  • 1. Data: 2006-03-10 21:29:30
    Temat: PIT-37 - konsekwencje późnego złożenia ???
    Od: "Zbyszek" <n...@i...pl>

    - podatnik pod doch od of fiz, umowa o pracę, płatnik odprowadzał zaliczki
    na podatek -

    Problem jest taki. Złożyłem Pit37 wraz z ulgą internetową. Wymaga ona by
    rachunki były na ten sam adres co miejsce zamieszkania podatnika. Dlatego
    też wypełniłem do NIP3. Fizycznie mieszkam zarówno w jednym mieście X (gdzie
    rozliczałem się do tej pory) jak i w innym mieście Y. Zameldowany jestem
    ciągle w tym samym miejscu (X) , nie jest to adres(miasto) w którym
    otrzymuję rachunki telefoniczne /chodzi o internet/ (Y). NIP3 wypełniłem
    teraz, przesyłając do razem z Pit37 za 2005 jako miejsce zameldowania dalej
    zostało X, jako miejsce zamieszkania wpisałem Y od 02.01.2005 r. By było
    śmieszniej, Pit przesłałem do US w którym rozliczałem się do tej pory (X).
    Dziś dzwoniła do mnie urzędniczka i ustaliliśmy, że prześle go do urzędu
    skarbowego zgodnie z podanym przeze mnie w NIP3 miejscem zamieszkania (Y).
    Zaliczki pobierał za mnie płatnik który odprowadzał je do US w X, nie
    poinformowałem go wcześniej o zmianach bo teoretycznie zamieszkiwać mogę w
    różnych miejscach a miejsca zameldowania nie zmieniam. Czy i co może mi
    grozić za niezgłoszenie wcześniejsze (wymagane?) innego miejsca zamieszkania
    zgodnie z właściwością Y ? (albo inaczej, za zgłoszenie go teraz z PIT37 za
    2005r z datą zamieszkania 02.01.2005) ? Jestem skołowany, a w obecnej
    ustawie o ewidencji podatników nie mogę znaleźć jakichś przykrych
    konsekwencji, tym nie mniej wolę dmuchać na zimne w razie wezwania do US i
    jakichś kar ? Pomóżcie. Gall anonim.

    Tu nie mogę się doszukać żadnych sankcji ? czy przepisu nakładającego
    na mnie obowiązku zgłoszenia aktualizacyjnego
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/podatki/akty/04.269.268
    1.htm

    Czy może mi ktoś je wskazać ?

    Gall anonim

  • 2. Data: 2006-03-11 17:52:13
    Temat: Re: PIT-37 - konsekwencje późnego złożenia ???
    Od: Luki <b...@g...pl>

    Zbyszek napisał(a):
> [...]
    >
    > Tu nie mogę się doszukać żadnych sankcji ? czy przepisu nakładającego
    > na mnie obowiązku zgłoszenia aktualizacyjnego

    Witam,
    mam dokładnie ten sam problem co Ty, sam długo się zastanawiałem i
    szukałem w przepisach (ustawa o PIT, ordynacja podatkowa) co to jest
    miejsce zamieszkania; niestety - żadnej definicji nie znalazłem. Skoro w
    przepisach nie ma takiej definicji rozważałem możliwość czy samo bycie
    właścicielem mieszkania nie wystarcza aby skorzystać z odliczenia od
    dochodu wydatków na internet; poza tym złożyłem już PIT za 2005 rok bez
    wskazywania na formularzu NIP-3 miejsca zamieszkania innego niż miejsce
    zameldowania i chyba będę musiał to teraz skorygować.

    Mam jeszcze jedno pytanko: gdzie na formularzu NIP-3 wpisałeś nowe
    miejsce zamieszkania od 02.01.2005? W rubryczce data zameldowania (57)?
    I dlaczego 02.01.2005 (rozumiem, że chodzi o 2 stycznia)?

    Z góry dziękuję za odpowiedz.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-03-11 18:38:23
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > Tu nie mogę się doszukać żadnych sankcji ? czy przepisu nakładającego
    > na mnie obowiązku zgłoszenia aktualizacyjnego
> [...]

    Co do zgloszenia aktualizacyjnego to zapoznaj sie z art. 81. Kodeks karny
    skarbowy.

    cim

  • 4. Data: 2006-03-12 13:22:51
    Od: "Zbyszek" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Luki" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > szukałem w przepisach (ustawa o PIT, ordynacja podatkowa) co to jest
    > miejsce zamieszkania; niestety - żadnej definicji nie znalazłem.

    Przepisy są idiotyczne i nie przystające do rzeczywistości - to raz.
    Po analizie całości doszedłem do wniosku, że wysyłam korektę do
    zeznania podatkowego (rezygnuję z ulgi internetowej) oraz nowy
    NIP-3 -- ze względu za błędne wypełnienie. Będę uparcie twierdził,
    że żadna zmiana miejsca zamieszkania
    nie miała miejsca, zamieszkiwałem i zamieszkuję w
    dalszym ciągu w poprzednim miejscu natomiast po prostu błędnie
    wypełniłem NIP3 i chcę to skorygować. I niech się od....czepią.