  • Data: 2005-07-27 07:45:16
    Temat: Re: Opłaty bankowe
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Sat, 23 Jul 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    > [...]
    >
    > Ustalmy że mam faktury :)

    > No właśnie. IMO to powinien być jeden wpis.
    > Z drugiej strony mamy wymóg "podstawą zapisów w księdze są dowody
    > księgowe". Tyż prowda.
    > Ale zapisu że jedna pozycja w KPiR ma odpowiadać jednemu dowodowi
    > chyba nie ma....
    > Zakładając że powyższe zdanie jest prawdziwe idę bezczelnie krok
    > dalej i do "opisu zdarzenia" wpisuję "rozliczenie przychodów i kosztów
    > konta" podając zarówno identyfikatory potrącenia opłat jak i odsetek
> [...]

    :-)
    Gotfryd, Ty to nadal potrafisz mnie mocno zaskoczyć!
    :-)

    Owszem, muszę przyznać, że Twoje rozumowanie jest dość przejrzyste i MÓGŁBYM
    się z tym zgodzić - jeżeli jesteś lub będziesz prawnikiem, masz mnie jako
    klienta.
    :-)))

    Ja to natomiast interpretuję inaczej:

    Rozp. KPIR:
    $13 DOWODY KSIĘGOWE:
    Za dowody księgowe uważa się również:
    1) dzienne ZESTAWIENIA dowodów (faktur dotyczących sprzedaży)
    sporządzone do zaksięgowania zapisem zbiorczym,
    [...]
    4) dowody opłat pocztowych i BANKOWYCH ...

    Jeżeli mówimy o księgowaniu zbiorczo kosztów bankowych, to zrobić tego nie
    możemy:
    - po pierwsze primo: jest mowa o dowodach opłat bankowych - a nie dowodach
    wewnętrznych do zaksięgowania kosztów bankowych
    - po drugie primo: zestawienia jako takie są wyszczególnione w poz. 1 -
    jeżeli ustawodawca chciałby dać możliwość zbiorczego księgowania opłat
    pocztowych lub bankowych, również w poz. 4 wyszczególniłby ZESTAWIENIA.

    Dla mnie proste.
    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński