eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPłatnik - jak robić zapasowa kopie › Re: Płatnik - jak robić zapasowa kopie
  • Data: 2004-06-10 06:37:16
    Temat: Re: Płatnik - jak robić zapasowa kopie
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 10 cze o godzinie 01:12, na pl.soc.prawo.podatki, Ryszard G
    napisał(a):


    > Jednak uważam, że dla celów dowodowych ta baza to jest za mało.
    > Dowodem dostarczenia dokumentów do ZUS są właśnie pliki:
    > zestawy zaszyfrowane kluczem publicznym ZUS do postaci KSI-MAIL
    > (*.kdu.szyfr) oraz pliki potwierdzeń (*.ptw) zaszyfrowane przez ZUS kluczem
    > publicznym wysyłającego.


    Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem by ZUS dla /dowodów/ żądał plików
    zaszyfrowanych. Masz wydruk danego dokumentu i wydruk potwierdzenia?
    Przesyłka jest poprawna? Niech Prokom wraz z ZUSem i kim tam jeszcze chce
    pocałuje się w ......
    To że /system/ ich nie działa/działa błędnie nie jest winą płatnika ani
    podatnika z którego funduszy to jest finansowane. Ty, jako płatnik
    sporządziłeś raport/dokument, wysłałeś go na co masz potwierdzenie które
    możesz im przedstawić do wglądu.


    > Komplet takich plików jest nie do podważenia a nie dane zapisane w bazie.


    Co Ty chcesz podważać?
    Przecież w obecnej bazie masz_wszystkie_ dokumenty, certyfikaty wraz z
    potwierdzeniami.
    W przypadku błędów o których wspominasz poniżej, możesz śmiało zrobić
    korektę.


    > Przykład ? Proszę.
    > Zostałem zobowiązany do skorygowania ( w czasach dla mnie
    > "przedelektronicznych", sprowadzającego się do ponownego wydrukowania bez
    > żadnych zmian oprócz aktualnej daty ) zestawów dokumentów za kilka miesięcy,
    > ponieważ w zestawach były raporty dla osoby o nazwisku "KUŚ" bez zgłoszenia
    > a
    > a zgłoszona osoby o nazwisku "KLIŚ" raportów nie miała. Fakt, że osoby te
    > miały taki sam PESEL, NIP i wszystkie inne dane nie miał znaczenia dla
    > "systemu" i panienki z zus. Czy tylko zusowski skaner był winien ?


    Jakoś nie widzę związku tego problemu z Płatnikiem i bazą danych. Jedno z
    drugim nie ma nic wspólnego.


    > Drugi ?
    > panienka w zus: skorygować zestawy z powodu braku raportów dla ucznia XXX,
    > ja: ależ on został wyrejestrowany dużo wcześniej,
    > panienka: w systemie NIE MA
    > ja: jak to, wysłałem elektronicznie i mam potwierdzenie a wszystko jest
    > wydrukowane :)
    > panienka: przecież mówię, że nie ma


    W takim przypadku przedstawiam wydruk z potwierdzeniem, jeżeli panienka
    dalej ma problem, proszę o rozmowę z kimś bardziej kompetentnym.


    > ja: to OK, idę do biura po wydruki
    > w biurze telefon
    > panienka z zus: wie pan, jest to wyrejestrowanie, ale jest w dokumentach
    > odrzuconych przez system,
    > ja: prawidłowe ?
    > ona: właściwie tak, ale system odrzucił ? :(


    W takim przypadku ZUS powinien Cię powiadomić pisemnie o błędach w
    dokumentach rozliczeniowych, zgłoszeniowych. Bo na potwierdzeniu które
    otrzymujesz po wysłaniu nie jest stan dokumentów /czy są błędy
    merytoryczne, literowe, w numeracji itp/ tylko stan _przesłania_ ich do
    ZUSu.


    > Dlatego oprócz pliku bazy mam zarchiwizowane _wszystkie_ pliki i wydruki
    > wytworzone przez programy prokomowskie i jakoś pewniej się z tym czuję :)


    Grunt to dobry sen ;)


    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/naprawa_komputera.pdf

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1