  • 1. Data: 2015-02-06 13:53:44
    Temat: PiS i SLD za podwyzszeniem kwoty wolnej
    Od: d...@g...com

    Witam,
    PiS i SLD bylo za podwyzszeniem kwoty wolnej od podatku (bylo przeciwko odrzuceniu
    ustawy podwyzszajacej kwote wolna)

    Przeciwko podwyzszeniu kwoty wolnej bylo PO i PSL

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/agent.xsp?symbol=gl
    osowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=86&NrGlosowania=
    33

    Pisze zebyscie wiedzieli na kogo glosowac

  • 2. Data: 2015-02-06 17:27:51
    Temat: Re: PiS i SLD za podwyzszeniem kwoty wolnej
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-06 o 13:53, d...@g...com pisze:
> [...]
    osowania&NrKadencji=7&NrPosiedzenia=86&NrGlosowania=
    33

    > Pisze zebyscie wiedzieli na kogo glosowac

    głosowali za jakąś konkretną kwotą? ile było zapisane w tej ustawie?

    Łukasz

  • 3. Data: 2015-02-06 18:50:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik d...@g...com ...

> [...]
    osowania&NrKadencji
    > =7&NrPosiedzenia=86&NrGlosowania=33
    >
    > Pisze zebyscie wiedzieli na kogo glosowac

    A mozesz zalinkowac coś dokładniej.
    Bo z tego co podpiąłes wprost nic takiego nie wynika.

    Co do kwoty wolnej - jakis czas temu miał się nią zająć (jako roząco niską)
    RPO. I co?

  • 4. Data: 2015-02-06 18:51:21
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 6 lutego 2015 17:27:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

    > głosowali za jakąś konkretną kwotą? ile było zapisane w tej ustawie?

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
    =3003
    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/druk.xsp?nr=3003

  • 5. Data: 2015-02-06 20:57:35
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-06 o 18:51, d...@g...com pisze:

    > http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr
    =3003
    > http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/druk.xsp?nr=3003

    "X stanowi kwotę równą dwunastokrotności
    średniorocznego
    minimum
    egzystencji
    (ogłaszanego przez Instytut Pracy i
    Sp
    raw Socjalnych)
    dla jednoosobowego gospodarstwa
    pracowniczego
    roku podatkowym poprzedzającym poprzedni rok podatkowy."

    ME na 1 osobę w 2013r. wynosiło 541,91zł. 541,91*12*0,18=1170,53zł
    Czy mi się wydaje, czy kwota wolna od podatku zostałaby prawie 3-krotnie
    obniżona tą ustawą?

    Łukasz

  • 6. Data: 2015-02-07 12:07:40
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    dddddddd wrote:

> [...]
    >
    > ME na 1 osobę w 2013r. wynosiło 541,91zł. 541,91*12*0,18=1170,53zł
    > Czy mi się wydaje, czy kwota wolna od podatku zostałaby prawie

    Wydaje Ci sie, bo porownujesz gruszki z jablkami.
    Piszesz o kwocie wolnej od podatku, a policzyles kwote obnizajaca
    podatek.

    Dzis kwota wolna to 3091, co obniza podatek o 556,02.
    Po zmianach, kwota wolna bylaby 12*541,91 = 6502,92, co by obnizylo
    podatek o wspomniane 1170,53

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2015-02-07 12:49:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-06, d...@g...com <d...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > PiS i SLD bylo za podwyzszeniem kwoty wolnej od podatku (bylo przeciwko odrzuceniu
    ustawy podwyzszajacej kwote wolna)

    > Przeciwko podwyzszeniu kwoty wolnej bylo PO i PSL

    No dobrze, ale mamy deficyt budżetowy, więc uszczuplanie środków
    w ten sposób jest populizmem, a nie realnym rządzeniem. Opozycja
    sobie może bezkarnie w takich wypadkach podnosić łapki "za",
    bo za nic nie odpowiada.

    Jakby za podwyższeniem kwoty wolnej szła też podwyżka pozostałych
    progów np. do 19% i 33%, to uważałbym to za sensowniejszą propozycję.
    Osobiście uważam, że mamy w Polsce za niskie podatki bezpośrednie
    (PIT), a za wysokie pośrednie (VAT), ale to moja prywatna opinia
    jest. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2015-02-07 20:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2015, dddddddd wrote:

    > kwota wolna od podatku

    Ja tak trochę offtopicznie.
    To jest pojęcie używane potocznie, równie niebezpieczne
    (w możliwych błędach analizy) co "siła odśrodkowa".
    Znaczy trzeba ciągle pamiętać, że to jest UPROSZCZENIE
    na którym można się przejechać.
    W ustawie jest coś, co działa jako "kwota zmniejszająca
    podatek" i tak nalezy do tego podchodzić - bo doliczenia
    i odliczenia które "przeskakują" rok podatkowy zachwieją
    "kwotą wolną" (stanowiącą próbę wstecznego policzenia
    dochodu).
    Kwota wolna (zwolniona) jest np. przy PCC albo podatku
    od darowizn.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2015-02-08 12:12:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > w ten sposób jest populizmem, a nie realnym rządzeniem. Opozycja
    > sobie może bezkarnie w takich wypadkach podnosić łapki "za",
    Przy rosnącym poziomie rozdawnictwa, rozroście administracji itp, w
    budżecie zawsze będzie deficyt. Tymczasem ludzie, którym zostanie w
    kieszeni trochę pieniędzy, nie wytransferują ich magicznie za graniczę,
    tylko przejedzą, płacąc przy okazji VAT i dodatkowo napędzając
    gospodarkę. Dodam jeszcze, że gdyby zrobić coś z pobieraniem zaliczek na
    podatek od ludzi, którym zaraz po końcu roku podatkowego wszystkie te
    zaliczki się zwraca, to można by pewnie solidnie ograniczyć liczbę
    urzędników skarbowych. Tylko znów bezrobocie by wzrosło, zwłaszcza w
    grupie, która sobie nie poradzi ze znalezieniem pracy poza administracją :->

    Maciek

  • 10. Data: 2015-03-11 22:14:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Osobiście uważam, że mamy w Polsce za niskie podatki bezpośrednie
    > (PIT), a za wysokie pośrednie (VAT), ale to moja prywatna opinia
    > jest. :)

    ... rzucająca światło na to gdzie pracujesz i ile zarabiasz.

    Na 99,999 % na etacie, poniżej progu podatkowego.