    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-11 za 2007 i 2008 rok
    Date: Thu, 21 Feb 2008 19:18:53 +0100

    On Mon, 18 Feb 2008, 'Tom N' wrote:

    > A co jak pracodawca uzyska potwierdzenie, że jego bank zrealizował zlecenie
    > pierwszą sesją dnia. A jeżeli sie uprze i dotrze do tego, że bank
    > wierzyciela również otrzymał odpowiedni komunikat 31 grudnia?

    "Komunikat" się nie liczy - z p. widzenia prawa cywilnego liczy
    się dzień "otrzymania", to że bank otrzymał nie znaczy że pracownik
    otrzymał.

    Możliwości są dwie:
    - pracownik otrzymał zgodnie z umową bankową, pracodawca zaś nie ma
    płacić pensji bankowi tylko pracownikowi, jak mu się (pracodawcy)
    nie widzi to może wypłacać w kasie "do ręki" (i pracownik nie
    ma możliwości wymuszenia wpłacania na konto!) więc to pracodawca
    jest odpowiedzielny że "nie było na czas" (tak jak wykazał w PIT)
    - pracownik otrzymał niezgodnie z umową bankową (czyli bank mu
    za późno zaksięgował), to już nie broszka pracodawcy, niech
    pracownik sądzi się z bankiem :>

    Tak, ja *wiem* że z powyższego wynika, że pracodawca jest
    wg tego opisu na swój sposób "odpowiedzialny" za skutki
    wynikłe z umowy bankowej *pracownika* z *jego* (pracownika)
    bankiem, znaczy za terminowość wpłynięcia "żeby zgodnie
    z umową było do dyspozycji" (bo jeden bank może księgować
    wpływ na dzień X a inny bank na X+1)!
    Ale to j.w. - nikt pracodawcy nie ZMUSZA do przesyłania na
    czyjeś konto...

    pzdr, Gotfryd