eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat - prosze o zweryfikowanie › Re: Opowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat - prosze o zweryfikowanie
  • Data: 2008-12-14 14:23:01
    Temat: Re: Opowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat - prosze o zweryfikowanie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > Musiałby udowodnić że podatnik rozbija kwotę na mniejsze lokaty tylko
    > i wyłącznie dlatego że chce uniknąć opodatkowania odsetek - a nie np. żeby
    > zdywersyfikować środki między kilkoma bankami albo mieć możliwość wypłaty
    > części zdeponowanych środków bez utraty całości odsetek.

    Dobrze, że nie dywersyfikuje, aby uniknąć upadłości banku, gdy korzysta tylko z
    jednego banku. ;)

    -- Wysoki Sądzie!!! Mój klient, aby nie płacić podatku, celowo:
    -- kupił obligacje Skarby Państwa
    (kiedyś takie obligacje zmniejszały podstawę opodatkowania)
    -- kupił mieszkanie na rynku pierwotnym (zamiast używane, na wtórnym)
    -- wliczył w tak zwane koszty uzyskania, cenę paliwa
    -- jechał krótsza drogą
    (w ten sposób zużył mniej paliwa, a to przecież poskutkowało zmniejszeniem
    akcyzy)
    -- wybrał korzystniejszy dla niego sposób naliczania podatku dochodowego...

    Nie wówczas popełniamy przestępstwo, gdy zachowujemy się rozsądnie, ale wówczas,
    gdy łamiemy prawo. Prawo nie zabrania gromadzenia oszczędności na wielu kontach.

    Odwrotnie -- za naruszenie prawa należy uznać marnowanie zarabianych pieniędzy.
    O ile prywatny Kowalski nie będzie nękany za marnowanie swoich oszczędności
    (chyba, że przez żonę czy dzieci) , o tyle prezes Firmy SA, Zoo, spółki
    skarbu państwa, charytatywnego towarzystwa wzajemnej adoracji itp. może
    zostać postawiony w stan oskarżenia za defraudacje, za niegospodarność itp...

    -=-

    A teraz nauka jedynie słusznej religii:

    -- Sługo zły i gnuśny!!!! Wiedziałeś o tym, że jestem surowy, że lubię
    zbierać tam, gdzie nie posiałem... Dlaczego więc nie oddałeś moich
    pieniędzy bankierom, abym mógł je odebrać z zyskiem!

    Ta nauka surowo ukarała (najsurowiej -- nawet zabójcy nie muszą odebrać
    tak surowej kary jak ci, którzy marnują dobra lub nie udzielają pomocy)
    tego, kto nie pomnożył pieniędzy. No i ten, który uzyskał najwięcej dzięki
    obracaniu, :) otrzymał (po powrocie swego pana) dobra skonfiskowane temu
    słudze, który dóbr nie pomnożył, a nawet otrzymał w zarządzanie posiadłości...

    Motyw rozrzutności jest podejmowany wielokrotnie w nauce Chrześcijańskiej.
    (nie tylko przy okazji sług, którzy mieli obracać talentami swego pana)

    -=-

    Można wierzyć bankowi lub nie (gdy purpurowy przebieraniec wysiada
    z niezłego ;) samochodu) ale naprawdę rozrzutność cnotą nie jest.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Obligatoryjny ;) żart:

    -- Dlaczego bijesz/chłoszczesz tę wodę?
    -- Bo wycieka z dziurawej beczki!

    Niech Ustawodawca martwi się o to, aby prawo nie było dziurawe i niech
    do wody nie zgłasza pretensji o to, że wycieka z dziurawej beczki. Może
    należy także karać tych, którzy trzymają pieniądze w bankach dających
    małe/niskie oprocentowanie, gdyż banki te mniej odprowadzają podatku?!