    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Plany skladek ZUS
    Date: Thu, 26 Aug 2004 08:48:00 +0200

    On Wed, 25 Aug 2004, Catbert wrote:
    [...]
    > + przedsiębiorców, przekazują drogą elektroniczną informacje [...]
    > +
    > + A jeżeli ktoś nie ma "drogi elektronicznej"?

    Mi na hasło "droga elektroniczna" w administracji otwierają się
    natychmiast dwa skojarzenia: raporty o składkach zdrowotnych
    które przesyła(ło?) się "elektronicznie" czyli na dyskietkach
    pocztą :> oraz... ileś stron urzędowych na których dokumenty
    są "w formie elektronicznej", czyli jako PDF zawierający ładnie
    opakowany... skan postaci papierowej !

    > + 1. Przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna
    > + i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna
    > + ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonująca we własnym imieniu
    > + działalność gospodarczą.
    > +
    > + Cyli, że w rozumieniu innej ustawy osoba prawna/fizyczna, wykonujaca
    > + działalnośc gospodarczą może nie być przedsiębiorcą? A kim niby? Kosmitą?

    A juści :) w *drugą* stronę: IMHO przepis służy do określenia
    kto nie jest przedsiębiorcą :] Szkoda że nie zapisano "powyższa
    definicja przymusowo obowiązuje we wszystkich innych ustawach,
    w tym podatkowych" :>
    Konkretnie - to można próbować wymienić przykłady "jednostek
    organizacyjnych" które AFAIK niekoniecznie są "osobami" (ale
    mogą np. mieć swój NIP, REGON i występować jak przedmioty
    operacji :)) - dajmy na to w zakresie DG to spółka cywilna,
    a poza DG - wspólnota mieszkaniowa; nie wiem jak ze stowarzyszeniami...
    Powyższy zapis stanowi że S.C. *nie jest* przedsiębiorcą, bo
    "odrębna ustawa" nie nadaje jej "zdolności prawnej" :)
    W każdym razie prawo mamy NAPRAWDĘ zakręcone, nic się nie martw :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)