  • 1. Data: 2003-09-13 21:37:27
    Temat: Auto jako srodek trwały
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    We wrześniu kupiłem i wprowadziłem do ewidencji ST używany 5-letni samochód
    ciężarowy za, powiedzmy 20 tys zł netto. Wg UoPDoOF standardowa stawka
    amortyzacji to 20%.

    1. Czy mogę - na podst. art.22i.ust.2. pkt 2) - podwyższyć ją do 28% ?

    : Podatnicy mogą podane w Wykazie stawek amortyzacyjnych
    : stawki podwyższać:
    : (...)
    : 2) dla (...) środków transportu (...) używanych bardziej
    : intensywnie w stosunku do warunków przeciętnych albo
    : wymagających szczególnej sprawności technicznej - przy
    : zastosowaniu w tym okresie współczynników nie wyższych niż
    : 1,4.

    2. Czy mogę - na podst. art.22j.ust.1. pkt 2) ustalić indywidualnie stawkę
    amortyzacyjną tak, aby okres amortyzacji wyniósł 30 miesięcy (czyli stawka
    40%)?

    : Podatnicy (...) mogą indywidualnie
    : ustalić stawki amortyzacyjne dla używanych (...)
    : środków trwałych, po raz pierwszy wprowadzonych do
    : ewidencji danego podatnika, z tym że okres amortyzacji nie
    : może być krótszy niż:
    : 2) dla środków transportu(...) - 30 miesięcy,

    3. Zakładając, że odpowiedź na pkt.2. jest pozytywna i mogę zastosować 40%
    stawkę, to rozumiem, że:
    3.1. Na koniec roku 2003 mogę odliczyć 20 tys.*40%*(3/12)= 2 tys. zł (3/12
    bo odliczenia tylko za październik, listopad, grudzień).
    3.2. W kolejnych 2 latach (2004 i 2005) odliczę po 20 tys.*40% = 8 tys. zł.
    3.3. W roku 2006 odliczę pozostałe 2 tys. zł

    Czy dobrze myślę?

    Pozdrawiam,
    BaLab