eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Odzyskane tonery / kartridże
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 41. Data: 2007-02-23 09:27:26
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>>> Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    >>>> poniesienie kosztu.
    >>>
    >>>
    >>> To jest warunek konieczny.
    >>> Acz niewystarczający.
    >>>

    wyrok NSA W-wa FSK 149/04

    1. Zaksięgowanie wydatku w oparciu o wadliwy dowód księgowy samo w sobie
    nie daje podstaw do uznania, że poniesienie wydatku nie miało miejsca.


    wyrok wsa III SA 1240/02 W-wa

    Wydatki faktycznie poczynione, a jedynie wadliwie, czy też w sposób
    niepełny udokumentowane, nie mogą być tylko z tego powodu pominięte przy
    określaniu podstawy opodatkowania, jeśli mogą być udowodnione innymi
    dowodami zasługującymi na wiarę, chyba że przepisy prawa podatkowego
    przewidują określony sposób dokumentowania tych wydatków.

    wyrok NSAIII SA 672/99

    Wydatki faktycznie poczynione (art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego
    1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - Dz. U. z 1993 r. Nr 106,
    poz. 482 ze zm.), a jedynie wadliwie czy też w sposób niepełny
    udokumentowane, nie mogą być tylko z tego powodu w całości pominięte
    przy określaniu podstawy opodatkowania, jeśli mogą być one udowodnione
    innymi środkami dowodowymi zasługującymi na wiarę, chyba że przepis
    prawa podatkowego przewiduje określony sposób dokumentowania tych wydatków.

    wyrok NSAI SA/Po 135/99

    Wystawienie wadliwego dowodu księgowego nie niweczy samego faktu
    poniesienia wydatku, jeżeli służył osiągnięciu przychodów, a podatnik
    wykazuje innymi dowodami zaistnienie zdarzenia gospodarczego
    uzasadniającego ten wydatek.

    wyrok NSASA/Ka 1646/95

    Uchybienie przepisom o rachunkowości nie pozbawia podatnika możliwości
    wykazania, że sporne wydatki stanowią koszty uzyskania przychodów.
    Sposób przeprowadzenia dowodów w postępowaniu podatkowym nie może być
    ograniczony, w tym także takimi przepisami jak przepisy dotyczące
    rachunkowości. Oświadczenia składane przez stronę postępowania oraz
    przedkładane przez nią inne dokumenty i dowody powinny być uwzględniane
    i oceniane także w postępowaniu przed organami podatkowymi. Wynika to z
    określonej w art. 75 § 1 kpa reguły, która ma zastosowanie również w
    postępowaniu podatkowym.

    I SA/Kr 721/96

    sprawie w razie wadliwości dowodu księgowego podatnik może wykazać
    innymi dowodami, że poniósł określony wydatek. Przepisy rozporządzenia z
    dnia 20 grudnia 1991 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 125, poz. 559) nie stanowią, że za
    koszt uzyskania przychodu uznaje się jedynie te wydatki, które są w
    sposób prawidłowy udokumentowane, a dokument sporządzony jest zgodnie z
    przepisami o rachunkowości.


    wyrok NSASA/Rz 151/94

    Wystawienie wadliwego dowodu księgowego nie niweczy samego faktu
    poniesienia wydatku, jeżeli służył osiągnięciu przychodów, a podatnik
    wykazuje innymi dowodami zaistnienie zdarzenia gospodarczego
    uzasadniającego ten wydatek.


  • 42. Data: 2007-02-23 09:56:22
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ermc2n$bs8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Cavallino napisał:
    >>
    >> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >>
    >>>>> Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan faktyczny,
    >>>>> poniesienie kosztu.
    >>>>
    >>>>
    >>>> To jest warunek konieczny.
    >>>> Acz niewystarczający.

    > wyrok wsa III SA 1240/02 W-wa
    >
    > Wydatki faktycznie poczynione, a jedynie wadliwie, czy też w sposób
    > niepełny udokumentowane, nie mogą być tylko z tego powodu pominięte przy
    > określaniu podstawy opodatkowania, jeśli mogą być udowodnione innymi
    > dowodami zasługującymi na wiarę, chyba że przepisy prawa podatkowego
    > przewidują określony sposób dokumentowania tych wydatków.

    Na te ostatnie kilka słów warto zwrócić uwagę.


