  • 11. Data: 2004-12-27 16:14:18
    Temat: Re: Paragon od zaliczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Dec 2004, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości news:
    >+ > A zatem wspomniane poprzednio zwolnienie w przypadku przelewów można w w/w
    >+ > firmie zastosować tylko do przedpłat/zaliczek. Jeśli usługa 'zacznie być
    >+ > wykonywana', to paragon musi być. Right?
    >+
    >+ Nie.
    >+ Paragon musi być chwilę przed wystawieniem faktury.

    Ykhm... a co jak paragonu wcale nie musi być ? ;)
    (wiem wiem, ale to chyba piszesz PO poście Paszczaka z hasłem
    "telekomunkacyjne" ??)
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2004-12-27 16:23:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Dec 2004, Paszczak wrote:

    >+ Cavallino <k...@...pl> wrote:
    [...]
    >+ > Nie.
    >+ > Paragon musi być chwilę przed wystawieniem faktury.
    >+ > Wykonywanie usługi ma mniej z tym wspólnego.
    >+
    >+ Ale jak to się ma do cytowanego przez Gotfryda zwolnienia w przypadku
    >+ zapłaty przelewem?

    Słuchaj (czytaj ? :)) waść: zapodałeś tyle danych ile zapodałeś.
    No to ja *zacytowałem* przepis z pytaniem "jak się podoba ?" - celem
    było m.in. przymuszenie do sprawdzenia czy twój przypadek PASUJE to
    TEGO przepisu.
    No weź ty w garść ów punkt i mu powiedz:
    ....sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym...
    ^^^^^^^ ^^^^^^^^^^

    ...jak chcesz przypasować sprzedaż WYSYŁKOWĄ to możliwości że "przyłazi
    facet i płaci ci do garści" tudzież TOWARY do usługi telekomunikacyjnej ??
    Chyba przez różowe okulary ;) - HEJ ! dość świętowania, DO RZECZYWISTOŚCI
    poproszę :]

    >+ Tzn. jeśli wystawię fakturę na przelew i nie wydrukuję paragonu, to jedynym
    >+ wyjściem z sytuacji jest _zmuszenie_ klienta do zapłaty przelewem?

    Jak mu sprzedaż WYSYŁKOWO to on ma pewnien problem żeby ci INACZEJ
    zapłacić ;) !

    >+ A czy można wziąć od klienta gotówkę, wpłacić na osobiste konto i zrobić
    >+ przelew na konto firmowe

    ...jasne. I to będzie "zapłata", tak ?? ;)
    Panie majster, aże materia (prawna) trzeszczy od tego wywodu :)

    >+ Generalnie chodzi mi o to, jak wybrnąć z sytuacji, gdy faktura jest
    >+ wystawiona, paragonu nie ma, a klient chce płacić gotówką.

    ...najpierw trzeba ustalić czy paragonu *mogło nie być* !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2004-12-27 17:59:54
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > TEGO przepisu.
    > No weź ty w garść ów punkt i mu powiedz:
    > ....sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym...

    Yyy, ale w tym cytacie było "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w
    systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie
    usług". No to 'świadczenie usług' mi się podoba.

    P.

  • 14. Data: 2004-12-27 18:02:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > 1. Nie podejmuję się powiedzieć czy "strona WWW" to "działalność
    > telekomunikacyjna"

    W tym jest właśnie cały problem. Bo o zwolnieniu 64.2 wiem. Problem tylko,
    czy stronę WWW, skrzynkę pocztową czy rejestrację domeny można do tego
    zaliczyć.

    P.

  • 15. Data: 2004-12-27 19:31:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Ykhm... a co jak paragonu wcale nie musi być ? ;)
    > (wiem wiem, ale to chyba piszesz PO poście Paszczaka z hasłem
    > "telekomunkacyjne" ??)

    WWW to telekomunikacja?

  • 16. Data: 2004-12-27 23:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ usług". No to 'świadczenie usług' mi się podoba.

    Yps... znaczy znam takiego co czyta tylko początki cytatów posyłanych
    na grupę, tak ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2004-12-27 23:38:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ WWW to telekomunikacja?

    Mam wątpliwości. Poważne.
    Ale skoro się uparł ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-01-03 19:45:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > On Mon, 27 Dec 2004, Paszczak wrote:
    > [...]
    >
    > Yps... znaczy znam takiego co czyta tylko początki cytatów posyłanych
    > na grupę, tak ?? ;)

    Jeszcze raz muszę wrócić do tego wątku, bo nadal tego nie rozumiem.

    Załóżmy, że _nie_ mówimy o usługach telekomunikacyjnych 64.2 (bo jest
    wątpliwość, czy strona WWW to usługa telekom.).

    Wystawiam fakturę za świadczenie usług, za którą osoba fizyczna ma zapłacić
    przelewem w ciągu 14 dni. To nie ma być zaliczka. W myśl rozporządzenia,
    które zacytowałeś jest to zwolnione z obowiązku ewidencjonowania, tak?

    "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za
    które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, z wyłączeniem
    płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub
    kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła"

    Zatem wystawiam fakturę, nie fiskalizuję i wysyłam klientowi?

    Jeśli klient zapłaci przelewem i z przelewu "jednoznacznie wynika" - to jest
    OK.

    Jeśli klient po 14 dniach przyjdzie do mnie z gotówką - to co wtedy?
    Zafiskalizować w dniu wpłaty? Wystawić korektę to starej faktury, wystawić
    nową i od razu zafiskalizować?

    (podobnie - co zrobić, jak uznam, że z otrzymanego przelewu nie wynika
    jednoznacznie, bo wysłał z konta babci i dał tytuł "za fakturę").

    P.

  • 19. Data: 2005-01-04 00:53:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Paszczak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Wystawiam fakturę za świadczenie usług, za którą osoba fizyczna ma zapłacić
    ^^^^^

    >+ przelewem w ciągu 14 dni. To nie ma być zaliczka. W myśl rozporządzenia,
    >+ które zacytowałeś jest to zwolnione z obowiązku ewidencjonowania, tak?

    Nie jest :(

    >+ "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    ^^^^^^^

    >+ Jeśli klient po 14 dniach przyjdzie do mnie z gotówką - to co wtedy?

    Nie.
    Zwolnienie dotyczy sprzedaży wysyłkowej, coby klient nie mógł
    "przyjść i zapłacić" :)

    >+ (podobnie - co zrobić, jak uznam, że z otrzymanego przelewu nie wynika
    >+ jednoznacznie, bo wysłał z konta babci i dał tytuł "za fakturę").

    ...a to jest *osobny* problem :( zdaje się już zwałkowany na grupie.
    IMHO było (jest ?) bez sensu - bo na zdrowy rozum *wszystkie*
    wpłaty "na bank" powinny być zwolnione z fiskalizacji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-01-04 01:21:48
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > ^^^^^

    Nie rozumiem wciąż dlaczego za każdym razem wycinasz drugą linijkę:

    "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług"

    'Oraz świadczenie usług' - czyli to zwolnienie się do tego stosuje, czy nie?
    Ja nie sprzedaję towarów w systemie wysyłkowym, tylko świadczę usługi,
    za które klient płaci 'na konto'.

    P.