  • 51. Data: 2007-02-24 15:51:38
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:erosen$1oh6$1@news2.ipartners.pl...

    > Z całej dyskusji wynika, że bronisz obowiązku posiaania faktury na zakup
    > towaru handlowego .

    Że bronię to przesada, raczej twierdzę że jest to warunek konieczny do
    wrzucenia takiego towaru w koszty.

    >Teraz bronisz to konkretnego przypadku, zakładając, że pracownicy okradają
    >firmę z tonerów, które powinni wyrzucić do kosza.

    Nie, jak sama widzisz, powinni je sprzedać, oczywiście na fakturę i do kasy
    firmy.

    > Nie mam ochoty dyskutować nad moralami owych pracowników, ale mam dziwne
    > wrażenie, że umowa ustna w takim przypadku jest prawnie skuteczna

    Pomiędzy firmą a firmą, czy pomiędzy złodziejem a firmą?
    Bo umowa ustna w przypadku czynu niedozwolonego raczej nie będzie prawnie
    skuteczna.

  • 52. Data: 2007-02-24 15:52:38
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na żadanie kupującego musi wystawić rachunek, niezależnie od swojego
    > statusu.
    > Podstawa prawna: Ordynacja Podatkowa, Art. 87.:
    > § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący
    > działalność
    > gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić
    > rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    >Wg Ordynacji _każdy_ ma obowiązek wystawić
    > na żadanie kupującego rachunek.

    Powyżej podałeś przepis, że nie każdy.

  • 53. Data: 2007-02-24 16:10:30
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-02-2007 o 16:52:38 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powyżej podałeś przepis, że nie każdy.

    To może wkleję definicje z Ordyancji:

    "działalności gospodarczej - rozumie się przez to każdą działalność
    zarobkową w rozumieniu
    przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, w tym wykonywanie wolnego
    zawodu, a
    także każdą inną działalność zarobkową wykonywaną we własnym imieniu i na
    własny lub
    cudzy rachunek, nawet gdy inne ustawy nie zaliczają tej działalności do
    działalności
    gospodarczej lub osoby wykonującej taką działalność - do przedsiębiorców;"

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 54. Data: 2007-02-24 19:42:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > działalności
    > gospodarczej lub osoby wykonującej taką działalność - do przedsiębiorców;"

    No właśnie.
    A pytanie mojego przedpiszcy i moja odpowiedź dotyczyły osób NIE
    PROWADZĄCYCH działalności gospodarczej.

  • 55. Data: 2007-02-24 20:57:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Feb 2007, gonia wrote:

    > pracownicy okradają firmę z tonerów, które powinni wyrzucić do kosza.

    Tak zupełnie offtopicznie, to powinien być (przynajmniej dla instytucji
    państwowych) "zakaz marnowania dóbr". Czyli obowiązek sprzedaży
    wszystkiego co da się sprzedać (na allegro :>).
    A tak bliżej tematu, to zdaje się dotarliśmy do pytania jak powinien
    być "na dziś" dokumentowany skup od ludności...

    pzdr, Gotfryd

  • 56. Data: 2007-02-24 21:57:32
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A tak bliżej tematu, to zdaje się dotarliśmy do pytania jak powinien
    > być "na dziś" dokumentowany skup od ludności...

    na to wpadłam wcześniej, ale wrodzone lenistwo i brak faktycznego
    przypadku zakazuje mi wręcz szukania w ustawie bądź rozporządzeniu (to 2
    nie wiem czemu bardziej mi się kojarzy).
    Nie zmienia faktu, że nie bardzo mi sięw idzi ten skup od ludności
    takich rzeczy;-) przepisy powstawały chyba bardzo, bardzo dawno , a nie
    wpadł nikt na to, że trzebaby to bardziej uaktualnić ( kojarzę runo
    leśne i złom wymienione z nazwy)

  • 57. Data: 2007-02-24 22:53:21
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-02-2007 o 20:42:28 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > No właśnie.
    > A pytanie mojego przedpiszcy i moja odpowiedź dotyczyły osób NIE
    > PROWADZĄCYCH działalności gospodarczej.

    Nieprowądzacych DG wg której definicji?
    Bo ten sprzedający pusty toner wg definicji z Ordynajci prowadzi DG.

  • 58. Data: 2007-02-25 07:40:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nieprowądzacych DG wg której definicji?
    > Bo ten sprzedający pusty toner wg definicji z Ordynajci prowadzi DG.

    Nie rób sobie jaj i nie zachowuj się jak zus. ;-)
    Definicja działalności gospodarczej jest w ustawie o działalności
    gospodarczej i raczej oddanie odpłatnego pustego pojemnika po tonerze się na
    nią nie łapie.

  • 59. Data: 2007-02-25 14:28:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-02-2007 o 08:40:51 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > Definicja działalności gospodarczej jest w ustawie o działalności
    > gospodarczej i raczej oddanie odpłatnego pustego pojemnika po tonerze

    Czyli mówisz że definicja o której wspominasz dotyczy wszytskich innych
    ustaw,
    a co najmniej nadpisuje definicję z Ordynacji :)

  • 60. Data: 2007-02-26 10:57:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Czyli mówisz że definicja o której wspominasz dotyczy wszytskich innych
    > ustaw,

    Raczej mówię, że żadna z innych ustaw nie powinna zawierać innej definicji
    tego samego pojęcia.
    Na dziś nic mi nie wiadomo aby tak było.

    > a co najmniej nadpisuje definicję z Ordynacji :)

    Nie, Ordynacja w sposób jasny się do niej odwołuje ("przepisów o swobodzie
    działalności gospodarczej").