    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 8C i praca za granica
    Date: 30 Jan 2008 21:25:58 +0100

    > Witam Grupowiczow!
    > Mam maly dylemat z rozliczeniem pit za 2007r i bylbym wdzieczny za pomoc.
    > W roku 2007 w moim mieszkaniu spoldzielczym wymienialem okno. Spoldzielnia
    > zwrocila mi czesc kosztow w kwocie 583,05zl (PIT-8C). Wiem, iz kwota wolna
    > od podatku wynosi 572, 54zl. Czyli musze w rozliczeniu pit ujac ten zwrot
    > jako przychod i zaplacic od tej kwoty 19%. Tylko, ze caly rok kalendarzowy
    > 2007 nie pracowalem w Polsce tylko w Irlandii. Czy na rozliczeniu pit musze
    > takze ujac moj dochod z zagranicy? Jesli tak, wychodzi na to, ze zaplace
> [...]
    Nie martw się na zapas. Przychód w tej wysokości jest wolny od podatku. Mylisz
    wysokość graniczną kwoty podatku wyliczonego którego wysokość jesli nie
    przekracza podanej wartości nie powoduje obowiązku jego zapłaty ponieważ nie
    przekracza uzyskany dochód kwoty wolnej a więc trochę powyżej 2600,oo zł.

    Pzdr-Kriss