  • 11. Data: 2004-10-20 17:00:45
    Temat: Re: Pieczątka na fakturze
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <g...@p...onet.pl> napisal(a):

    > Zadam ptanie najprosciej jak to mozliwe:
    > 1. jakie dane na fakturze MUSZA byc prawdziwe

    Wszystkie wymienione w rozporządzeniu MF o wystawianiu faktur, czy jak
    ono się tam nazywało. Adres także. Telefon już nie.

    Przy czym jeśli na fakturze jest napisane wyraźnie, że dane sprzedawcy
    są takie i takie (prawdziwe), a na pieczątce są jakieś inne, to nie ma
    znaczenia co jest na pieczątce. Pieczątka jest na fakturach stawiana
    tylko ze względu na polską biurokratyczną tradycję, tak naprawdę jest
    zupełnie zbędna. Na fakturze wolno pisać co się chce, można nawet
    przystawić pieczątkę "mam cię w dupie", byle by były wszystkie dane
    określone w rozporządzeniu.

    Numer telefonu nie jest obowiązkowym elementem faktury i może być tam
    napisany jaki im się podoba.
    --
    Samotnik
    "Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,

  • 12. Data: 2004-10-20 19:06:25
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Wszystkie wymienione w rozporządzeniu MF o wystawianiu faktur, czy jak
    > ono się tam nazywało. Adres także. Telefon już nie.

    ufff dzieki :)

    VG

  • 13. Data: 2004-10-21 08:19:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Van Gogush wrote:
    [...]
    > + Zadam ptanie najprosciej jak to mozliwe:
    > + 1. jakie dane na fakturze MUSZA byc prawdziwe

    Wrrr... a możesz rozporządzenia poszukać ?? Polecam www.podatki.pl !
    Na zachętę:
    ++++++++
    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna zawierać co
    najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;
    2) numery identyfikacji podatkowej sprzedawcy i nabywcy, z zastrzeżeniem
    ust. 10 i 11;
    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT";
    podatnik może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w
    przypadku sprzedaży o charakterze ciągłym;
    4) nazwę towaru lub usługi;
    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych
    usług;
    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto);
    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez
    kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
    8) stawki podatku;
    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem
    na poszczególne stawki podatku i zwolnionych od podatku oraz
    niepodlegających opodatkowaniu;
    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług), z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatku lub zwolnionych od podatku, lub niepodlegających
    opodatkowaniu;
    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie.

    2. Faktury wystawiane przez małych podatników, o których mowa w art. 21
    ust. 1 ustawy, zawierają dodatkowo:
    1) oznaczenie "FAKTURA VAT - MP";
    2) termin płatności należności określonej w fakturze.

    3. Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
    wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej
    fakturze; w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku
    podsumowania jednostkowych kwot podatku.
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-10-21 09:03:01
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > najmniej:
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy

    Przy okazji przypomnial mi sie, artykul z Rzepy (z tego roku) na temat kodów
    pocztowych. Okazało się, ze "kod pocztowy" nie ma statusu "urzędowego". Jest
    to "prywatny" numer PP Poczta Polska, ktory ułatwia jej dostarczanie przesyłek.
    Gdzies kolo 1993-1994 były US, ktore probowały kwestionowac wazność faktury
    przy błednym (lub braku) kodzie pocztowym. Do dzisiaj zdarzaja sie osoby, ktore
    wyslaja noty kogrygujace kod.
    A przeciez, jedna decyzja Poczty kody te moga ulec zmianie w dowolnym momencie.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 15. Data: 2004-10-26 16:52:29
    Temat: Re: Piecz?tka na fakturze
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 21 Oct 2004 11:03:01 +0200, "Karol" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >przy błednym (lub braku) kodzie pocztowym. Do dzisiaj zdarzaja sie osoby, ktore
    BTW: Sad przy rejestracji nie zwraca uwagi na poprawnosc kodu
    pocztowego a co za tym idzie rejestruje z blednym kodem, a potem ten
    blad sie ciagnie w Regon, US itp :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!