  • Data: 2005-07-23 14:13:20
    Temat: Re: Opłaty bankowe (OT VAT)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Jul 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    > zauważ, iż nadal rozmawiamy nt. KPIR, pomijając VAT...

    Owszem, zauważyłem ;)
    Miałem nadzieję że nie rozpętamy dwu wątków naraz, bo
    skoro koszty przelewów oVATowane nie są to akurat przy nich
    można sobie "problem VAT" podarować. Ale skoro nie...

    > a nie sądzę, że ktoś posiadając 5 telefonów wpisuje je do
    > rejestru VAT, a potem j-nym zapisem do kpir...
    > :-)

    Ty mi najpierw wyjaśnij gdzie popełniam błąd stwierdzając że
    nie ma ustawowej definicji rejestrów VAT.
    Wniosek z tego że nie widać powodu dla którego rejestry VAT
    nie mogłyby być oddzielne (dla przychodów, dla wydatków, dla
    22%, dla 7%, dla 0%...).
    IMO przeciwwskazań nie ma - załóżmy że "normalny szewc" ma
    "typowe ES/EZ VAT" kupione w kiosku za rogiem. I pewnego
    pięknego dnia dokona operacji której nie przewidziano w owej
    książeczcze - trudno uznać że ma nie wpisać, trudno uznać że
    ma wpisać źle - IMO powinien wpisać do innej ewidencji, którą
    ujmie ową transakcję.
    W szczególności pytam czy i dlaczego ewidencje VAT nie mogłyby
    być CZĘSCIOWE ?

    Czy rejestr VAT musi być jakoś "urzędowo" zatytułowany ?
    Na przykład osobny rejestr na wydatki telekomunikacyjne.
    I osobny na zakupy handlowe.
    I osobny na pozostałe wydatki.
    I osobny jeślibym kupował paliwo, choć VATu się nie da odliczyć.
    Ja mam umieć z tego policzyć deklarację VAT, o ile wiem ;) !

    Pasuje ?
    No to co za przeszkoda żeby tabelka zawierająca potrzebne kolumny
    była w oddzielnej ewidencji, która ma tytuł "delegacja" (albo
    "druk rozliczenia wyjazdu"), każda jako osobna ewidencja częściowa
    wydatków VAT ? ;)

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)