  • Data: 2019-08-10 18:36:11
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1kcu47ooe6r97$.2je0t2a6uuk6$....@4...net

    > A dlaczego napisalem "za 100 lat" ?

    Okres połowicznego rozpadu promieniotwórczego izotopu
    500+ w warunkach inflacji równej 3.5% to około 10 lat.

    > Politycy podniosa do 5000+.

    Mam nadzieję!!!! I nie za 100 lat, ale znacznie szybciej.

    Problem w tym, że ten akurat izotop jest osobliwy -- wytwarzana przezeń
    radiacja podnosi inflację wpływającą na okres połowicznego rozpadu...
    Nie wiemy jeszcze, dlaczego tak jest, ale badamy (w innych postach)
    ów problem...

    W zwykłych izotopach radioaktywnych dookolna radiacja tak sobie wpływa
    na decyzję poszczególnych jąder (decyzję co do emisji) natomiast tutaj
    (w izotopie 500+) tym chętniej emituje dany/jakiś atom, im większy jest
    poziom pobliskiej radiacji -- coś trochę podobnego do lasera, gdzie
    wzrasta chęć wysłania kwantu energii (chyba fotonu) w wypadku
    znalezienia tuż obok kwantu podobnego do emitowanego...

    Inflacja może wzrosnąć właśnie w efekcie emitowania promieniowania 500+,
    co skróci okres połowicznego rozpadu itd...

    Jak już napisałem -- nie wiemy, ;) dlaczego ten akurat pierwiastek jest inny...

    > Poza tym oficjalny cel inflacyjny to 2.5%.

    Ale GUSowa ma sięgnąć 3.5% -- lub nawet przekroczyć.
    Już teraz wiadomo, o ile co najmniej zwaloryzowane zostaną
    przyszłoroczne emerytury.

    > A tymczasem polskie obligacje tanieja
    > https://www.money.pl/gospodarka/historyczny-rekord-d
    lugu-tak-malo-polska-nie-placila-nigdy-6411652009543
    809a.html

    Czy nadal będą taniały? Na razie deklarowany PKB rośnie w zastraszającym tempie.

    Niefrancuskie franki też taniały jakiś czas...

    > Rozsadny rzad by skorzystal i zmiejszyl zadluzenie - chocby na wypadek
    > przyszlego wzrostu odsetek ...

    Otóż to!!!
    Tak zwane życie zna masę przypadków, gdy:
    - ktoś jednak zwiększał zadłużenie, inwestował i padł
    - ktoś zmniejszał zadłużenie, aż stawał się miliarderem

    Zobacz, ilu ludzi dookoła Ciebie w takiej sytuacji doinwestowało,
    by wylądować na śmietniku, lub nawet (jak Grobelny) w grobie.

    Takie ,,doinwestowanie'' to klasyka upadku! -- właśnie
    z uwagi na magię funkcji wykładniczych.

    > czy na odwrot - pozyczyl wiecej i zainwestowal ?
    > Ale czy 500+ to inwestycja ? :-)

    Inwestycja w inflację!

    -=-

    Wypełniam [cyferkami, ale jednak wypełniam -- choć nie do pełna,
    gdyż pozostawiam puste kratki zdolne do pomieszczenia cyfr...]
    deklaracje ZUS, więc widzę wzrost kosztów utrzymania Państwa
    [z jego obywatelami, którym się po prostu należy] związany
    z postępem -- przyrostem PKB i wzrostem pensji minimalnej.
    [akurat moja pensja nie rośnie, bo mam surową szefową,
    która kazała mi szybciej/wydajniej pracować]...

    Co uczyni przedsiębiorca? -- więcej zapłaci do ZUS... Niby jasne...
    Skąd weźmie? -- trochę z 500+, trochę z emerytury, trochę zedrze z klientów...
    Skąd wezmą jego klienci? -- trochę z 500+, trochę z emerytury, trochę zedrą ze
    swych klientów... Jak to przełoży się na ceny towarów i usług, czyli na inflację?
    [tego niestety nikt nie ;) wie!!!!]

    -=-

    500+ daje wzrost inflacji -- obecna inflacja przekracza 3.5%, ale waloryzacja
    500+ jeszcze mocniej zwiększy inflację, zaś brak waloryzacji uświadomi ludziom:
    - bezsens wprowadzenia inwestycji 500+
    (jakby zatrzymanie się w pół drogi;
    jakby porzucenie częściowo zbudowanej autostrady,
    czy zostawienie mostu bez koniecznego wiaduktu)
    - słabość gospodarki kraju i brak gotowości na tego typu programy

    Jedynym rozwiązaniem jest skompensowanie wpływu 500+ na inflację połączone z
    waloryzacją 500+!!!

    Jak to uczynnić? -- Zmniejszyć koszt utrzymania tych, którym się po prostu należy!

