie w czasie kontroli.

    przejrzy na oczy, gdy zobaczy wiążące interpretacje, które był łaskaw
    sporządzić mi jego szef... :-)

    > a ja slyszalem, ze nie masz umow.
    > To moze sie w koncu zdecydujesz na jakas wersje.

    to przeczytaj po prostu, i to kilka razy do skutku, może za którymś
    razem dostrzeżesz sens moich wypowiedzi:
    podpowiedź:
    są umowy - poszła zaliczka - jest pit - nie ma problemu,
    nie ma umów - poszła zaliczka (a napewno "odeszła" od dochodu:-)) -
    nie ma pitu - jest problem, i to ta druga część jest powodem, dla
    którego zacząłem udzielać się w tym wątku, pierwsza tylko dla
    informacji, ale tym się nie zajmuj...

    pozdrawiam
    s_13

  • 48. Data: 2010-03-30 18:04:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > I na tej podstawie pomniejsza podatek do zapłaty.
    > Nie masz pit-11, to sie pofatyguj do US, ze go nie dostałes. Szybko

    ty jednej rzeczy nie rozumiesz, z czym ja mam iść do tego US???
    nie mam NIC, oprócz przelewu na konto z lakonicznym opisem,
    nie mam dowodów, że cokolwiek dla nich robiłem,
    urzędnik się wygłupi, jeśli z tego tytułu zarządzi w firmie kontrolę,
    pomijając, że ja się wygłupie idąc z tym do US...

    pozdrawiam
    s_13

  • 49. Data: 2010-03-30 18:25:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:

> [...]
    > widzenia, to ta sama kasa z tego samego portfela, tylko pod innym
    > tytułem... takie moje poczucie sprawiedliwości.

    Niestety błedne.

    To, że płatnik z twojego portfela ciągnie zaliczkę daje ci upoważnienie
    do dochodzenia potwierdzenie tegoż na pit-11.
    Dopoki go nie masz, twoja zaliczka poszła sie bujać.
    Potem możesz pit skorygować, ale dopiero potem.
    Zaliczka jest twoją zaliczką jak jest wpłacona do US, a nie tylko
    pobrana przez płatnika.
    No chyba, że w jakiś inny sposób dostaniesz potwierdzenie, że zaliczka
    jest wpłacona, a nie tylko pobrana.

    Analogincze, ze wszystkimi punktami ajencyjnymi, ktore wyparowały.
    To, ze ty zapłaciłeś u jakieś babki, nie oznacza, że to dotarło do
    wierzyciela.
    Masz prawo babke za jaja powiesic na drzewie i wytrzasnac kase, ale nie
    zwalnia cie to z zapłaty rachunku po raz drugi.

    Kiedy to do ciebie dotrze, ze jak ktoś sobie robi jaja, to z ciebie i to
    ty bedziesz wisiał (ewantualnie razem z nim, ale to mała satysfakcja).

> [...]
    > jakiejś tam części tego nieodprowadzonego podatku, ale nie ma jeszcze
    > w Polsce obowiązku (poza moralnym może), donoszenia o przekrętach

    j.w.
    jak on kombinuje twoimi pieniedzmi to niestety to w 100% jest twoja sprawa.

  • 50. Data: 2010-03-30 18:29:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s_13 wrote:
> [...]
    > nie ma pitu - jest problem, i to ta druga część jest powodem, dla
    > którego zacząłem udzielać się w tym wątku, pierwsza tylko dla

    wiec ci napisalem co masz zrobic na samym poczatku

    1 marca polecony do firmy gdzie jest pit.
    Dwa tygodnie pozniej polecony do US ze firma nie wie gdzie jest twoj pit.
    Do konca kwietnia zeznanie podatkowe z wyliczeniami szacunkwymi (chocby
    z głowy) i pismem do US skad sie wziely wyliczenia. I podatek do zapłaty.
    Jak US potwierdzi w jakiej wysokosci zaliczki wpłynęly lub firma przysle
    pit-11 bedziesz mial prawo zrobic korekte, odzyskac nadpłacony podatek,
    a od firmy ściągnąć koszty i odsetki.

    paniał?