  • 1. Data: 2008-02-18 19:21:59
    Temat: PIT-11 za 2007 i 2008 rok
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam serdecznie

    Wlasnie otrzymalem z poprzedniej pracy formularz PIT11 za 2007 i 2008
    rok. Troche zdziwily mnie wystepuace tam kwoty i postanowilem samemu
    przeliczyc wszystko.

    Okazalo sie ze w 2007 roku mam uwzglednione miesiac 4 [poczatek pracy] -
    11, a w 2008 12-01 [koniec pracy]. Wyglada na to ze decydujaca byla data
    wyplacenia wynagrodzenia 10ego nastpnego miesiaca a nie okres za ktory
    przysluguje wynagrodzenie. Czy tak powinno byc ??

    W picie za 2008 rok widnieje data 01-01-2008 do 08-02-2008, a umowa
    zaostala rozwiazana z koncem okresu wypowiedzenia, tj. 25-01-2008.

    W polu 21. Nazwisko obok mojego nazwiska widnieja znaki "@c" to tez
    normalne :)

    To moje pierwsze rozliczenie wiec dzieki za odpowiedzi kto ma racje: ja
    czy kadrowa :)

    Pozdrawiam wszystkich, hej.

    Łukasz

  • 2. Data: 2008-02-18 19:49:46
    Temat: Re: PIT-11 za 2007 i 2008 rok
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "lukasz" <a...@n...spam.o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyplacenia wynagrodzenia 10ego nastpnego miesiaca a nie okres za ktory
    > przysluguje wynagrodzenie. Czy tak powinno byc ??

    Jak najbardziej. Liczy się moment otrzymania wynagrodzenia.

    > W picie za 2008 rok widnieje data 01-01-2008 do 08-02-2008, a umowa
    > zaostala rozwiazana z koncem okresu wypowiedzenia, tj. 25-01-2008.

    Liczy się moment kiedy otrzymałeś ostatnią wypłatę.
    De facto pracodawca powinien się rozliczyć z pracownikiem (i wypłacić mu
    wszystkie należności ze stosunku pracy) w dniu rozwiązania się umowy o
    pracę.

    > W polu 21. Nazwisko obok mojego nazwiska widnieja znaki "@c" to tez
    > normalne :)

    hm.. może próbowali się 'przezwać' ;) 'małpa-c' ... hm.. może
    'małpiszon'?

    > To moje pierwsze rozliczenie wiec dzieki za odpowiedzi kto ma racje:
    ja
    > czy kadrowa :)

    Oprócz tego '@c' to kadrowa.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2008-02-18 20:07:32
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
    > Użytkownik "lukasz" <a...@n...spam.o2.pl> napisał w wiadomości

    > pracy] -

    > data

    > Jak najbardziej. Liczy się moment otrzymania wynagrodzenia.

    OK. Dzieki.

> [...]
    > De facto pracodawca powinien się rozliczyć z pracownikiem (i wypłacić mu
    > wszystkie należności ze stosunku pracy) w dniu rozwiązania się umowy o

    A czy pozniej przy rozliczeniach w skarbowce, przy skladkach w zusie itp
    nie bedzie problemu ze mam na picie ze starej pracy wpisany okres 01-01
    do 08-02 a w nowej pracy od 28-01 do powiedzmy 31-12, tzn ze okresy te
    beda sie nakladaly na siebie ?

    > Oprócz tego '@c' to kadrowa.

    Chyba ja :)

    > Pozdrawiam
    > {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]
    >
    > Nikiel ;-)

    Dzieki, pozdrawiam rowniez.

    Łukasz

  • 4. Data: 2008-02-18 20:16:44
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    01-01
    > do 08-02 a w nowej pracy od 28-01 do powiedzmy 31-12, tzn ze okresy te

    Nie.
    Tylko jest jedno ale. Jeżeli poprzedniemu pracodawcy złożyłeś pit-2 /aby
    mógł odliczać 'ulgę podatkową'/ i on to zrobił w miesiącu ostatniej
    wypłaty - czyli w 08.02, to drugi pracodawca już tej ulgi nie może
    odliczyć (jeżeli wypłatę będziesz miał w lutym). Czyli jeżeli w nowej
    pracy pobory dostajesz do końca miesiąca za dany miesiąc (a nie tak jak
    poprzednio z przesunięciem do 10-tego następnego miesiąca), to nie
    powinieneś nowemu pracodawcy składać pit-2. Możesz to zrobić dopiero w
    następnym roku - czyli przed pierwszą wypłatą w styczniu 2009.

  • 5. Data: 2008-02-18 20:30:52
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jak najbardziej. Liczy się moment otrzymania wynagrodzenia.