  • 43. Data: 2007-02-23 11:07:49
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    >
    > Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:ermc2n$bs8$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    >> Użytkownik Cavallino napisał:
    >>
    >>>
    >>> Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >>>
    >>>>>> Ja twierdzę że podstawą do zaliczenia w koszty jest stan
    >>>>>> faktyczny, poniesienie kosztu.
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> To jest warunek konieczny.
    >>>>> Acz niewystarczający.
    >
    >
    >> wyrok wsa III SA 1240/02 W-wa
    >>
    >> Wydatki faktycznie poczynione, a jedynie wadliwie, czy też w sposób
    >> niepełny udokumentowane, nie mogą być tylko z tego powodu pominięte
    >> przy określaniu podstawy opodatkowania, jeśli mogą być udowodnione
    >> innymi dowodami zasługującymi na wiarę, chyba że przepisy prawa
    >> podatkowego przewidują określony sposób dokumentowania tych wydatków.
    >
    >
    > Na te ostatnie kilka słów warto zwrócić uwagę.

    Moze i masz rację, nie chce mi się w ustawie sprawdzać, jak sie to ma do
    towaru handlowego. Chociaż mam wrażenie, że w dochodówce nie ma takich
    rygorów jak w VAT, gdzie wyraźnie jest mowa o oryginale faktury.
    Natomiast z doświadczenia wiem, że jeżeli dotyczy to kosztu pośredniego,
    to mimo iz w I decyzji US wywalają z kosztów wadliwie dokumentowane
    wydatki, to IS , po zapodaniu tych wyroków, uznaje że mogą stanowic kup


  • 44. Data: 2007-02-23 11:15:07
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Moze i masz rację, nie chce mi się w ustawie sprawdzać, jak sie to ma do
    > towaru handlowego.

    Tu raczej chodzi o materiały.

    >Chociaż mam wrażenie, że w dochodówce nie ma takich rygorów jak w VAT,
    >gdzie wyraźnie jest mowa o oryginale faktury.
    > Natomiast z doświadczenia wiem, że jeżeli dotyczy to kosztu pośredniego,
    > to mimo iz w I decyzji US wywalają z kosztów wadliwie dokumentowane
    > wydatki, to IS , po zapodaniu tych wyroków, uznaje że mogą stanowic kup

    Bo do jakichś drobnostek paragon czy np. świstek z targu może wystarczać.
    Ale w omawianym przypadku jasno wychodzi, że brak faktur jest spowodowany
    chęcią kradzieży u SPRZEDAWCY, więc pozowolenie na taki proceder nie
    znajduje uzsadnienia.


  • 45. Data: 2007-02-23 23:39:06
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>


    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:ermid8$9m0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Bo do jakichś drobnostek paragon czy np. świstek z targu może wystarczać.
    > Ale w omawianym przypadku jasno wychodzi, że brak faktur jest spowodowany
    > chęcią kradzieży u SPRZEDAWCY, więc pozowolenie na taki proceder nie
    > znajduje uzsadnienia.
    Nie koniecznie.

    Np. jestem osobą, która nie prowadzi działalności i chcę sprzedać pusty
    toner.
    Czy twierdzisz, że muszę wystawić fakturę?



  • 46. Data: 2007-02-24 05:54:52
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    >> Ale w omawianym przypadku jasno wychodzi, że brak faktur jest spowodowany
    >> chęcią kradzieży u SPRZEDAWCY, więc pozowolenie na taki proceder nie
    >> znajduje uzsadnienia.
    > Nie koniecznie.
    >
    > Np. jestem osobą, która nie prowadzi działalności i chcę sprzedać pusty
    > toner.
    > Czy twierdzisz, że muszę wystawić fakturę?

    Nie, nie musisz.
    Umowę kupna-sprzedaży powinieneś podpisać.

    Ale w opisanym przypadku towar pochodzi z kradzieży u pracodawcy - i o takim
    przypadku pisałem.


  • 47. Data: 2007-02-24 06:52:11
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Cavallino napisał(a):
    >
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> Ale w omawianym przypadku jasno wychodzi, że brak faktur jest
    >>> spowodowany chęcią kradzieży u SPRZEDAWCY, więc pozowolenie na taki
    >>> proceder nie znajduje uzsadnienia.
    >>
    >> Nie koniecznie.
    >>
    >> Np. jestem osobą, która nie prowadzi działalności i chcę sprzedać
    >> pusty toner.
    >> Czy twierdzisz, że muszę wystawić fakturę?
    >
    >
    > Nie, nie musisz.
    > Umowę kupna-sprzedaży powinieneś podpisać.


