  • Data: 2015-07-29 12:44:46
    Temat: Re: PCC od nieauta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mp9sib$b5o$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-07-29 o 00:20, (Tom N) pisze:

    >Właśnie chciałem wykazać myślącym, że nie jest prawą, jakoby
    >"zapłacone
    >realnie" = "wartość rzeczy".

    No, pomijajac przypadki specjalne i oszustwa, to tak powinno byc.
    Jeden obywatel sprzedaje, drugi kupuje, obaj sie znaja na rzeczy,
    ustalaja cene,
    i to jest wartosc tego przedmiotu.
    Ustawa co prawda pisze o przecietnej wartosci tego rodzaju rzeczy w
    danej miejscowosci, ale w przypadku rzeczy uzywanych trudno znalezc
    kilka identycznych.

    A tak naprawde, to rzad chce sie zabezpieczyc przed zanizaniem na
    umowach.

    P.S. obserwuje na allegro pewna masowa wyprzedaz tabletow.
    Jeden typ, jedno zdjecie, "powystawowe, sprawne, drobne ryski", jeden
    sprzedawca.
    Wartosc w zaleznosci od aukcji - 150-220 zl, licytujacych wielu.

    To co wpisac w deklaracji, gdyby zaszla taka potrzeba ?

    >Podobnie jak nieprawdą jest, że "rzecz darowana" = "rzecz nic
    >niewarta".

    No, owszem, moge dziecku Porsche podarowac, ale tak powiedzmy -
    wrzucam stare ubrania do skrzyni z napisem PCK.
    To ile one sa warte ? Dla mnie nic, moze nawet ujemna wartosc maja, bo
    miejsce zajmuja.
    Dla PCK poniekad podobnie - juz dawno grymasili, ze oni to by chcieli
    nowe czy prawie nowe, a najlepiej gotowke.

    A dla wlasciciela skrzyni sa warte 1zl/kg, dla PCK tak naprawde moze
    15gr/kg itp ...

    J.