    A co w sytuacji takiej: wynagrodzenie za m-c grudzien 2007 przelane przez
    pracodawcę 31 grudnia - ale widocznie nie zdażyło na sesje eliksiru bo na
    konto pracownika trafiło 2 stycznia 2008. Do którego rozliczenia je dodać?
    Otrzymane w 2008, wypłacone w 2007. Chyba jedna data wypłacenia w tym
    momencie bo zapewne pracodawca wystawi PIT11 za 2007 (na razie nie dotarł)?

    JS

  • 6. Data: 2008-02-18 20:33:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wypłacenia
    > w tym momencie bo zapewne pracodawca wystawi PIT11 za 2007 (na razie

    To skomplikowane. Imo powinno być w 2008. Tylko, że tu też trzeba by
    było przeliczyć jeszcze raz kwotę do wypłaty, bo od 01.01.2008 zmieniły
    się składki na ubezpieczenie rentowe i kup, i kwota wolna.
    Jakbyś się uparł, to możesz do pracodawcy iść z dowodem potwierdzajacym
    wpłynięcie tych składek w dniu 02.01 i wtedy musiałby on sprostować
    wypłatę.
    Jeżeli pracodawca 'puszczał' wypłatę 31.12. to trochę dziwnie postąpił.
    Większość banków w tym dniu miała ograniczone sesje. Powinien puścić
    dzień wcześniej. A nawet kilka dni - w piątek. (bo 31.12 to był pn.)

  • 7. Data: 2008-02-18 20:55:08
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > Większość banków w tym dniu miała ograniczone sesje. Powinien puścić
    > dzień wcześniej. A nawet kilka dni - w piątek. (bo 31.12 to był pn.)

    IMO to troche dziwne. Gdzie znajde jakas interpetacje prawna KP czy
    jakis inny ? Moze paragraf od razu ktos poda :) ?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-02-18 21:21:39
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Nikiel ;-) w <news:fpcp2p$8gg$1@node1.news.atman.pl>:

    > Użytkownik "ianus" <U...@o...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości
    > To skomplikowane.

    Ano

> [...]
    > Większość banków w tym dniu miała ograniczone sesje. Powinien puścić
    > dzień wcześniej. A nawet kilka dni - w piątek. (bo 31.12 to był pn.)

    A co jak pracodawca uzyska potwierdzenie, że jego bank zrealizował zlecenie
    pierwszą sesją dnia. A jeżeli sie uprze i dotrze do tego, że bank
    wierzyciela również otrzymał odpowiedni komunikat 31 grudnia?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-02-21 18:18:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2008, 'Tom N' wrote:

    > A co jak pracodawca uzyska potwierdzenie, że jego bank zrealizował zlecenie
    > pierwszą sesją dnia. A jeżeli sie uprze i dotrze do tego, że bank
    > wierzyciela również otrzymał odpowiedni komunikat 31 grudnia?

    "Komunikat" się nie liczy - z p. widzenia prawa cywilnego liczy
    się dzień "otrzymania", to że bank otrzymał nie znaczy że pracownik
    otrzymał.

    Możliwości są dwie:
    - pracownik otrzymał zgodnie z umową bankową, pracodawca zaś nie ma
    płacić pensji bankowi tylko pracownikowi, jak mu się (pracodawcy)
    nie widzi to może wypłacać w kasie "do ręki" (i pracownik nie
    ma możliwości wymuszenia wpłacania na konto!) więc to pracodawca
    jest odpowiedzielny że "nie było na czas" (tak jak wykazał w PIT)
    - pracownik otrzymał niezgodnie z umową bankową (czyli bank mu
    za późno zaksięgował), to już nie broszka pracodawcy, niech
    pracownik sądzi się z bankiem :>

    Tak, ja *wiem* że z powyższego wynika, że pracodawca jest
    wg tego opisu na swój sposób "odpowiedzialny" za skutki
    wynikłe z umowy bankowej *pracownika* z *jego* (pracownika)
    bankiem, znaczy za terminowość wpłynięcia "żeby zgodnie
    z umową było do dyspozycji" (bo jeden bank może księgować
    wpływ na dzień X a inny bank na X+1)!
    Ale to j.w. - nikt pracodawcy nie ZMUSZA do przesyłania na
    czyjeś konto...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-21 18:20:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2008, Nikiel ;-) wrote:

> [...]
    > poprzednio z przesunięciem do 10-tego następnego miesiąca), to nie
    > powinieneś nowemu pracodawcy składać pit-2. Możesz to zrobić dopiero w

    Cicho zaprotestuję - w ustawie kiedyś widziałem że jak się "zmienią
    warunki" to *również* wolno złożyć PIT-2, w ciągu roku.
    Nie chce mi się sprawdzać czy aktualne, nie bić!
    :)

    pzdr, Gotfryd