  • 11. Data: 2003-09-16 12:23:05
    Temat: Re: PCC a samochod kupiony na firme?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bk6mcb$m9i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:bk6fh0$a21$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > nie, nie, nie...w umowie kupna-sprzedazy jako strona kupujaca wystepuje
    > firma (prowadze dzialalnosc gospodarcza, jednoosobowa zwolniona z VAT)

    Czyli jedna ze stron transakcji byl zarejestrowany podatnik VAT korzystajacy
    ze zwolnienia - tak ?

    > W dniu kupna wpiasalam to do ewidencji ST, a wiec podatek, ktory wplacilam
    > (PCC) powieksza wartosc poczatkowa auta, a ubezpieczenia, naprawy, ktore
    > musialam po kupnie przeprowadzic, badania techniczne, przerejestrowanie
    > wlicze we wrzesniowe koszty, natomiast amortyzacje (40% rocznie, bo to
    auto
    > uzywane) zaczne wliczac w koszty od listopada...czy tak???

    Amortyzacja od nastepnego miesiaca po miesiacy w ktorym ST zostal wpisany do
    ewidencji.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-09-16 12:58:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Czyli jedna ze stron transakcji byl zarejestrowany podatnik VAT korzystajacy
    > ze zwolnienia - tak ?

    A co to ma do rzeczy?
    W opisanym przypadku żadna ze stron transkacji nie był Z TYTUŁU TEJ
    CZYNNOŚCI opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych (ustawa o
    PCC art. 2 pkt. 4)

    Poza tym - co to jest zarejestrowany podatnik korzystający ze zwolnienia?
    Jeżeli jest sie podmiotowo zwolnionym VAT od początku prowadzenia
    działalności to się nie dokonuje rejstracji dla celów VAT w ogóle.
    Jeżeli wybieram zwonienie po okresie bycia podatnikiem to się
    WYREJESTROWUJĘ.
    Nie ma czegos takiego jak zarejestrowany podatnik VAT zwolniony z VAT.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-09-16 15:31:49
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    > A co to ma do rzeczy?
    > W opisanym przypadku żadna ze stron transkacji nie był Z TYTUŁU TEJ
    > CZYNNOŚCI opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych (ustawa o
    > PCC art. 2 pkt. 4)

    Rozumiem, ze strona transakcji nieopodatkowana z tytulu tej czynnosci to ew.
    posrednicy sprzedajacy auta...nie ja, wiec dobrze, ze zaplacilam...czy tak?

    pzdr.
    a.k.

  • 14. Data: 2003-09-16 17:04:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Anna K wrote:

> [...]
    >+ > W opisanym przypadku żadna ze stron transkacji nie był Z TYTUŁU TEJ
    >+ > CZYNNOŚCI opodatkowana podatkiem od czynności cywilnoprawnych (ustawa

    minor correction: "opodatkowana podatkiem od towarów i usług" :)

    >+ Rozumiem, ze strona transakcji nieopodatkowana z tytulu tej czynnosci to ew.
    >+ posrednicy sprzedajacy auta...nie ja, wiec dobrze, ze zaplacilam...czy tak?

    ...tak, IMO :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 15. Data: 2003-09-17 11:46:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > minor correction: "opodatkowana podatkiem od towarów i usług" :)

    Tfu, tfu, pewnie że PTU a nie PCC.

    Oj, snu mi trzeba, snu...

    Maddy "zachciało mi się byc biznesłoman"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2003-09-19 09:01:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Tfu, tfu, pewnie że PTU a nie PCC.

    Zaraz..zaraz...

    Chcesz powiedziec, ze jak kupuje znaczek pocztowy na poczcie tomam PCC
    zaplacic ?

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-09-19 10:35:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    >
    > (ustawa

    > Zaraz..zaraz...
    >
    > Chcesz powiedziec, ze jak kupuje znaczek pocztowy na poczcie tomam PCC

    Ktos tu nieuwaznie sledzi wątki.
    Cos gdzies było o tym że od podatku od towarów i usług sa ZWOLNIONE
    usługi śwaidczone przez Poczte Polską.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2003-09-19 11:53:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Zaraz..zaraz...
    >+
    >+ Chcesz powiedziec, ze jak kupuje znaczek pocztowy na poczcie

    Pomijając wytknięty już :) fakt zwolnienia "usług świadczonych
    przez PP" z VAT, to musiałby być drogi znaczek. Tak za
    tysiąc złotych najmniej ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-09-19 19:35:41
    Od: "rafaello de D." <z...@p...onet.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Cos gdzies było o tym że od podatku od towarów i usług sa ZWOLNIONE
    > usługi śwaidczone przez Poczte Polską.

    usługa pakowania przesyłek nie jest zwolniona :)
    mimo że świadczona przez PP :-/

    rafaello de D.