  • 1. Data: 2002-07-01 11:33:23
    Temat: Ordynacja podatkowa - art. 77
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    pare postow wyzej pisalem o moich przygodach z US

    doszukalem sie jeszcze paru ciekawostek - jest tak, ze US jesli przekroczy 3
    miesiace od zlozenia PITu musi zaplacic odsetki od dnia zlozenia deklaracji
    ;-) (ufff - ale ta ordynacja jest pokretnie napisana - szczegolnie dla
    laika)

    no ale jest sobie taki art. 77 par. 4
    "
    Za dzien zwrotu nadplaty uwaza sie dzien:
    1) obciazenia rachunku bankowego organu podatkowego na podstawie polecenia
    przelewu,
    2) wyplacenia kwoty nadplaty przez organ podatkowy lub postawienia nadplaty
    do dyspozycji podatnika
    "

    no i wlasnie - niby US juz raz wystawil polecenie przelewu (po 1.5 miesiacu
    od zlozenia zeznania) - ale NBP im zwrocil z adnotacja o blednym koncie (a
    jest na 100% dobrze podane - PIT byl dukowany - wiec nie ma mowy o tym, ze
    ktos zle przeczytal jakas cyferke bo niewyraznie napisalismy) - czy US moze
    sie kurczowo trzymac tej daty jako daty zwrotu nadplaty ?? (ew. twierdzic,
    ze tego dnia postawil nadplate do dyspozycji - ale do nas nie wyslal zadnego
    pisma informujacego o tym fakcie ???)

    pozdrawiam,
    _Taunus_

    PS: czy warto walczyc z US - czy zostanie sie wciagnietym na czarna liste ??
    i beda robic problemy ?? (bo moze gra nie warta jest swieczki ???)

  • 2. Data: 2002-07-01 12:38:02
    Temat: Re: Ordynacja podatkowa - art. 77
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

> [...]
    deklaracji
    > ;-) (ufff - ale ta ordynacja jest pokretnie napisana - szczegolnie dla

    Święta prawda, ale tak to już jest z tymi przepisami prawnymi (a zwłaszcza
    jeśli chodzi o podatki :-)) )

> [...]
    > przelewu,
    > 2) wyplacenia kwoty nadplaty przez organ podatkowy lub postawienia

    Ad 1) Fakt, że US obciążył rach. bankowy, ale pieniążki wróciły i obciążenie
    można powiedzieć nie doszło do skutku z winy US (a może NBP - ale to
    nieistotne). US przyjął do wiadomości że przelew nie został zrealizowany
    (IMHO cały czas więc nie ma obciążenia rachunku)
    Ad.2) Nie było wypłaty ani przekazem pocztowym, ani w żadnej inne formie.
    Nadpłata nie została też postawiona do Twojej dyspozycji (nie dostałeś pisma
    z US w sprawie nadpłaty).

> [...]
    > sie kurczowo trzymac tej daty jako daty zwrotu nadplaty ?? (ew. twierdzic,
    > ze tego dnia postawil nadplate do dyspozycji - ale do nas nie wyslal

    Mogą się bronić, że Twoje konto podane w US jest błędne i wywiązali się z
    obowiązku wystawiając przelew, który został odrzucony z powodu źle podanego
    przez Ciebie nr rach. i będą mieli trochę racji, bo przecież numer konta na
    który wysyłali pieniążki był zgodny z podanym przez Ciebie. To że mogli
    zadzwonić, wysłać list, czy nawet wezwać Cię do US to zupełnie inna kwestia
    i raczej w sferze dobrej woli Urzędu.

    > PS: czy warto walczyc z US - czy zostanie sie wciagnietym na czarna liste
    ??
    > i beda robic problemy ?? (bo moze gra nie warta jest swieczki ???)

    Myślę, że trzeba pójść do US poprosić o wystawienie kwitu do kasy i
    grzecznie spytać się o odsetki. Najprawdopodobniej nie będą chcieli uznać
    Twoich racji i odsetek nie odzyskasz, chyba że pójdziesz na całość, ale czy
    warto?

    PS. Może zmienić bank? ;-))))
    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 3. Data: 2002-07-01 12:42:54
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DarekS" <n...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > który wysyłali pieniążki był zgodny z podanym przez Ciebie.

    Może trzeba mieć pretensje do banków:
    a) PKO BP SA za to, ze wymyslilo ten patent z "bledna" liczba kontrolna,
    b) NBP za to, ze nie umie realizowac takich przelewow,

    oraz

    c) do US, za to ze nikomu nie chce sie pomyslec i usunac te cholerne dwie
    cyferki z nr rachunku.
    Chociaz urzednikom US to nawet sie nie dziwie. Robia tak jak maja napisane.

    Karol

  • 4. Data: 2002-07-01 12:54:42
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Może trzeba mieć pretensje do banków:
    > a) PKO BP SA za to, ze wymyslilo ten patent z "bledna" liczba kontrolna,
    > b) NBP za to, ze nie umie realizowac takich przelewow,

    Prawda, ale banki na pewno odsetek nie zapłacą ;-(
    BTW między innymi z powodu a) choć nie tylko staram się omijać PKO BP
    szerokim łukiem (z wyjątkiem ajencji gdzie robię opłaty za mieszkanie bez
    prowizji :-))) )

    > c) do US, za to ze nikomu nie chce sie pomyslec i usunac te cholerne dwie
    > cyferki z nr rachunku.
    > Chociaz urzednikom US to nawet sie nie dziwie. Robia tak jak maja
    napisane.

