    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 25 Sep 2014 10:08:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Osoba współpracująca i ZUS

    On Wed, 24 Sep 2014, Vasco wrote:

    > Hej,

    > Ja o tym prawie od samego początku piszę

    Przebij się przez art.9:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,53,348,78
    093,20140913,art-6-14-zasady-podlegania-ubezpieczeni
    om-spolecznym.html
    Na pierwszy rzut oka wychodzi, że osoba współpracująca jest wymieniona
    w 6.1.5 razem z prowadzącym, więc skoro prowadzący podpada pod "zbieg",
    to współpracująca też.

    > i padło, że trzeba płacić CAŁY
    > ZUS... I jestem tym niezmiernie zaskoczony. A więc: cały czy tylko
    > zdrowotne?
    >
    > Vasco

    Możesz podać kiedy "padło" o konieczności płacenia całego ZUSu?
    msgid albo link.
    Bo przejrzałem cały wątek i widzę, że raz "prawie padło".
    Autorem tego "prawie" był niejaki Vasco ;>
    Jest jeszcze jakiś post którego nie widzę? (to się zdarza)
    Sugerowanie że "padło na grupie" coś, co "gdzieś słyszałeś", jest
    khem... niebezpieczne ;)

    Zdrowotne... hm...:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,17,52,370,16
    095,20140919,art-65-95-zasady-podlegania-ubezpieczen
    iu-zdrowotnemu.html
    ...chyba faktycznie "podlega".

    pzdr, Gotfryd