  • 1. Data: 2002-05-29 06:20:55
    Temat: PIT-5 - strata z ubiegłych lat
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    mam pytanie - czy mogę w PIT-5 za maj zmniejszyć dochód poprzez wpisanie
    straty z tej samej działalności z ub. lat i jeśli tak to w jakim
    wymiarze. Wiem że w ciągu roku nie może to być więcej niż 50% w danym
    roku, ale jak to wypada miesięcznie - 1/12 z 50% straty?
    Czy mając straty w 1999 i 2000 mogę najpierw zacząć odliczać stratę z
    1999?

    Będę bardzo wdzięczny za informacje.

    Pozdrawiam,

    --
    Grzegorz Gembala

    ***
    GP Hobby & Model
    Skr. poczt. 56, 30-041 Krakow 16
    Sklep/shop: ul. Ogrodniczek 7, 30-051 Krakow, Poland
    http://www.gphobby.krakow.pl, o...@g...krakow.pl
    Tel/fax: (+48 12) 632 05 62
    ****

  • 2. Data: 2002-05-29 10:18:05
    Temat: Re: PIT-5 - strata z ubiegłych lat
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad1s2o$auq$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > roku, ale jak to wypada miesięcznie - 1/12 z 50% straty?
    > Czy mając straty w 1999 i 2000 mogę najpierw zacząć odliczać stratę z

    ----------------
    Możesz dokonać odliczenia :
    - nie więcej niż 50% straty z roku 2000 (nie dzielisz przez 12)
    - 1/3 straty z roku 1999 (ale miesięcznie 1/12) czyli w maju mozesz odliczyć
    1/3 straty x 5/12

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-29 10:22:38
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    > - 1/3 straty z roku 1999 (ale miesięcznie 1/12) czyli w maju mozesz
    odliczyć
    > 1/3 straty x 5/12
    > Orka
    Orko, czy możesz wyjaśnić, dlaczego 1/3 straty z 1999r trzeba wykorzystywać
    "po kawałku" - po 1/12 ?
    jakoś nie znalazłem nic takiego w przepisach...

    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-05-29 10:46:27
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik ktp <k...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad2a8l$1gjf$...@p...acn.pl...

> [...]
    wykorzystywać
    > "po kawałku" - po 1/12 ?
    > jakoś nie znalazłem nic takiego w przepisach...

    ------

    Dzięki za zwrócenie uwagi :-)
    Pomyliłam z podatkiem dochodowym od osób prawnych - tak to jest jak się
    pisze z "pamięci" :-(

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-29 12:28:50
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Dzięki za zwrócenie uwagi :-)
    > Pomyliłam z podatkiem dochodowym od osób prawnych - tak to jest jak się
    > pisze z "pamięci" :-(
    > Orka

    teraz OK ;-)))
    pozdrawiam
    KTP

  • 6. Data: 2002-05-29 22:59:35
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości

    > teraz OK ;-)))
    > pozdrawiam
    > KTP

    Dzięki.

    Czyli mogę w PIT-5 w rubryce wykazać stratę np. równą dochodowi, o ile
    nie przekracza to 1/3 straty za 1999.
    Czy jeśli będę miał dalej dochód, mogę 'sięgnąć' w następnej kolejności
    po stratę 2000?

    Pozdrawiam,

    GreGG

  • 7. Data: 2002-05-30 11:23:40
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad3mhv$omm$...@n...tpi.pl...

    > Czyli mogę w PIT-5 w rubryce wykazać stratę np. równą dochodowi, o ile
    > nie przekracza to 1/3 straty za 1999.
    > Czy jeśli będę miał dalej dochód, mogę 'sięgnąć' w następnej kolejności
    > po stratę 2000?

    Tak

    Orka