    Skąd wynika obowiązek pisemnego zawarcia takiej umowy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl


  • 48. Data: 2007-02-24 08:19:34
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    >
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>> Ale w omawianym przypadku jasno wychodzi, że brak faktur jest
    >>> spowodowany chęcią kradzieży u SPRZEDAWCY, więc pozowolenie na taki
    >>> proceder nie znajduje uzsadnienia.
    >>
    >> Nie koniecznie.
    >>
    >> Np. jestem osobą, która nie prowadzi działalności i chcę sprzedać
    >> pusty toner.
    >> Czy twierdzisz, że muszę wystawić fakturę?
    >
    >
    > Nie, nie musisz.
    > Umowę kupna-sprzedaży powinieneś podpisać.
    >
    > Ale w opisanym przypadku towar pochodzi z kradzieży u pracodawcy - i o
    > takim przypadku pisałem.


    Z całej dyskusji wynika, że bronisz obowiązku posiaania faktury na zakup
    towaru handlowego . Teraz bronisz to konkretnego przypadku, zakładając,
    że pracownicy okradają firmę z tonerów, które powinni wyrzucić do kosza.
    Nie mam ochoty dyskutować nad moralami owych pracowników, ale mam dziwne
    wrażenie, że umowa ustna w takim przypadku jest prawnie skuteczna (nie
    wchodzi tu w grę notariusz jak mniemam?;-). Pisemne umowy są jedynie dla
    celów dowodowych, i to pozostaje problemem w omawianym przypadku.
    Czy zaliczając w kup owe tonery pytający jest w stanie udowodnić, że je
    nabył drogą zakupu/odkupu a nie dostał nieodpłatnie.


  • 49. Data: 2007-02-24 10:53:08
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-02-2007 o 06:54:52 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    >>> Ale w omawianym przypadku jasno wychodzi, że brak faktur jest
    >>> spowodowany chęcią kradzieży u SPRZEDAWCY, więc pozowolenie na taki
    >>> proceder nie znajduje uzsadnienia.
    >> Nie koniecznie.
    >>
    >> Np. jestem osobą, która nie prowadzi działalności i chcę sprzedać
    >> pusty toner.
    >> Czy twierdzisz, że muszę wystawić fakturę?
    >
    > Nie, nie musisz.
    > Umowę kupna-sprzedaży powinieneś podpisać.

    Na żadanie kupującego musi wystawić rachunek, niezależnie od swojego
    statusu.
    Podstawa prawna: Ordynacja Podatkowa, Art. 87.:
    § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący
    działalność
    gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić
    rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.

    >
    > Ale w opisanym przypadku towar pochodzi z kradzieży u pracodawcy - i o
    > takim przypadku pisałem.

    Nie musi nawet chodzić o taki przypadek. Wg Ordynacji _każdy_ ma obowiązek
    wystawić
    na żadanie kupującego rachunek. Więc kupując coś od kogoś masz podstawę
    oczekiwać pokwitowania.
    Tylko dlatego że sprzedawca nie chce, mimo obowiązku, nic wystawić,
    to nie można założyć że nie poniesiono KUP i że to nie jest towar handlowy.
    Liczy się stan faktyczny i dlatego przez cały wątek twierdzę że w takiej
    wyjątkowej sytuacji
    można by się w przypadku KPiR próbować oprzeć o samą specyfikację dostawy,
    natomiast w przypadku kosztu ogólnego o oświadczenie poniesienia kosztu -
    piszę w trybie warunkowym
    gdyż tego nie przerabiałem, natomiast wydaje mi się to logiczne i zgodne z
    prawem.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!


  • 50. Data: 2007-02-24 15:49:09
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:

    >>> Np. jestem osobą, która nie prowadzi działalności i chcę sprzedać
    >>> pusty toner.
    >>> Czy twierdzisz, że muszę wystawić fakturę?
    >>
    >>
    >> Nie, nie musisz.
    >> Umowę kupna-sprzedaży powinieneś podpisać.
    >
    >
    > Skąd wynika obowiązek pisemnego zawarcia takiej umowy?

    Niby nie wynika.
    Ale na potrzeby dg jakiś dokument warto mieć (mowa o nabywcy).

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1