    I dlatego czarno (raczej należałoby powiedzieć ciemno szaro) widzę zwrot z
    odsetkami.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 5. Data: 2002-07-01 12:55:29
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

    > napisane.
    > >
    > I dlatego czarno (raczej należałoby powiedzieć ciemno szaro) widzę zwrot
    > odsetkami.

    I dlatego jak mam wierzyciela z "takim" numerem konta w PKO BP SA to juz
    nawet do niego nie dzwonie i nie tlumacze.
    I tak uslysze, ze jest dobrze bo bank mu tak podał.
    Wpisuje LK=00 i wszystko gra :-) (Ale tylko w moim homebankingu :-)

    Karol

  • 6. Data: 2002-07-01 13:03:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > c) do US, za to ze nikomu nie chce sie pomyslec i usunac te cholerne
    dwie
    > cyferki z nr rachunku.
    > Chociaz urzednikom US to nawet sie nie dziwie.

    A ja się dziwię. Swego czasu wyjaśniałem pewne niezgodności
    w numerach rachunków w US i wtedy miła pani oznajmiła mi, że ona wie
    lepiej na jaki numer przelewać, bo była na
    s z k o l e n i u.

    "Te dwie pierwsze cyfry,
    to każdy bank ma inne (ale w danym banku są takie same)"
    Szkolenie zezwalało również na wpisywanie ciurkiem
    26 znaków, ale zaczynając od ośmiomiejscowego pola
    identyfikującego oddział.

    Ciekawe kto zapłacił za to szkolenie? :-)

    Pzdr
    CEZ

  • 7. Data: 2002-07-01 13:11:01
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > grzecznie spytać się o odsetki. Najprawdopodobniej nie będą chcieli uznać
    > Twoich racji i odsetek nie odzyskasz, chyba że pójdziesz na całość, ale

    a ile czasu mam na wystapienie o odsetki ?? - bo moze jak mi zaleza za skore
    to wtedy sie upomne - a na razie bede siedzial cicho ??

    > PS. Może zmienić bank? ;-))))

    he he - tam mam tylko konto pomocnicze (jakos nie ufam w podawanie numeru
    konta na ktore wplywa pensja do US - jak beda chcieli - to niech sie troche
    potrudza)

    pozdrawiam,
    _Taunus_

  • 8. Data: 2002-07-01 15:44:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@a...poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > podanego
    > na

    A ten numer konta to podałeś w końcu dobry i tylko oni namieszali czy też
    pomyliłeś się podając numer konta na NIP-3???

    > Może trzeba mieć pretensje do banków:
    > a) PKO BP SA za to, ze wymyslilo ten patent z "bledna" liczba
    > kontrolna, b) NBP za to, ze nie umie realizowac takich przelewow,

    Bzdura, akurat system komputerowy US poprawnie zlicza cyfry kontrolne z
    numerów PKO BP, tak więc dla własnego bezpieczeństwa należy podawać numery
    kont w formacie:
    nn xxxxxxxx rrrrrrrrrrrrrrrr lub
    nn xxxxxxxx rrrrrrrrr lub co mnie ostatnio trochę zdziwiło:
    nn xxxxxxxx rrrrrrrrrr (10 cyfr - to też PKO BP)

    > oraz
    >
    > c) do US, za to ze nikomu nie chce sie pomyslec i usunac te cholerne
    > dwie cyferki z nr rachunku.

    A niby dlaczego mieliby je usuwać???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 9. Data: 2002-07-01 15:44:16
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@i...pl:

> [...]
    > 26 znaków, ale zaczynając od ośmiomiejscowego pola
    > identyfikującego oddział.
    >
    > Ciekawe kto zapłacił za to szkolenie? :-)

    Też jestem ciekaw. Swoją drogą chcę cię pocieszyć że przynajmniej w
    Poznaniu przynajmniej dwa US już wiedzą o co chodzi w tych numerach
    rachunków ponieważ (tak myślę) dość skutecznie zostały przeszkolone (przeze
    mnie oczywiście - szczegóły pominę)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome

  • 10. Data: 2002-07-01 16:05:47
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nn xxxxxxxx rrrrrrrrrrrrrrrr lub
    > nn xxxxxxxx rrrrrrrrr lub co mnie ostatnio trochę zdziwiło:
    > nn xxxxxxxx rrrrrrrrrr (10 cyfr - to też PKO BP)

    Poniewaz na podstawie opisanych problemow wyciagnelismy takie a nie inne
    wnioski. Nie wiem jakiego systemu uzywa US, czy NBP obslugujacy US. Wiem
    tylko, ze Minibank24 w BZWBK nie akceptuje rachunkow z PKO BP SA w formacie,
    ktory Cie dziwi: nn xxxxxxxx rrrrrrrrrr (tzn. 10 cyfr). Natomiast po
    wpisaniu nn=00, wszystkie kłopoty znikają.

    Karol