    - zostawić Pawłowicz (wiem -- sama rezygnuje) bo potrafi krzyczeć, co myśli
    (czyli jest produktywna)
    - wywalić kilkuset nieproduktywnych parlamentarzystów
    (zredukować sejm i senat do senatu złożonego z ~75 senatorów)
    - uprościć prawo tak, by zwykły człowiek mógł obyć się bez prawnika

    tu należy ;) poczynić wyjątek -- prawo gospodarcze musi
    być komplikowane, bym nie stracił swej pracy zarobkowej,
    ale poza ty polskie prawo należy upraszczać ;)

    - zmniejszyć liczbę ministrów i ministerstw
    - zlikwidować ZUS
    - renty chorobowe powierzyć firmom ubezpieczeniowym
    - emerytury przekazać bankom (decyzje o składkach
    i wysokości emerytur pozostawić w gestii państwa)
    - zwiększyć pensum nauczycielom
    - limitować prawnie publiczne koszty podróży głów państwa i
    itp. osób, którym się o prostu należy

    -=-

    Dygresja -- rozpada się klawiatura F-S...

    -=-

    Przed laty ostrzegałem moja matkę, opowiadając jej przypowieści o kroplomierzu
    wkraplającym krople na stadionie czy zapłacie za szachy -- matka uważała mnie
    za głupca, bo jak to możliwe, że z niewinnych długów wyrasta sytuacje, w której
    trzeba sprzedać mieszkanie... Na początku 2017 r. matka stanęła wobec smutnej
    konieczności sprzedania mieszkania z uwagi na długi niemożliwe do spłacenia...

    Długi, które narastały niewinnie -- w 2013 r. nie tylko nie było długów, lecz
    było to o i owo ;) z dobytku... Parę lat później (głownie w efekcie polityki
    PiS) narosły długi tak, że sprzedanie tegoż dobytku nie starczyło na pokrycie
    bieżących długów i konieczna stała się sprzedaż mieszkania...

    Jeden z wierzycieli odpuścił sporo, ja trochę straciłem, inni pomogli -- więc
    mieszkanie zostało ocalone... Reszta została sprzedana za bezcen...

    -=-

    Mądry gospodarz ZAWSZE dąży do redukcji długów.
    Obecnie, jeśli Polacy chcą zachować swą tożsamość narodową,
    muszą zredukować koszt utrzymania tych, którym się po prostu należy.
    Bez tej redukcji -- wartość narodu polskiego zaniknie tak, jak zanika
    wartość 500+ na wiadomym rysunku...

    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/500plus3kropka5pro
    cent.png

    Inne będą miana, ale kształt -- podobny, z zastrzeżeniem
    takim, iż pojawią się osobliwości w postaci podłamań...

    Wiesz, dlaczego RON utraciła swą suwerenność?
    Dlatego, że wojny zniszczyły majątki szlacheckie, co
    doprowadziło do sprzedawania głosów poselskich...

    Taki sejm (sejm sprzedawczyków) uchwalił jeden z rozbiorów, ale ogólnie sejm
    biedaków uchwalał raz za razem prawo ;) podobne do ,,mego'' -- ogólnie mądre
    reformy tak, ale z wyjątkiem... ;)

    Biedni władcy, by utrzymać się przy korycie, sprzedają naród i ojczyznę.
    To klasyka!!!

    Podobną klasyką jest wykładniczy wzrost zadłużenia prowadzący nieuchronnie do plajty.

    -=-

    Ile Polska wydaje na zbrojenia? A ile na obsługę długu rządu RP?
    Na razie obligacje tanieją, ale to też klasyka!
    (podobna do historii franka szwajcarskiego)

    Jeśli chcesz wojować przeciwko komuś:
    - przed atakiem dąż do zaskoczenia atakiem
    - po zaatakowaniu jak najdłużej wmawiaj ofierze, że nie tylko nie
    jesteś agresorem, lecz jesteś wybawcą/pomocnikiem/przyjacielem
    (to też klasyka -- to taktyka znana i stosowana od tysięcy! lat)

    Cisza przed burzą -- znasz to określenie?

    -=-

    Nie twierdzę, że nagle i niespodziewanie rząd RP ogłosi upadłość.
    O nie! -- raczej:
    - zwiększy obciążenia fiskalne
    - wprowadzi coraz więcej praw niedobrych
    dla Polaków, lecz dobrych dla innych ludów
    - obetnie (choćby za sprawą inflacji) świadczenia socjalne
    - sprzeda ziemię (lasy państwowe chyba nadal są polskie)
    - wprowadzi obce wojska, które nie będą broniły kraju...
    (nie mówię tu o sojuszu z USA, choć Ukraińcy niekoniecznie
    zyskiwali na współpracy (nie byli członkiem NATO,
    lecz współpracowali) z NATO, co widać wyraźnie)

    Rydzyk, Szydło, Kaczyński, Schetyna itp. osoby utrzymają się -- gorzej
    z najbiedniejszymi, czyli takimi jak ja. Ale najgorzej będą mieli biedni
    i głupi zarazem, którym wydaje się, że są mądrzy i że już niebawem będą
    bogaci... A jeśli nawet nie będą bogaci, będą dzieciaci... Niestety, choć
    siły w lędźwiach ;) nie brakowało -- dzieci odejdą/wyjadą... Zwykle -- za chlebem...

    -=-

    Hameryka odrzuciła HClinton, BObamę itp. -- wybrała rozsądniejszego DTrumpa...
    Ten zaś ściąga pieniądze do USA -- choćby nakazując Azjatom (Japończykom czy
    Koreańczykom) płacenie za wojska USA...

    DTrump nie tylko jest politykiem -- jest także biznesmenem.
    WWPutin -- jest także wojskowym.
    Nie napiszę, kim jest MMorawiecki, by nie trafić
    za kratki, i to nie kratki konfesjonału... ;)

    --