  • 21. Data: 2014-09-22 11:47:38
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Przymierzam się do założenia własnej DG. Chyba zarejestruję to na siebie
    > (albo na żonę, to jeszcze do ustalenia). Oboje pracujemy na etatach, (...)
    > Jednak jest jeszcze problem ZUS od tzw. osoby współpracującej. Oświećcie
    > mnie, czy z samego faktu bycia w związku małżeńskim wynika obowiązek
    > płacenia ZUS od małżonka?

    Wyprostujcie mnie. To nie jest tak, że jeżeli osoba współpracująca jest
    zatrudniona itp., to płaci tylko zdrowotne?

    Bo jeśli płaci cały ZUS, to właśnie uratowaliście mi tyłek, bo zamierzałem
    właśnie żonę "wkręcić" w dzialalność...

    Pozdrawiam,
    Vasco

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 22. Data: 2014-09-22 12:12:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-22 o 11:47, Vasco pisze:
> [...]
    > zatrudniona itp., to płaci tylko zdrowotne?
    > Bo jeśli płaci cały ZUS, to właśnie uratowaliście mi tyłek, bo zamierzałem
    Kto bogatemu zabroni? :->

    Maciek

  • 23. Data: 2014-09-22 12:50:54
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > zatrudniona itp., to płaci tylko zdrowotne?
    >
    > Bo jeśli płaci cały ZUS, to właśnie uratowaliście mi tyłek, bo zamierzałem

    No i o ile dobrze pamiętam, wynagrodzenie osoby współpracującej _nie_
    jest KUP.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2014-09-23 09:51:27
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    Ale to znaczy, że taniej takiej osobie założyć osobną działalność i płacic
    tylko zdrowotne...

    > No i o ile dobrze pamiętam, wynagrodzenie osoby współpracującej _nie_ jest
    > KUP.

    To ma sens, bo przecież nie muszę też "tej" osobie wypłacać wynagrodzenia -
    wszystko i tak do jednego worka.

    Pozdrawiam,
    Vasco

    ---

  • 25. Data: 2014-09-23 10:22:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-23 o 09:51, Vasco pisze:

    > To ma sens, bo przecież nie muszę też "tej" osobie wypłacać wynagrodzenia -
    > wszystko i tak do jednego worka.

    Teraz to wszystko jedno, bo Ty kochasz żonę a żona kocha Ciebie. Ale jak
    Wam, a zwłaszcza Jej przyjdzie samotnie pobierać emeryturę, to zgadnij
    ile jej dostanie...

    --
    Pete

  • 26. Data: 2014-09-23 10:24:20
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-23 o 09:51, Vasco pisze:
    > Ale to znaczy, że taniej takiej osobie założyć osobną działalność i płacic
    > tylko zdrowotne...
    Czy taniej, to ciężko powiedzieć. Dodatkowa księgowość, potencjalne
    problemy z współdzieleniem "środków trwałych" itp itd.

    Maciek

  • 27. Data: 2014-09-23 10:25:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-23 o 10:22, Pete pisze:
    > Teraz to wszystko jedno, bo Ty kochasz żonę a żona kocha Ciebie. Ale jak
    > Wam, a zwłaszcza Jej przyjdzie samotnie pobierać emeryturę, to zgadnij
    > ile jej dostanie...
    Sugerujesz, że uczucia mają jakiś wpływ na wysokość przyszłej emerytury? :->

    Maciek

  • 28. Data: 2014-09-23 10:33:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-23 10:25, Maciek pisze:
    > Sugerujesz, że uczucia mają jakiś wpływ na wysokość przyszłej emerytury? :->

    Bardziej zadziwiające jest sugerowanie, że jakakolwiek emerytura za te
    -naście lat będzie.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2014-09-23 10:38:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-23, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > Teraz to wszystko jedno, bo Ty kochasz żonę a żona kocha Ciebie. Ale jak
    > Wam, a zwłaszcza Jej przyjdzie samotnie pobierać emeryturę, to zgadnij
    > ile jej dostanie...

    Nie będzie komu pracować na te emerytury, więc nie dostanie nic. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2014-09-23 12:39:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-23 o 10:25, Maciek pisze:
    > Sugerujesz, że uczucia mają jakiś wpływ na wysokość przyszłej emerytury? :->

    Oczywiście.

    --
    Pete