  • From: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT37 - zwiększenie KUP - praca poza m. zamieszk?
    Date: Sun, 20 Feb 2005 17:16:11 +0100

    news:cv8khp$b4a$1@inews.gazeta.pl...

    > ?
    Chodzi o korektę ewentualnych nieścisłości powstałych z winy pracodawcy.

    > Ale to od teraz, a nie wstecz.

    Zgoda. Od zaraz do obliczania bieżącej zaliczki.

    > A po drugie, to nie rozumiem dlaczego to państwo ma cię kredytować przez
    > cały rok.

    Jakie kredytowanie mnie przez państwo? To ja państwo kredytuję czekając na
    zwroty nadpłaconych zgodnie z przepisami podatków. Przecież to organy władzy
    państwowej uchwaliły te przepisy.
    Zapewne chcesz skontrować, że sytuacji przeciwnej państwo ma czekać do 30
    kwietnia na dopłatę należnego ode mnie podatku. Jeśli taki przypadek nastąpi
    to na podstawie tych samych przepisów co czekanie na zwrot nadpłaty.

    > Jakaś równowaga też jest potrzebna,

    Przecież jest, o czym w dwóch poprzednich zdaniach mojego posta.

    > a wyżyć to można się na ławce w parku.

    Nie wiem jakie cywilizowane wyżycie masz na myśli. Ludzie cywilizowani
    wyżywają się inaczej niż na przedmiotach martwych lub istotach żywych ale
    słabszych.
    To cywilizowane wyżycie to następuje w różnych miejscach, nawet jeśli są to
    miejsca publiczne, to nie ławka w parku.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez