  • Data: 2008-04-21 09:44:20
    Temat: Re: PIT roczny a pensja wyplacana nietypowo
    Od: vvx <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Kwi, 20:45, "facet" <z...@w...pl> wrote:
    > Upps, moje pytanie powinno raczej trafic na grupe o podatkach. ;) Stad
    > crosuje ten post i przepraszam za zamieszanie. Pytanie ponizej:
    >
    > Moja firma wyplaca pensje do 10tego nastepnego miesiaca za miesiac biezacy
    > (z dolu) (zgodnie z regulaminem firmy).
    >
    > Zostalem zatrudniony 15 lipca 2007 i pierwsza pensje otrzymalem 10 sierpnia.
    > W calym roku otrzymalem wiec 5 wyplat. Za grudzien wyplata zostala wyplacona
    > 10 stycznia 2008.
    >
    > Pytanie: czy w zeznaniu za 2007 rok powinna byc uwzgledniona pensja za
    > grudzien wyplacona 10 stycznia 2008?

> [...]

    Nie, przychodu uzyskanego w roku nastepnym po roku podatkowym nie
    wlicza sie do poprzedniego roku ;). A wiec wynagrodzenie, mimo,ze
    nalezne za prace wykonana w grudniu 2007 roku, ale wyplacone w
    styczniu 2008 roku nie wchodzi Ci do przychodu za zeszly rok. Z tej
    pensji bedziesz sie rozliczal po zakonczeniu 2008 roku. Dokladnego
    przepisu nie pamietam, ale sprawdz sobie w ustawie o podatku
    dochodowym ;)

    pozdrawiam,

    anka