  • Data: 2015-07-29 12:52:56
    Temat: Re: PCC od nieauta
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-29 o 12:44, J.F. pisze:

    > No, pomijajac przypadki specjalne i oszustwa, to tak powinno byc.

    Dlaczego "powinno"? W sensie że powinien być zakaz sprzedaży poniżej
    ceny rynkowej?

    > Jeden obywatel sprzedaje, drugi kupuje, obaj sie znaja na rzeczy,
    > ustalaja cene,
    > i to jest wartosc tego przedmiotu.

    Skoro się znają, to cena ta będzie rzeczywiście ceną rynkową. Ale jeśli
    mimo to nie będzie, to przecież "znawstwo" stron transakcji nie zmieni
    nagle ceny rynkowej.

    > Ustawa co prawda pisze o przecietnej wartosci tego rodzaju rzeczy w
    > danej miejscowosci, ale w przypadku rzeczy uzywanych trudno znalezc
    > kilka identycznych.

    Truizm.

    > P.S. obserwuje na allegro pewna masowa wyprzedaz tabletow.
    > Jeden typ, jedno zdjecie, "powystawowe, sprawne, drobne ryski", jeden
    > sprzedawca.
    > Wartosc w zaleznosci od aukcji - 150-220 zl, licytujacych wielu.

    Licytacja to dobry przykład, ponieważ jak mało która transakcja pozwala
    na realne oszacowanie wartości rynkowej.

    > To co wpisac w deklaracji, gdyby zaszla taka potrzeba ?

    Cenę sprzedaży - w tym przypadku sprzedaż przez licytację jest bardzo
    silną przesłanką do uznania jej za cenę rynkową - bo jeśli cena miała by
    być niższa, to powinna być przelicytowana przez potencjalnie
    nieograniczoną ilość uczestników aukcji.

    > No, owszem, moge dziecku Porsche podarowac, ale tak powiedzmy - wrzucam
    > stare ubrania do skrzyni z napisem PCK.
    > To ile one sa warte ? Dla mnie nic, moze nawet ujemna wartosc maja, bo
    > miejsce zajmuja.

    O wartości nie decyduje "dla mnie", tylko wartość na rynku. Na przykład
    - po ile kupują używane ciuchy hurtownie ciuchlandy, albo już bardziej
    cynicznie - po ile PCK sprzedaje te ciuchy hurtowniom, które J.F. i inni
    naiwni wrzucają do skrzyń, bo chyba nie sądzisz, że w tych ciuchach
    chodzą podopieczni PCK (co zresztą jest uzasadnione - pieniądze się
    bardziej przydadzą niż przypadkowe łachy).

    > Dla PCK poniekad podobnie - juz dawno grymasili, ze oni to by chcieli
    > nowe czy prawie nowe, a najlepiej gotowke.

    Dziwisz się? Kto kupi zdarte łachy ;)

    --
    Liwiusz