  • 31. Data: 2014-09-23 12:42:23
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-23 o 10:33, Liwiusz pisze:

    > Bardziej zadziwiające jest sugerowanie, że jakakolwiek emerytura za te
    > -naście lat będzie.

    Zdaje się, że tak samo uważali 'artyści' dziesiąt lat temu. I teraz
    płacz się podnosi, że ZUS wyliczył emeryturę na 5 PLN.

    Ale trzeba sobie zadać jedno zajebiście ważne pytanie. Która instytucja
    przestanie być wypłacalna wcześniej - ZUS czy pomoc społeczna.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2014-09-23 12:42:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    > On 2014-09-23, Pete <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie będzie komu pracować na te emerytury, więc nie dostanie nic. :-)

    Teraz też jest deficyt i jakoś nie wstrzymano wypłat.

    --
    Pete

  • 33. Data: 2014-09-23 13:03:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-23 12:42, Pete pisze:

    > Teraz też jest deficyt i jakoś nie wstrzymano wypłat.

    Bo ściągnięto z OFE, ale na ile to starczy? No i - tym bardziej - skoro
    nie ma już OFE, to co będzie na emeryturze ich byłych członków?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2014-09-23 13:10:18
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Teraz to wszystko jedno, bo Ty kochasz żonę a żona kocha Ciebie. Ale jak
    > Wam, a zwłaszcza Jej przyjdzie samotnie pobierać emeryturę, to zgadnij ile
    > jej dostanie...

    Może się mylę, ale jeżeli (mając etat) nie będzie płacić składki emerytalnej
    (przy własnej działalności), to dostanie dokładnie tyle samo co pracując "na
    dom" :)

    Pozdrawiam,
    Vasco

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 35. Data: 2014-09-23 13:10:40
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Czy taniej, to ciężko powiedzieć. Dodatkowa księgowość, potencjalne
    > problemy z współdzieleniem "środków trwałych" itp itd.

    W tym wypadku zdecydowanie taniej, ponieważ to ma być branża szkoleniowa,
    więc kosztów prawie nie będzie - poza biurem rachunkowym i składką
    zdrowotną.

    Być może jeszcze uda się zwolnienie podmiotowe z VATu ze wzgl. na mały obrót
    (nie sprawdzałem, więc nie bić, jeśli herezję piszę).

    Miało to być na zasadzie współpracy, aby zaoszczędzić papierologii - łatwiej
    mi wystawić dodatkową fakturę.

    Pozdrawiam,
    Vasco

    ---

  • 36. Data: 2014-09-23 15:04:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-23 o 13:10, Vasco pisze:
> [...]
    > (przy własnej działalności), to dostanie dokładnie tyle samo co pracując "na

    To po cholerę Ci potrzebna osoba współpracująca?

    --
    Pete

  • 37. Data: 2014-09-23 15:06:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-23 o 13:03, Liwiusz pisze:

    > Bo ściągnięto z OFE, ale na ile to starczy? No i - tym bardziej - skoro
    > nie ma już OFE, to co będzie na emeryturze ich byłych członków?

    To samo co teraz, suche liczby :)

    --
    Pete

  • 38. Data: 2014-09-23 17:07:18
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > To po cholerę Ci potrzebna osoba współpracująca?

    Żeby mogła wykonawać to czego ja nie umiem tylko jaki to ma związek z jej
    emeryturą?

    Vasco

    ---

  • 39. Data: 2014-09-23 17:25:00
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-09-23 13:03, Liwiusz pisze:

    > Bo ściągnięto z OFE, ale na ile to starczy? No i - tym bardziej - skoro
    > nie ma już OFE, to co będzie na emeryturze ich byłych członków?

    Jak to nie ma. Wiele ludzi postanowiło pozostać w OFE.

    --
    animka

  • 40. Data: 2014-09-24 01:01:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-23 o 17:25, animka pisze:
    > Jak to nie ma. Wiele ludzi postanowiło pozostać w OFE.
    No i co z tego, skoro w OFE nic już nie mają. A nawet jak coś tam
    odłożą, to za parę lat znów jakaś liberalna partia im zabierze :->

    Maciek