eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[Początkujący] Wliczanie oprogramowania w koszty i inne pytania. › Re: [Początkujący] Wliczanie oprogramowania w koszty i inne pytania.
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [Początkujący] Wliczanie oprogramowania w koszty i inne pytania.
    Date: Mon, 5 Jan 2004 08:45:14 +0100

    On Sun, 4 Jan 2004, Maciek wrote:
    [...]
    >+ Chce kupić windowsa oem'a z nagrywarką dvd na jednej fakturze.
    >+ Rozumiem, że oprogramowanie mam wprowadzać do ewidencji wartości
    >+ niematerialnych.

    Możesz. Ale wartosć jest za mała żebyś MUSIAŁ.
    Do 3,5 kzł wartości niematerialne *możesz* "po prostu wpuścić
    w koszt" i nigdzie nie wpisywać (z wartościami materialnymi
    jest inaczej :) od 1,5 kzł podlegają obowiązkowo wpisowi, jeśli
    nie do EŚT to do EW).

    >+ I teraz czy mogę amortyzować jednorazowo 100% i kwotę tej
    >+ amortyzacji wpisać w koszty w KPiR.

    Tak.

    >+ Co z nagrywarką - nie na sprzedaż? czy ją
    >+ gdzieś muszę wpisywać (EŚT)

    Nie musisz. Wystarczy opis na f-rze że "do celów wewnętrznych,
    zamontowana w komputerze EŚT tyle a tyle".

    >+ czy jako pozostałe koszty w KPIR?

    Ano. "Podwyższanie wartości" do 3,5 kzł (patrz długaśna dyskusja
    z której nic nie wynikło, jak interpretować "3,5 kzł jednorazowo"
    wobec "3,5 kzł rocznie" w tym samym akapicie przepisu :() nie
    powoduje obowiązku "podwyższania wartości w rozumieniu przepisów
    o środkach trwałych". Po prostu w koszt :)
    [...]
    >+ Każdy program kosztuje < 3500 netto . Czy to ma znaczenie i czy ta graniczna
    >+ kwota dotyczy tylko ŚRODKÓW TRWAŁYCH?

    Ma znaczenie. Do 3,5 kzł *możesz* uznać za ŚT, ale NIE MUSISZ.
    Nadto, NAWET jeśli uznasz za ŚT (co może mieć swoje zalety,
    np. w razie liczenia się z koniecznością zamknięcia DG) to
    możesz amortyzować jednorazowo.
    Jeśli NIE UZNASZ za ŚT, to NIE AMORTYZUJESZ ! (tylko "po
    prostu w koszt").
    Nie wierzę że nie wyczytałeś w archiwum ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)