    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PCC a zakup auta w cenie wyższej od rynkowej
    Date: Sat, 01 Jan 2011 13:16:15 -0600

    On 1/1/2011 11:20 AM, =Marcos= wrote:
    > Załóżmy, że wartość rynkowa samochodu wg Eurotax (albo innego katalogu
    > jakiego akurat używa Urząd Skarbowy) wynosi 10000zł. Ja kupuję taki
    > samochód za 12000zł, bo akurat mam wyjątkowe zaufanie do sprzedającego,
    > albo ma bardzo rzadki kolor, który chciała żona, albo np. była licytacja
    > na cele charytatywne i naturalną rzeczą była cena nieco wyższa niż
    > wartość rynkowa. Czy Urząd Skarbowy będzie robił problemy, gdy będę
    > składał deklarację PCC z podatkiem od kwoty 10000zł?

    mozesz spróbować,
    tym bardziej, ze kawałek dalej znajdziesz

    Jeżeli podatnik nie określił wartości przedmiotu czynności
    cywilnoprawnej lub wartość określona przez niego nie odpowiada, według
    oceny organu podatkowego, wartości rynkowej, organ ten wezwie podatnika
    do jej określenia, podwyższenia LUB OBNIŻENIA.

    Ale raczej z góry jesteś skazany na przegraną. Powód zawsze sie
    znajdzie. 12 tys od 10 tys za mało się różni. A rzeczoznawca ci zaraz
    wykaże, że za unikatowy kolor wartość rynkowa jest wyższa.