  • 1. Data: 2004-01-07 21:32:48
    Temat: Po co stanowisko US na pismie?
    Od: towarzysz Vader <n...@d...spamu>

    Kumpel ostatnio, po konsultacjach ze swoimi księgowymi, powiedział, że
    interpretacje przepisów na piśmie z US można sobie w buty wsadzić. W
    razie kontroli, jeśli pan/pani kontrolujący(-a) inaczej zinterpretuje
    dany przepis niż miałbym to na piśmie to i tak może mnie udupić a pismem
    mogę sobie co najwyżej tyłek podetrzeć. To jak to w końcu jest? Bo już
    nie wiem czy pisać cokolwiek do US jakbym miał problem czy lać na
    wszystko i "kręcić lody" gdzie tylko się da. Skoro i tak mogą mnie
    wsadzić "bo pan urzędnik nie miał dziś dobrego nastroju" to czy jest
    sens starania się o bycie uczciwym?

    --
    towarzysz Vader - http://www.rzeszow.net/
    Przepis na e-mail: 1 vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

  • 2. Data: 2004-01-07 21:53:07
    Temat: Re: Po co stanowisko US na pismie?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik towarzysz Vader napisał:

> [...]
    > wszystko i "kręcić lody" gdzie tylko się da. Skoro i tak mogą mnie
    > wsadzić "bo pan urzędnik nie miał dziś dobrego nastroju" to czy jest

    Nienienie....
    odpowiedź na zapytanie zadane w trybie "ordynacyjnym" jest wiaząca i
    zastosowanie sie do niej nie może Ci szkodzić.
    Ale niestety koniecznośc zapłaty podatku którego miało nie być lub
    niemozność odliczenia VAT który miał byc odliczalny (i konieczność jego
    zwrotu) to nie jest szkoda w świetle polskiego prawa. Nie jestem pewna,
    ale chyba nawet był wyrok SN w tej sprawie który nie uznawał podatków za
    "szkodę".
    Szkoda to odsetki, kary itp. I od tego owo oficjalne stanowisko US na
    piśmie Cie chroni.

    Istotnie jakis czas temu przepis o "nieszkodliwości" zastosowania się do
    pisemnej interpretacji przepisów był tak skonstruowany że literalnie
    dotyczył wyłacznie oficjalnych interpretacji dokonywanych przez Ministra
    Finansów, ale zostal rozszerzeny i w tej chwili dotyczy też pisemnych
    wyjasnień US w sprawach indywidualnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-08 08:46:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, towarzysz Vader wrote:

    >+ Kumpel ostatnio, po konsultacjach ze swoimi księgowymi, powiedział, że
    >+ interpretacje przepisów na piśmie z US można sobie w buty wsadzić.

    Zacznij od pytania kiedy owi księgowi ostatnio Ordynację czytali ;)
    A co do ew. błędu US w zakresie samego podatku - no to Maddy
    wyłożyła. Ale "tracić" wtedy nic nie tracisz: zauważ, że US odpowiada
    tylko *po* fakcie, z tego p. widzenia ew. podatek i tak *był*
    należny - co najwyżej dostaniesz pożyczkę od Skarbu i będziesz
    musiał oddać :[
    [...]
    >+ nie wiem czy pisać cokolwiek do US jakbym miał problem czy lać na
    >+ wszystko i "kręcić lody" gdzie tylko się da. Skoro i tak mogą mnie
    >+ wsadzić

    Właśnie tego o ile zastosowałeś się do odpowiedzi US nie mogą :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-08 09:55:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > zauważ, że US odpowiada
    > tylko *po* fakcie
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Z czego wnioskujesz, że po fakcie?
    Zapytanie jest w sprawie stosowania
    przepisów prawa.
    IMHO wystarczy przedstawić stanowisko
    w sprawie, może to chyba dotyczyć przyszłych zdarzeń.
    Czy jest jakiś zapis, który to wyklucza?

    Na stronach US widać odpowiedzi na pytania
    typu: podatnik planuje zrobić "to i tamto"
    i uważa, że będzie "tak i tak" z podatkiem,
    a US odpowiada, że "nie i tak" :-)

  • 5. Data: 2004-01-08 11:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, cef wrote:

> [...]
    >+ IMHO wystarczy przedstawić stanowisko
    >+ w sprawie, może to chyba dotyczyć przyszłych zdarzeń.
    >+ Czy jest jakiś zapis, który to wyklucza?

    "stan faktyczny".

    >+ Na stronach US widać odpowiedzi na pytania
    >+ typu: podatnik planuje zrobić "to i tamto"
    ^^^^^^^
    >+ i uważa, że będzie "tak i tak" z podatkiem,
    >+ a US odpowiada, że "nie i tak" :-)

    Podaj namiar :)
    Odpowiedź jak będzie z podatkiem jest prawidłowa.
    Ale opisu co *byłoby* z podatkiem, *jeśliby* poprowadzić sprawę
    tak czy inaczej Ordynacja nie przewiduje w tym trybie !
    "chciałbym kupić z pośrednictwem... czy będę musiał zapłacić
    podatek taki i siaki...". To co innego niż "*kupiłem* i czy
    powinienem zapłacić VAT" :)
    Nie wiem czy mam namiar na oddalenia odpowiedzi przez US "urząd
    udziela tylko odpowiedzi dotyczących opisanego stanu faktycznego,
    w sprawach 'możliwych' należy pytać doradzców podatkowych" !
    Ale... tak powinno być :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-08 11:21:07
    Od: "MK" <i...@o...pl>

> [...]
    > udziela tylko odpowiedzi dotyczących opisanego stanu faktycznego,
    > w sprawach 'możliwych' należy pytać doradzców podatkowych" !

    A jak to się ma do okresu, w którym US jest zobowiązany udzielić tej
    odpowiedzi na piśmie? Czy ten okres nie jest zbyt długi? Czy z tego czasem
    nie wynika, że wszelkie zdarzenia typu zakup/sprzedaż powinno się planować
    na początek miesiąca (albo jeszcze lepiej kwartału w przypadku VAT), tak,
    żeby się zabezpieczyć przed ew. niekorzystną dla nas odpowiedzią z US?

    podrawiam,
    MK.

    (cóż, taki kraj ...)

  • 7. Data: 2004-01-08 14:28:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > "stan faktyczny".

    > ^^^^^^^
    >
    > Podaj namiar :)

    http://www.is.wroc.pl/idp/isus/n_idp.php

    Pytania np 7, 12, 23, 24 albo 45

  • 8. Data: 2004-01-08 14:30:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > http://www.is.wroc.pl/idp/isus/n_idp.php
    >
    > Pytania np 7, 12, 23, 24 albo 45

    Do linku należy wybrać US W-w Fabryczna
    i podatek doch od fiz

  • 9. Data: 2004-01-08 16:19:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, cef wrote:
    [...]
    >+ > Pytania np 7, 12, 23, 24 albo 45

    No rzeczywiście... jakiś przyjazny dla podatnika US !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)